Kindje al voelen bewegen?

Het kopje zegt het al; wie heeft haar kindje al voelen bewegen? en met hoeveel weken?

van de eerste was ik net 18wkn zwanger toen ik haar voor het eerst voelde.
Ik ben nu 17 wkn zwanger van de 2e, ik "hoor" de kleine al te voelen. Ik dacht vorige week een schopje te hebben gevoeld maar het was eenmalig en is sindsdien ook niet meer gebeurt, dus tja...wie zal het zeggen?!

Ik ben benieuwd naar jullie kleintjes!

Hallo!

De eerste voelde ik ook met 18 weken maar deze kleine voel ik eigenlijk al met 15 weken. Nog geen schoppen maar meer gefriemel. Alsof je een zakje met een visje hebt en het visje langs je hand zwemt. Beetje vaag maar zo voelt het voor mij. Dinsdag had ik ook een echo (van een uur lang bij studenten die moeten oefenen) en de studenten gaven aan dat het moeilijkheidsfactor 10 was, aangezien de kleine de hele tijd bewoog. Ik vind het wel gezellig hoor dat bewegen! Je zult zien dat ineens je kindje laat weten dat hij/zij er is. Maar het is een beetje een onzeker gevoel als je niet meer misselijk bent en nog niets voelt. Dat heb ik tenminste beide keren gehad.

Groetjes,
Bregje mv Janne

Hallo!
Ik voel me nu (13.3weken) super, helemaal van de klachten af gelukkig.
Mijn eerste voelde ik al met 15 weken bewegen en anderen konden het al met 18weken op mijn buik voelen.
Ik was zó benieuwd hoe vroeg ik het dit keer zou voelen. En dat was vanaf 12 weken al! Mijn baarmoeder ligt hoog en het kindje ligt weer vlak onder mijn huid zei de echoscopiste met 12.5 weken. Dus het kon inderdaad kloppen volgens haar, dat ik het nu al voel. En nu weet ik het zeker dat het zo is, voel het vaker op een dag. Wanneer ik ergens even stil zit of sta, laat 'het' weten dat 'ie aanwezig is.
Ik heb zelf een Angelsounds; dat is een doppler voor thuis. Zo kun je zelf het hartje opzoeken en de bewegingen horen. Zo hoorde ik ook al met 12 weken dat ons kleintje de hik had: zo schattig! En met 10 weken de hartslag zelf gevonden.
Ik vind het allemaal weer geweldig en nu het gevoel er is ook weer een stukje specialer.

Ik hoop dat je ook gauw je kleintje zult voelen

Liefs

Hoi,
De eerste voelde ik met 17 weken, de tweede met 13 weken. Nu ben ik 16 weken zwanger en ik twijfel nu heel erg of ik wel wat voel haha. Terwijl de eerste twee keren het gevoel heel duidelijk was is het dat nu niet. Verschil is ook dat nu de placenta voor ligt en de vorige keren tegen de achterwand. Dat scheelt ook heel veel.

Groetjes, Noor mv Skip en Bo, 16 weken zwanger van de derde

Nou jongens, het is EINDELIJK gebeurt! ik voel de kleine al de afgelopen 2 a 3 dagen, klopjes en veegjes in mn buik. Volgens de vk ligt mijn placenta, waarschijnlijk, aan de voorkant van mn buik...over 2 weekies de 20wkn echo, dus dan weet ik het zeker!

groet, hilal
18 wkn

Hoi dames,

Net als anderen hier kreeg ik van de gyn met 14 weken te horen dat mijn placenta dus ook aan de voorzijde/buikzijde ligt en dat ik het dus waarschijnlijk later en minder goed voel bewegen.
Ook was het hartje nog niet te horen met 14 weken.

Maar ik heb het de afgelopen dagen zeker duidelijk gevoeld, maar heel af en toe.
Bij mijn eerste voelde ik het rond 16 weken heel zachtjes kriebelen......nu voel ik duidelijke bewegingen.

Morgen weer voor controle, dus ben benieuwd of het hartje nu (18 weken) hoorbaar is, zo niet dan wordt het weer een echo (ook niet vervelend...haha)

Groetjes van mij,
Ly

Terug
Bovenaan