kindje de eerste tijd op slaapkamer?

Hoi, ik doe de baby misschien alleen de eerste weken bij ons op de kamer, maar het is wel de bedoeling dat 'ie zo snel mogelijk naar zijn/haar eigen kamertje gaat. Lijkt me voor het kind zelf lekkerder en zeker voor ons!
Maar je moet gewoon doen wat het prettigste voelt hoor!

groetjes, Maria2
 
Het mag allebei, je kunt het volgens mij niet fout doen in dit opzicht.

Als je borstvoeding wilt geven is het volgens de lactatiekundige wel prettig om het kind in de beginperiode op je slaapkamer te laten, zodat je de signalen van je kind snel leert kennen.
Het is, zeker in de oefen-periode in het begin, beter om je kind al aan te leggen als het wil gaan zuigen (baby gaat zoeken, smakken, op knuistje zuigen etc) dan op het moment dat hij/zij gaat huilen. Hij/zij is dan gestresst, mama is gestresst, en dat komt het "oefenen" niet ten goede.

Onze baby komt dus in het begin wel op de slaapkamer (daar hebben we gelukkig ook ruimte voor) maar zo gauw het goed gaat verhuist het wiegje naar de babykamer.

N.
 
ik zou doen waar jij je het lekkerste bij voelt. Stel dat je een lichte slaper bent en je wordt wakker bij elk geluidje wat je kindje maakt, dan zou ik het lekker op de eigen kamer leggen. Heb je daar geen last van, dan kan je kiezen.

Ik denk dat ik gelijk voor de eigen kamer kies, want als ze dan op een gegeven moment terug moeten en ze willen niet, dan ben je verder van huis. Ook die kleintjes hebben al heel snel dondersgoed door dat het leuker is om bij pappa en mamma op de kamer te slapen hoor. Maar ieder zijn keuze. Niks moet.
 
Bij mijn oudste dochter was ik van plan haar ik haar kamertje te laten slapen, want bij ons was geen plaats voor de wieg. Maar ze wilde zo vaak voeding en ik had zo'nlast van mijn bekken met t opstaan dat ik haar bij me heb gehouden. Tussen de hoofdkussens (helemaal aan de kant) op t aankleedkussen en in een eigen slaapzakje, absoluut niet onder t dekbed (zoals die enge reclame). Overdag sliep ze wel in haar eigen kamer hoor. En met n maand of 2, 3 ook snachts. Nu zet ik een wiegje naast mn bed en het ledikantje in het kamertje, kan t allebei.
 
Terug
Bovenaan