Kindje erkennen of trouwen?

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje aan jullie. Mijn vriend en ik zijn nog niet getrouwd (wel verloofd) en denken nu na over de beste situatie voor ons kindje. We willen heel graag trouwen maar niet voordat het kindje wordt geboren. We willen er geen mega dure trouwerij van maken maar we willen het wel op ons eigen manier doen en dat kost natuurlijk geld. We willen ons spaargeld nu graag besteden aan de kleine. Daarnaast vinden het ook allemaal wat teveel worden met de zwangerschap.

Daarom wil ik mijn vriend het kindje laten erkennen en na de geboorte trouwen.

Wie van jullie zit ook in onze situatie of zijn jullie allemaal getrouwd? Wat gaan jullie doen?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
WatEenWonder

Hoi,

Ik en mijn vriend zijn ook niet getrouwd, niet dat we het niet graag zouden willen maar de situatie laat dat op dit moment nog niet toe. Mijn vriend heeft onze dochters dus erkend en zal dit bij dit kindje ook gaan doen. Het is slechts een kleine formaliteit op het gemeentehuis, zorg er wel voor dat jullie beiden aanwezig zijn. Jij moet toestemming geven en daarvoor tekenen dat je vriend jullie kindje erkend en dat het zijn achternaam krijgt. Jij tekent daarvoor en dan krijgt je een formulier mee wat je vriend mee moeten nemen als hij jullie kindje op het gemeentehuis aan gaat geven. Let wel op dit is slechts de erkenning je vriend heeft dan nog geen ouderlijke macht. Dit moet je bij de kantonrechter aanvragen, formulier kun je krijgen op het gemeentehuis dit moet je invullen samen met de ik dacht geboorteaktes van jullie beiden opsturen naar het kantongerecht en deze zal dan de ouderlijke macht toekennen aan je vriend. Trouwen is natuurlijk makkelijker, maar ik vind zelf ook dat je daar toch een mooie dag van moet kunnen maken als je dat wilt en niet effe snel naar het gemeentehuis. Zelf zou ik ook geen mega bruiloft willen maar toch wel iets wat het net effe iets specialer maakt, dus hier ook nog even doorsparen haha.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes

Hey jullie!

Ikzelf heb niet zo heel veel met trouwen; weet niet of 't er überhaupt ooit van gaat komen. Wij gaan dus net als bij ons dochtertje voor de erkenning.

Liefs,
Lieske.

Hoi,

Mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd en gaan voorlopig ook niet trouwen. Hij gaat dus straks (ik geloof rond 24 - 28 weken) de ongeboren baby erkennen. Als je dat na de geboorte doet moet je er geloof ik voor betalen ivm eventueel wijzigen van achternaam etc.
Wat ik wel lastig vind zijn de vragen uit de omgeving: gaan jullie nu ook trouwen? Sommige mensen zullen er toch hun mening op na houden. Maar het is natuurlijk ons leven en wij beslissen zelf hoe wij dat indelen. En op dit moment ligt de prioriteit gewoon bij kinderen en (nog) niet bij trouwen! Ik ben wel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan?
Ik vind dat je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.

Groetjes,
RdV1984

Wij zijn getrouwd, maar eigenlijk vind ik dat een heel persoonlijke keuze. Er is geen goed of slecht naar mijn idee. Het is belangrijker wat je zelf wilt.

Vergeet overigens niet dat je partner niet alleen het kind voor de geboorte moet erkennen, maar dat hij na de geboorte ook de voogdij moet aanvragen (bij de kantonrechter geloof ik). Enige nadeel is eigenlijk het geregel en, niet onbelangrijk, dat de voogdij pas ná de geboorte geregeld kan worden (mocht de moeder tijdens de geboorte komen te overlijden...).

Hoi,

mijn vriend gaat onze schatje erkennen. We gaan over 5 maandjes verhuizen. We wilden na de verhuizing pas over trouwen hebben maar dat plannetje gaat mooi niet meer door. =) Wie weet volgend jaar?

Groetjes,
Shirley

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn allebei al een keer eerder getrouwd geweest. Door alles wat we hebben meegemaakt  zijn we zo zeker van elkaar en onze relatie dat we naast dit kindje van ons samen ook graag de verbintenis willen aangaan!  Wij gaan klein trouwen zoals dat heet. Dus even snel gratis op het stadskantoor tekenen en klaar! Daarna maken we er voor onszelf een romantische dag van! Ik kan me goed voorstellen dat  veel van jullie  het liever wat grootser aan willen pakken. Wij natuurlijk eigenlijk ook, maar wij hebben niet de financieën om dat te kunnen doen. Daarnaast heb ik al 2 kinderen uit mijn  vorige huwelijk en mijn vriend 1,  dus kostenposten zat zeker straks met de nieuwe aanwinst erbij!

Liefs LBmamsie

Terug
Bovenaan