Kindje erkennen of trouwen?

Iedereen bedankt voor jullie reacties...! Ik dacht even dat ik de enige was die niet getrouwd was, maar gelukkig is dit niet zo...! Goed om te horen dat erkenning en aanvragen ouderlijk gezag voorlopig voldoende is. Klein trouwen was echt niet onze wens, bovendien zou mijn familie dit echt mee willen maken en wij willen de familie er zelf ook graag bij hebben. Nu kunnen we trouwen met onze kleine erbij en dat is ook wel heel bijzonder. Bovendien kunnen we wat betreft kosten ons nu meer richten op de kleine.

Liefs,
Wat Een Wonder
9w 3d

hoi

ook mijn virend en ik zijn niet getrouwd
ik zou wel willen hoor al zou het nu klein moeten en dan later toch nog een groot feest geven of zo
maar mijn vriend wil dat niet
als hij trouwd   wil hij er ook een groot feest bij
dus ja nu we 7 weken zwanger zijn zal dat nog wel wat langer duren
dus ook mijn vriend gaat het erkennen
dus dat gaat helemaal goed komen hahah
jullie ook allemaal gefeliciteert met de zwangerschap

groetjes marjolein

Hoi hoi,

Wij zijn wel getrouwd. Mede omdat het dan voor de kinderen automatisch al goed geregeld is. En ook al het andere hoor (bij overlijden etc.).
Ik ben op dit gebied dan ook een beetje 'ouderwets'. Ik wilde eerst trouwen en dan pas aan kindjes gaan denken. Gelukkig had manlief hetzelfde!
Wij zijn in maart 2006 getrouwd en in juli 2007 is Sven geboren. Nu is nummer 2 onderweg.
Iedereen heeft hierin een eigen keuze en dat is maar goed ook.

Groetjes,
Maike

Hoi hoi,

Hier zijn wij ook niet getrouwd, net een huis gekocht waar we nog het een en ander aan moeten doen dus geen geld voor een leuk feessie.
Wij zijn beiden zo nuchter dat voor ons trouwen eigenlijk maar een papiertje tekenen is met een leuk feessie.
De tussenoplossing die wij gevonden hebben is het geregistreerd partnerschap. In bepaalde gemeentes is dit net als trouwen gratis.
A.s. woensdag gaan wij onze handtekeningen zetten en buiten dat mijn vriend het kind nog moet erkennen is het ouderlijk gezag ook meteen geregeld in onze situatie (vanaf 2002 is het ouderlijk gezag voor geregistreerd partnerschap geregeld).
Op deze manier kunnen we als we later groot zijn toch nog "echt" gaan trouwen, met de trotse ouders als getuigen :)

Mocht het binnen jullie eigen gemeentes niet mogelijk zijn om gratis te laten registreren, dan moet je in je eigen gemeente in ondertrouw gaan (kosten zijn dan alleen voor de uittreksels) en in elke willekeurige andere gemeente de registratie van het partnerschap tekenen. Zo blijven de kosten minimaal!

Hoop dat jullie hier misschien iets aan hebben en anders is het erkennen van het kind natuurlijk ook een optie.

Groetjes
Deedee02

Terug
Bovenaan