kindje in 1pers bed laten blijven??????

Wij doen het ongeveer zoals Marielle. We zetten een stoel naast haar bed (mijn dochter is 2 aar en 3 maanden en heeft een 'echt' bed sinds 4 maanden) en ze gaat slapen. Als ze echt niet ophoudt met kletsen en grapjes maken zeggen we 1 keer dat ze nu echt moet gaan slapen. Verder gewoon stil blijven en ze vindt het heerlijk dat ze naar ons kan kijken terwijl ze in slaap valt!
 
pff lastig onze zoons liggen samen op een kamer (5enhalf en 2enhalf) sinds oktober en dat gign gelukkig meteen goed. INmiddels is hun kleine zusje drie maanden en komt de kleine kornuit er elke avond meerder malen uit. Hij houdt daarbij ook zijn grote broer nog eens wakker. Heb hem vanavond op de trap gezet. als je niet wil slapen dan ga daar maar zitten. Toen hij daarna naar bed ging sliep de oudste inmiddels en had hij niks meer te doen en viel ook in slaap. morgen avond zien we wel weer verder, of de trap actie dan nog werkt weet ik niet want dit als de zoveelste   manier die we proberen.
Aan de andere kant is het een heerlijk kereltje dat blijkbaar neit veel slaap nodig heeft en zoveel van het leven geniet dat slapen zonde van de tijd is,
 
Hi,

Ik word al naar als ik dit allemaal lees, onze zoon ligt gewoon nog in zijn ledikant met slaapzak en wordt volgende week 3. We proberen zo nu en dan de speiltjes eruit te halen, dat gaat dan 2 avonden goed en daarna niet meer...
Wij gaan deze zomer aan een nieuwe kamer voor hem beginnen en dan gaan we dit ook aanpakken. Ik heb wel van iemand gehoord dat bij Ikea een soort tenten te koop zijn, die je op het bed kan monteren. Dit heeft voor hen gewerkt (het bleef een kleinere wereld net als met het ledikant!)
Misschien een tip voor jullie???
 
Jeetje, ik denk dat ik nog maar even wacht met het grote bed.
Onze dochter is nu 2,5 jaar en ligt nog in haar ledikantje in een slaapzak.
Dat gaat nog heel goed, en ze heeft tot nu toe nog geen neiging gehad om er uit te klimmen.
Omdat er nog geen 2e op komst is is het ook nog niet noodzakelijk om haar in een ander bed te leggen, dus ik wacht nog even.

Ik heb wel nog even een vraagje.
Hebben jullie ze meteen in een eenpersoonsbed gelegd, of in een peuterbed?
Ik was zelf van plan om een peuterbed te kopen. Ik vind een eenpersoonsbed van 1,90 of 2,00 meter erg groot voor een kind van 92 cm.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie gaan doen of gedaan hebben.

groetjes Sanneke
 
NOu.... we leven (of liever gezegd 'slapen') ook al weken in crisis !!! Om hem in slaap te krijgen is de enige manier, met een matrasje op de grond en er naast gaan liggen. Gelukkig slaapt hij dan snel in en kan ik de slaapkamer weer verlaten. Ik probeer iedere avond eerst gewoon, zoals het altijd ging, 'gewoon' weltrusten zeggen en zijn kamer uitlopen. Maar dat  werkt dus in de meeste gevallen niet meer  en komt hij zijn bed uit. Maar er naast  gaan liggen werkt dus wel.  

Maar dan....
hij wordt nu gemiddeld 3x per nacht wakker en staat naast ons bed. Ik breng hem dan rustig terug naar zijn bedje en ga er weer naast liggen tot hij slaapt. Het is vermoeiend, maar op dit moment de enige oplossing. Ik ben 17 weken zwanger en ik hoop dus maar dat hij weer gewoon doorslaapt voordat ik straks hoogzwanger ben of voordat  straks de baby  komt (in december) .

Sterkte allemaal.
Annette

Ohja, onze zoon ligt in een bedje van 170 x 90 cm. (een tussenmaatje dus) maar met een standaard eenpersoonsdekbed. Een groot deel van het dekbed ligt onder materas.
 
Hallo Allemaal,

Onze zoon ging met 2 jaar en 7 maanden in een "groot" 1 persoonsbed, omdat hij het ledikantje uitgroeide, dus wel moest.
Vanaf de eerste dag ging het goed, hij vond het wel spannend maar is er tot nog toe niet uitgekomen ( terwijl we dat van hem wel verwacht hadden)!

Hij roept als er wat is of dat hij moet plassen maar komt er zelf niet uit.
Heb hem ook vertelt dat hij gewoon moet roepen en dat papa of mama dan naar hem toe zal komen. en dat gaat goed!

Groetjes,

Suus
 
sanne moest voordat ze 2 werd haar ledikant uit omdat haar broertje erin moest. ik heb toen een peuterbed gekocht. omdat ik een groot bed zo groot voor haar vond ze was nog geen 2 jaar.

het 1ste half jaar is goed gegaan maar toen ging ze haar bed uitkomen. liep elke avond wel 6-8 x naar boven voordat ze eindelijk sliep. toen was ik het zat en heb ik gezegd dat als ze haar bedje niet lekker vond liggen ze buiten mocht gaan slapen. het was toen winter en regende buiten.
ik heb sanne naar bed gelegd en verteld als ze er nog een keer uitkwam ze buiten mocht slapen. en ja ze kwam eruit. ik heb haar toen 1 min buiten gezet met haar blote voetjes in de regen. gillen, krijsen, huilen..... maar toen ik dr binnen liet zei ze dat ze liever in dr bedje wilde slapen. sindsdien gaat ze netjes slapen. en hoef ik alleen maar te dreigen want ze weet dat ik het doe.

ik weet het tis niet een kindvriendelijke methode maar de andere werkte allemaal niet en deze dus wel.

nu zeg ik niet dat je het zo moet doen hoor maar kijk eens naar je kind. negeren dat maakt sanne niets uit en ernaast blijven zitten ze kletst wel door of ik nu wel of niet antwoord. dus helemaal geen straf voor haar. dit was een echte straf.

sterkte ermee....
 
HOI Dorette,

Ik vond het wel een mooi verhaal en herkenbaar ook. Ik heb mijn zoontje van 2,5 danwel niet buiten gezet. Maar toen hij snachts zijn bed maar uit bleef komen,  ons wakker hield door te eisen dat ik er ook uit moest komen, heb ik hem mijn slaapkamer uitgezet en de deur op slot gedaan.
Gillen, krijsen en tegen de deur schoppen voor ongeveer een half uur. Toen werd het stil... Ik heb de deur geopend en gevraagt of hij nu toch wel naar zijn eigen bedje wilde vertrekken, koos hij eieren voor zijn geld en ging hij weer terug  naar zijn eigen bed.

Ik denk ook dat het een typische leeftijdsfase is, waarin hij probeert waar de grenzen liggen. Daar zijn we de hele dag mee in de weer en snachts dus ook....  
Het is een periode van  volhouden en rustig blijven !!!!!!!!! Niet altijd even makkelijk.

succes allemaal,
Annette  
 
Terug
Bovenaan