Kindje in de auto laten zitten?

Tja het alleen laten van je kind. In principe neem ik de kinderen altijd mee, maar goed het gebeurt wel eens dat het giet van de regen en ik snel wat in de winkel moet halen, dan laat ik ze er dus wel in zitten. Onze achterruiten zijn geblindeerd, dus niemand die ze ziet zitten, hahaha. Ik ren dan natuurlijk wel door de supermarkt en ben binnen 5 minuten weer terug. Tanken doe ik niet vaak, maar als ik het doe, laat ik ze er wel in zitten. Ik kan ze zien en zij houden mij ook in de gaten.
In huis laten, heb ik nog nooit gedaan, dat gaat een beetje tegen mijn gevoel in, al kan ik me voorstellen dat als je 4 kids hebt en je moet er 2 van school halen terwijl de anderen slapen, het wel handiger is zo, dan zou ik het misschien ook wel doen.

Groetjes Danielle

Tja, ik was er altijd op tegen en bij de supermarkt doe ik het ook niet. Maar hier in de straat als ze net in de auto zit en ik vergeet iets, dan ren ik snel naar binnen.

Toen we op vakantie waren, ging Myrthe op tijd naar bed. Waar wij sliepen is niet ruimte om te zitten en dus gingen we met ons allen naar de overkant, van waaruit je haar kamertje goed kan zien.
De babyfoon had bereik, we hadden extra brandmelders (ook al hingen die daar ook al) en de kamer ging op slot (je weet nooit wie daar naar binnen kan)
En ook ik kreeg vredelijke commentaar van iemand. Dat ik maar een slechte moeder was e.d.
Maar als ze huilde was ik binnen 2 min bij haar, terwijl als ze thuis huilt, ik haar vaak 5 min laat huilen. We gingen soms kijken en alles was goed.
Moet ik dan hele avond op bed liggen omdat Myrthe niet mee kan naar overkant?

Ik ben een angsthaas, maar probeer ook te relativeren. Heb veel therapiën gehad, ook hiervoor.

Ik heb zoveel mogelijk gedaan om te zorgen dat ze veilig slaapt, meer kan ik niet doen.
En als ik denk aan alle dingen die zouden kunnen gebeuren, dan heb ik maar zeker ook Myrthe geen leven meer.
Dus ik doe mijn best er een middenweg in te vinden, met gelukkig een erg nuchtere vriend.
Maar ik snap beide kanten van verhaal heeeeeel goed.

Voor mensen die wel kindje in auto laten zitten... even een tip, ook voor als ze ietsje groter zijn....

Neem altijd je sleutel mee! Tijd terug op parkeerplaats, moeder die kindje in auto had laten zitten, met de sleutels in slot.
Kindje had mooi haar deur op slot gedrukt, ze kon er niet in en kind deed deur niet open... Politie en alles erbij.....
Klein tipje dus.....

Ik laat ze nooit alleen in de auto of thuis. En dat betekent dat ik Renske wel eens wakker moet maken om Emma uit school te halen.

Ik denk dat het ook te maken heeft met hoeveel kindjes je hebt...ik heb geen oppas, werk niet en mijn man juist wel, erg veel...dus de kinderen zijn altijd bij mij.Als ik tank en dat doe ik vaak, heb een eigen auto, zijn de kids vaak erbij...Maar moet er niet aan denken om met 4 kinderen het tankstation binnen te moeten om af te rekenen.

Ik laat de jongste ook wel eens thuis liggen, woon wel op loopafstand van winkels, dokter, apotheek e.d., maar ben dan soms best eens een halfuurtje weg.... maar ook ik weet dat ze als ze wakker zou worden zich gewoon zal vermaken. Wij hebben drie hele kleine kinderen en ik moet er inderdaad niet aan denken om altijd alle kinderen mee te nemen, of uit de auto te laden als ik ff heel snel een boodschapje ga doen.... al wordt dit steeds moeilijker, want de oudste (3) kan inmiddels zelf zijn gordel los maken... en dat wil ik dus niet hebben, want dan zou hij zelf kunnen weggaan uit de auto.... dus als hij er bij is doe ik het niet.
Gelukkig ben ik niet bang aan gelegd op dit gebied... lijkt me erg vervelend, ook voor de kinderen zelf! En wat betreft omstanders die er iets van zeggen (zoals de situatie die jij beschrijft bij de auto)... trek het je niet aan, het is altijd lekker makkelijk oordelen, maar als je het er niet mee eens bent, doe je het toch lekker anders bij je eigen (klein)kinderen, denk ik dan!!!
Groetjes, Noor

Ik heb ook altijd geroepen dat doe ik niet Shanice alleen thuis laten. Maar daar ben ik op terug gekomen toen dat ze nog haar middagslaapje deed was het een hoop werk om haar eruit te halen en aan te kleden want ze is heel moeilijk als je haar wakker maak dus ik heb haar ook weleens laten liggen dat ik milton snel met de fiets ging halen van school op 8 min afstand ik was dan ook wel kriebelig maar het is nooit misgegaan want ze lag dan nog zo diep te slapen. Een auto heb ik niet dus dat probleem ken ik niet nou ja wat je een probleem wil noemen.
groetjes lisette

hey maurilla.

ik ben opzich nergens bang voor, kan heel de wereld aan. ben ook niet bang als nathalia bv valt of wat dan ook. maar mn kinderen alleen laten doe ik gewoon niet. wat dat betreft ben ik wel bang.
ik hoef me daar niet overheen te zetten vind ik.
zorg gewoon dat mn kinderen bij me zijn en dan is het goed. tja, jammer voor de jongste, als ze net slaapt en nathalia moet uit school gehaald worden. kan er ook niks aan doen dan. zielig?? vind ik niet.
maar goed, zo heeft iedereen wel wat.

liefs, do

Terug
Bovenaan