Kindje kijkt ff naar tv.Zou dat mogen want ze kijkt er goed naar!

Hallo Allemaal.

Mijn dochter van 5 maanden kijkt heel naar de tv als ze bij op schoot zit.
Ze kijkt met volle aandacht. Is dit slecht? Of is dat goed om haar ff te laten kijken?
Het is iets van 5 min. Wat vinden jullie hiervan?
Groetjes Linda
 
Hoi Linda,

Nou 5 minuten lijkt me echt geen kwaad kunnen.
Mijn dochter, nu 1 jaar, is nog helemaal niet geïnteresseerd in de tv (hoewel ze er wel steeds  voor gaat staan als mijn jongens kijken, de knopjes die erop zitten zijn erg interessant).

Zolang je haar niet systematisch voor de tv zet, lijkt het me niet zo erg dat ze even kijkt.

Waarom vraag je dat? Ivm het ontwikkelen van haar oogjes ofzo?

Groetjes Renata.
 
Hoi Linda,

Ik zou niet weten waarom het kwaad kan. Ik zette Daniel rond die leeftijd soms bewust even voor de tv. Meestal deed ik een dvd van little people erin. Alles wat beweegt is interessant en ze kunnen overal van leren, zelfs van tv. Kon ik even een wasje draaien of eten koken of wat dan ook.....

Groetjes, Yvette
 
Hoi,  

Ik moest Tom toen hij 3 maanden was juist voor de tv leggen van de huisarts omdat hij een voorkeurshouding had. Dan moest ik hem zo neer leggen dat hij moest omkijken.
Maar de tv interesseerde hem toen nog niet zo...

Tom ( nu 19 maanden)  speelt zelf erg veel, auto's boekjes e.d.
Maar 's morgens kijkt hij altijd wel het zandkasteel, daar kan hij zich zo op verheugen en hij doet met alles mee. Overdag zijn we vaak bezig, fietsen, wandelen, samen spelen e.d. maar 's avonds als ik bijv. moet koken en hij wil niet zelf spelen zet ik gerust een dvd op...

Ik hoorde destijds wel op het cb, en las in boekjes, dat je ze voor het eerste jaar beter niet te veel voor de tv kan zetten..omdat ze het niet begrijpen... en ze dan te veel informatie krijgen waar ze niets van snappen.

Ik weet niet wat wel en niet goed is. Maar zo nu en dan een paar minuutjes voor de tv vind ik nu niet meer zo'n probleem.

Nens
 
Waarom niet. Zolang het geen uren zijn. Mijn dochter van 9 maanden vindt Bumba helemaal geweldig. En als het de 2e is kijkt de baby vaak gewoon mee. Met dit weer kijkt mijn 3 jarige dochter namelijk best wel eens een dvd.
 
Hoi,

Waarom zou dat niet kunnen?? Mijn jongste 10mnd  gaat weleens bij zijn oudste broer 8jr op schoot zitten en kijkt dan even mee, langer als 5min niet want dan wil hij alweer wat anders..haha
Ik hou wel van alledrie in de gaten hoeveel ze kijken want teveel vind ik niet goed voor geen enkel kind!
Lekker een paar minuten laten kijken hoor!

Gr MJ
 
Hoi,

Ja ook hier een meisje wat weleens kijkt hoor. Ze is nu bijna 9 maanden en kijkt graag naar Zandkasteel en Sesamstraat. Niet dat ik haar elke dag perse voor de tv zet omdat dat nu op tv is, maar als ze net gegeten heeft en nog even eten moet laten zakken dat zet ik haar wel voor de tv. De kleurtjes zijn leuk, maar liedjes vind ze echt geweldig!

Liefs Reneke
 
Ik zou dit totaal geen probleem vinden.
Hier staat 's morgens vaak de tv aan en de kinderen kijken hier dan ook naar. Vaak zijn ze er na een kwartiertje ofzo weer toe om lekker te spelen. Het is hier dus niet dat ze de hele dag voor de tv staan...
 
Terug
Bovenaan