Kindje kijkt ff naar tv.Zou dat mogen want ze kijkt er goed naar!

Hahah wat een lieve en leuke vraag. Een kindje van 5 a 6 maanden weet niet wat tv kijken is joh. Die ziet gewoon dingen bewegen en vind dat interessant. Net alsof je hem of haar onder een mobiel zou laten liggen in de box ofzo. Ik zou me niet druk maken haha. Je kindje is gewoon geinteresseerd in alles wat geluid maakt en licht geeft. Geen zorgen hoor.

Groetjes Peet
 
Ik ben het met Peet eens, mijn dochter van 9 maanden vind het reuze interessant en wordt als een magneet naar de tv getrokken, ze moet soms echt lachen en kletst wat af. Je hebt tegenwoordig zulke leuke, verantwoorde kinder tv zoals bumba, teletubbies,sesamstraat, dora ... waarom zou het niet ook op den duur leerzaam kunnen zijn? Zo lang het maar niet TE word. Mijn dochtertje speelt ook heerlijk tussendoor ...

Gr Es
 
Eva kijkt soms eens naar de Teletubbies, maar niet elke dag ofzo. Ik denk dat tv kijken echt geen kwaad kan, zolang je maar niet je kind de hele dag voor de tv zet. Maar voor eventjes, waarom niet.

Hoe is het trouwens met jou Eva, gaat alles goed met haar?

Gr. Alice
 
We hebben hier een echte TV kijker van bijna 7 maanden. Het maakt niet uit wat er op staat, Discovery of BabyTV allemaal even interessant. Als je haar ervan weg probeert te draaien dan keert ze zich zo, dat ze toch de TV weer ziet, hahaha. Het zijn gewoon de beelden en geluiden denk ik.

Het lijkt mij stug dat je er nu al je kind mee zou kunnen verpesten.

groetjes Fleur
 
Met verbazing lees ik alle bovenstaande reacties. TV kijken voor kinderen is tot zeker anderhalf jaar schadelijk. Beelden gaan te snel en kunnen slecht worden opgenomen. Daarbij is bewezen dat kinderen tot anderhalf jaar NIETS van de televisie leren. Daarbij gaat het ten koste van hun fantasie en leren ze minder goed 'zelf spelen'.

Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Het is lekker makkelijk om je kind voor de tv te zetten. Ik doe het in ieder geval niet. Sterker nog, wij overwegen om de tv het huis uit te knikkeren!
 
Terug
Bovenaan