Kindje ligt in stuit, wel of niet laten draaien...?

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben.
Mijn beeb ligt in stuit. Heb as maandag een gesprek hierover met de gyn.
Ik weet dat er vaak een poging wordt gedaan om het te draaien. Maar ik heb hier helemaal geen goed gevoel bij.
Het is mijn 3e zwangerschap, de anderen lagen gewoon goed.
Iemand ervaring met draaien?

En zijn daarna nog complicaties geweest (evt. nog na de bevalling)?

Ik hoor het graag!

 
Hoi Baukje,

Rosan (sept forum) heeft hetzelfde dilemma. Kijk anders even onder dat topic en wellicht kun je even met haar sparren!

Succes,

Blossom (sept mama)
 
Misschien niet helemaal een antwoord op jouw vraag, maar wil het toch even delen:

Ik heb ook een (3e) kindje in stuit gehad en stond ook voor de keuze draaien of niet. Ik wilde per se geen keizersnede (en dat zou moeten gebeuren omdat ik al eerdere een 9 ponder had gebaard) en zou voor die draaipoging zijn gegaan. Echter, het was niet meer nodig, met 36 weken is ze toch omgedraaid. Niet zomaar uit het niets maar wel spontaan via moxatherapie. Dat is verbonden aan de acupunctuur en dan moet je met en soort dikke sigaar een plek naast je kleine teentje warm maken. Het klinkt allemaal erg vaag en wazig maar toch worden er goede resultaten mee behaald. Iets van 75% van de kindjes draait alsnog spontaan voor de 37 weken tegen 50% normaal gesproken. Ik weet ook zeker dat dit ertoe bijgedragen heeft. De keer voor de nacht dat ze draaide werd het namelijk op een andere wijze dan anders gloeiend heet, ik kon bijna niets verdragen.

Dit is dus iets wat je ernaast zou kunnen doen. Ik weet wel dat de beste resultaten behaald worden als je begint zo rond de 33-34ste week. Zelfstandig draaien kan eigenlijk maar tot een week of 37, tenzij je kleine kindjes krijgt en/of meerdere zwangerschappen hebt gehad.

Succes in ieder geval.
 
hoi!
mijn 1e kindje lag ook in stuit..
die is gedraait met behulp van reiki.
ik geloofde er eerst ook niet echt in.. maar dacht.. wie niet waagt wie niet wint.
ik was toen al 39wkn zwanger en was erg groot (9,5pond bij de geboorte) dus ze wouden het bij de vk en ziekenhuis niet meer doen.
na die reike behandeling as ik wel even heel draaierig in mijn buik, heb echt gevoeld dat de baby aan het draaien was. maar verder geen complicaties.
 
Mijn kindje lag goed eerst.
Al lekker vast ook.
Maar omdat het slecht ging met mij.
Was die ineens in een stuit gaan liggen :S
Dus hopelijk gaat hij nog draaien, anders geen idee.
We zien het wel;)
Hoe die ook ligt hij moet er toch uit;)
 
Hoi Baukje

Ik kan er zelf gelukkig (nog) niet over meepraten uit eigen ervaring. Al denk ik dat ik zelf voor een stuitbevalling zou gaan, mocht het kindje niet te groot zijn.

Bij een vriendin van mij is er een draaipoging gedaan bij 34 weken (eerste dag van haar verlof). Dit was haar heel erg meegevallen en was zo gebeurd. Alleen zakte daarna plotseling de hartslag van haar kindje weg en kreeg ze een spoedkeizersnede. Al met al een hele traumatische gebeurtenis! Het kindje en de mama maken het nu gelukkig prima.

Ik heb een keer een tip gehoord dat je een muziekdoosje aan de onderkant van je buik moet houden 2 keer per dag en dat een tijdje volhouden. De baby zou dan draaien naar de muziek toe. Baat het niet dan schaadt het niet, toch...?
Ook over accupunctuur hoor je wel eens positieve verhalen.

Veel succes met kiezen en duimen dat alles goed gaat!

Groetjes, Irene
 
Bedankt voor alle reacties!!
Heel erg fijn om te lezen.

Ik had ook al wat over moxa therapie gelezen.
Dat is zeker het proberen waard, of anders reikie.
Alles beter dan het ziekenhuis...

Ik zal ook nog even bij het sept forum lezen.

Groetjes Baukje
 
Hoi hoi,

ik lag zelf in stuit bij de bevalling.
Er is niet geprobeerd mij te draaien, en ik ben keurig met mijn billen eerst ter wereld gekomen. mijn moeder en ik hebben er geen van beidden iets aan over gehouden. Ik persoonlijk zou kiezen voor mogelijk draaiien via reikie. Ben er gek op, en heb een reikie vrouw die ik met mijn ogen dicht vertrouw.

ik hoop dat je kindje zelf draait.
Maar bovenal dat je een prettige bevallinbg zult hebben.
 
Terug
Bovenaan