Kindje ligt in stuit, wel of niet laten draaien...?

Mijn dochter lag ook in stuit, ik heb een draaipoging gehad met 34 weken. Ik wilde graag een natuurlijke bevalling, daarom hebben we ervoor gekozen het toch te proberen. Het was niet prettig, en 's nachts niet geslapen omdat ik haar niet meer voelde. 's ochtends gelijk aan het ctg was alles goed. Maar dezelfde week is ze weer gedraaid, bleek dat ze gewoon nog genoeg ruimte had, ondanks mijn kleine buikje. Uiteindelijk lag ze met de bevalling goed en kon ik toch nog op de natuurlijke manier bevallen.

Als het bij een volgende zwangerschap weer zo is zou ik eerder voor reiki of moxa therapie gaan dan voor een draaipoging,
 
Ik denk dat we eerst maar een afspraak voor moxa therapie gaan maken.
Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik wil ook graag natuurlijk bevallen.
Het moment dat het op je buik wordt gelegd is onbeschrijfelijk!! Daar kijk ik zo naar uit.
Zou misschien ook nog wel een stuitbevalling willen overwegen.

 
Hallo hier ook een mama die hier goed over mee kan praten ben zwanger van schatje nummer 4 en alle andere drie lagen ook bij mij in stuit!!!! ja iedere keer weer!! ik heb ze alle drie laten draaien met succes, en ze draaien niet zomaar hoor, ze kijken of er genoeg ruimte is vruchtwater, heb eerst een uur of twee aan monitor gelgen voor het hartslag en daar na ook nog of het hartritme hetzelfde bleef!! deze zal het ook wel weer in stuit liggen ik ga voor draaien stuitbevalling ja is ook niet alles en keizersnee ja daar heb je ook zo'n lang herstel van!! succes

groetjes Claudia
 
Hoi,

Moxa therapie geprobeerd zonder succes. Daarna ervoor gekozen om het in het ziekenhuis te laten draaien. Wat ik echt nooit meer ga laten doen.

Het draaien in het ziekenhuis heeft niet geholpen, was bijzonder pijnlijk en de hartslag van mijn zoontje daalde snel waardoor er uiteindelijk ook is besloten om niet verder te gaan omdat dat niet verantwoord zou zijn.

Zelf heb ik gekozen voor een keizersnede omdat ik het risico op zuurstoftekort bij een vaginale bevalling te groot vond. Ik zie in mijn werk teveel kinderen waarbij dit is misgegaan. Je moet gewoon veel geluk hebben in een gynacoloog die veel ervaring met stuitbevallingen heeft.

.. Keizersnede is ook geen pretje, minstens 6 weken niet zwaar tillen of auto rijden.
 
hallo

ik heb 2 kindjes een zoontje van 5 en een dochtertje van 6 maanden
bij mij lagen ze allebei in een onvolkomen stuitligging
ik heb er niet voor gekozen om te laten draaien
schijnt erg pijnlijk te zijn en de vraag is ook maar of ze zo blijven liggen
ik ben van mening dat ze niet voor niks zo gaan liggen
ik heb bij allebei een keizersnede gehad
ja het herstel duurt langer maar ik ging voor de veiligheid van me kindjes
bij mij zou het anders als ze wel een draaipogign hadden gedaan alsnog uitgedraaid op spoed keizersnedes zit je ook niet op te wachten
ze zijn zo gaan liggen voor een reden denk ik maar

groetjes semmetje
 
Vandaag in het ziekenhuis geweest. Ze sturen wel heel erg aan op een draaipoging. Had me voorgenomen om heel sterk gelijk nee te zeggen, maar voelde me toch wel een beetje overrompeld. Volgende week weer heen.

Vind het zo'n moeilijke keuze. Kan er de hele dag wel over nadenken.

Ga het waarschijnlijk niet laten draaien, Dan nog de afweging. Stuitbevalling of niet...? Ligt nu in een onvolkomen stuit. 1 beentje in kleermakerzit en de andere getrekt. (Kan me toch niet voorstellen dat dat lekker ligt, hahahaha!)

Super om alle ervaringen te lezen!

Groetjes Baukje
 
hoi hoi..ik ben karin,hoor hier eigenlijk niet thuis ,maar ja..wilde wel ff reageren.mijn zoon lag ook in een stuit..2 dec 09 hebben ze geprobeerd om hem te draaien..wat best wel pijnlijk is ppff geen pretje.2 weken later 16 dec is onze zoon via een keizersnede geboren,wat mij erg is mee gevallen.het is nu een lekker mannetje van bijna 9 maanden..succes
 
hoi baukje,
ik had precies het zelfde.
ook bij me 3de kind.
ik vond het erg tegen vallen,maar ben wel blij dat ik het geprobeerd heb.
ligt ook aan je vorige bevallingen,als je daar complicatie bij gehad heb doen ze geen gewone bevalling.
ik had 2 super snelle bevallingen.
het ging zo snel dat ik niet eens de kans kreeg om die therapie te proberen.
ik had eerst een intake en alles zag er zo geweldig uit,in dat weekend kreeg ik weeen,ze was gaan indalen.toen kwam ik voor de draai versie en vruchtwater was afgenomen en ingedaald.
met alle macht heeft ie het geprobeerd,ze kreeg haar wel uit me bekken,toen wilde hij over 2 dagen weer proberen omdat ik het niet meer vol konden houden van de pijn.
nou nog even aan de ctg,toen begon ik te trillen en ecg sprong omhoog,alles in me kamer.
ze dachten dat ik een bloeding had gekregen dus moest even blijven.maar het zakte weer af en kon naar huis.maar kreeg geen 2de kans meer.
dus waren bij zo van ze is klein en je heb 2 goeie bevallingen gehad.
maar ik werd zo bang thuis,niemand omheen en kind thuis en 1 op school.zodra ik weeen zou krijgen moet ik gelijk naar het zh.omdat me vorige bevalling binnen een uur gebeurd was.
ik werd zo bang,was dag in en uit bezig oh heb ik geen weeen.wie ik dan roepen om hulp,plus de rit naar het zh is nu beroerd wegens weg werkzaamheden.
toen heb ik besloten om keizersnee te doen.
opeens wilde ze me wel inleiden,maar heb dat toch geweigerd.
dacht mooi ben ik 3 dagen in het ziekenhuis kan ik even bij komen.nou daar kwam niks van.ik was meer gesloopt.
het is een mooie belevenis,maar ik vond het echt tegenvallen de keizersnee.
na 2 weken kon ik pas naar buiten.
extra zorg gekregen.
volgestopt met pijnstillers.6 weken niet auto rijden wat een straf was dat zeg.
zat om het hand want je mag 1ste 6 weken bijna niks tillen,ja je kind.
en dat met 3 kids in huis en een hond,
1x hulp gehad,de rest moest ik toch zelf doen,me huishouden.
en dat na 2 snelle bevallingen,en snel op been was.is dit het omgekeerde.
na 4 weken begon ik me pas beter te voelen en kon ik meer aan.
je moet op je gevoel af gaan.
oh ja tijdens de versie heb je alle recht om te stoppen.je geeft zelf je grenzen aan.
kind moet ook mee werken,dat deed die eigenwijs van mij niet.
als je tegen ziekenhuis kan,zou ik toch gaan voor gewone bevalling,de grens ligt laag,zodra iets niet goed gaat,met hartslag of je weeen niet op gang of jouw bloeddruk dan ga je gelijk naar o.k.
maar ik kan echt niet in een ziekenhuis bevallen.al die mensen om heen.moet vertrouwde omgeving hebben.
heel veel succes met wat je gaat beslissen.
je heb ook website www.stuitekindjes.nl
gr marjan (juni forum)
 
Terug
Bovenaan