Kindje meerdere keren gebeten op psz

Beste forum leden ,
Mijn zoontje gaat sinds november vorig jaar naar de peuterspeelzaal (4 dagen) omdat die een VVE verklaring heeft.
Vanochtend is die weer op school geweest , en krijg ik van de juf te horen dat mijn zoontje (3 jaar oud) gebeten is door een kindje op 2 plekken en dat ze er zalf heeft opgedaan , en het kindje erop heeft aangesproken ,
Maar het zit me toch niet lekker omdat dit al de 3e keer is dat het gebeurd is , de andere 2 keren is er niets van gezegd de eerste keer heb ik het zelf opgemerkt en er wat van gezegd tegen de juf , de tweede keer viel het me pas thuis op
En nu vandaag is die dus weer gebeten voor de 3e keer (op 4 plekken al sinds die gaat)
Wat zouden jullie doen ?
Niet zo druk om maken , stel ik me aan als ik er mee zit ,
Ps ik weet ook niet of hetzelfde kindje het iedere keer gedaan heeft maar de juf zei de eerste keer wel dat er een bijt kindje op de opvang zit en ze die extra in de gaten houden , maar volgens mij mogen ze niet zeggen wie het is geweest , en ik ben het vergeten te vragen .
Als ik weet dat het hetzelfde kindje is die hem al meerdere keren heeft gebeten , zouden jullie het kind aanspreken/ de ouders ?
Groetjes een toch boze mama
 
Je hebt wel gelijk het is niet eenkeer gebeurd maar meerdere keren. Ik zal zijn ouders spreken en dat zij dan met zijn kind goed spreken dat hij niet mag bijten.
 
Dat bijten moet vooral direct gecorrigeerd worden, dus vooral een kwestie van goed toezicht naar mijn idee.
 
Ja precies dat dacht ik ook , ik begrijp als er 1 juf staat die op ongeveer 7 kindjes moet letten ze niet alles kan zien maar als het voor de 3e keer gebeurd vraag ik me af of dat toch wel goed zit .. 
 
Je kan het ook omdraaien en vragen aan de leidsters of zij een idee hebben waarom juist jou zoon gebeten wordt. Dat kan ook verrassende antwoorden opleveren.

Jongens kunnen elkaar nou eenmaal flink in het vaarwater zitten. Duwen en slaan komt vaak voor, wat vindt je daar van? Dat is ook niet leuk, alleen het resultaat ziet er minder heftig uit.

Ik werk op een peutergroep op een kdv. 1 op 8 kinderen, totaal 16 kinderen met zn 2en, prima om te doen. En ja, er gebeurd wel eens iets wat we niet zien. Dat is helaas niet anders.

 
Ja precies dat kwam ook in me op hoor , toen de juf het vertelde overviel het me en heb ik er eigenlijk niet veel meer over gevraagd , tot ik erover na ging denken thuis 
Mijn zoontje loopt wel iets achter met praten dus weet ook niet of hij zo'n lieverdje is op school al zeggen zijn 2 juffen van dat het een hele lieve jongen is , en waarschijnlijk is het een meisje geweest aangezien er bijna geen jongens aanwezig waren vandaag , maar mijn zoontje kan het nog niet verwoorden wie het gedaan heeft , ik ga het maandag sowieso nog verder bespreken met zijn juf 
maar net wat je zegt het gebeurd misschien in een fractie van een seconde , zo gaat het meestal maarja ik weet het niet want ben er niet bij geweest 
 
Ik heb als leidster op een kdv gewerkt met een bijt kindje in de groep. Wij hadden eenzelfde situatie, dit kindje beet tot 4 keer toe een specifiek kindje. De ouders aanspreken heeft mijns inziens geen zin, zij zullen hun kind niet zeggen te gaan bijten ;) Regel dit vooral met de leiding van het kdv, ook voor hun is dit lastig om te vertellen en zullen echt hun best doen het te voorkomen. Maar soms kost dat tijd.. Het is lastig om het echt constant in de gaten te houden, maar na een tijdje viel het wel op wanneer er een bijt moment aan zat te komen. Wij lieten deze twee kinderen nooit meer zonder toezicht bij elkaar. Na enkele weken bleek dat het kindje dat beet vooral gefrustreerd was en zich niet voldoende kon uiten en reageerde zich af op het kindje op het kdv omdat deze zichzelf niet goed kon verdedigen. Na speciale aandacht voor het bijtende kindje en een-op-een begeleiding en extra hulp voor de ouders was het in korte tijd opgelost en is niet meer gebeurd. Je boosheid is heel begrijpelijk, helaas komt het voor onder kinderen. Het advies van hierboven, om ook eens te vragen of er mogelijk een reden kan zijn dat juist jouw kindje gebeten wordt kan inderdaad verhelderend zijn. Hoe dan ook, ik hoop dat het snel oplost! ??
 
Ik zou de ouders niet aanspreken. Stel je voor dat jouw kindje andere kinderen bijt. Dan vindt je dat toch vreselijk? En schaam je je ervoor? Maar wat doe je eraan, vooral als je er zelf niet bij bent?

Ik snap heel goed dat je dit echt niet leuk vind. En geloof me, de leidsters en de ouders van dit kindje vinden dit ook echt niet leuk. Het gebeurt vaak in een fractie van een seconde en waarschijnlijk ook regelmatig als je nèt even niet kijkt.
Je mag natuurlijk aangeven bij het kdv dat je ervan baalt. En natuurlijk mag je van hen verwachten dat ze er bovenop zitten en het zoveel mogelijk te voorkomen. En als het mis gaat ze het kindje hierop aanspreken en gedrag aanleren wat wel gewenst is. Het is een lastige situatie..
 
Terug
Bovenaan