Kindje met grote achterstand

A

Anoniem

Guest
Ons zoontje is te ver achter met zijn ontwikkeling. Deze week wordt hij 8 maanden. Hij kan nog niet zitten, rollen, lang zijn hoofd optillen, zijn voetjes pakken. En zo zijn er nog wel meer dingen die hij in principe zou moeten kunnen doen.

De kinderarts heeft hem nu doorverwezen voor kinderfysio. Als de fysio niet snel aanslaat moet hij verder worden onderzocht. Zelf vind ik het allemaal erg lang duren (vanaf dat hij 3 weken is had ik al in de gaten dat er iets niet klopt, zal wel moederinstinct zijn). Helaas kreeg ik niet meer dan het advies om af te wachten….

Ik ben er behoorlijk onzeker over. Mijn man vind dat ik me te veel zorgen maak.

Ik zit al een week te twijfelen of ik dit wel zou plaatsen hier. Maar doe het nu toch.
Ik word er best verdrietig van om te zien hoe mijn zoontje zo achter blijft. Daarnaast is hij ook meestal vol slijm en maakt hij veel geluid met ademen. Volgens de arts kan dit geen kwaad.

Ik zal vanavond even proberen een foto van mijn mannetje te plaatsen. Zo een lieverd! Altijd vrolijk, in de 8 maanden dat hij oud is heeft hij alles bij elkaar niet meer dan 1 uur gehuild. Heel tevreden dus.

Groetjes,
Eveline

hoi hoi

ik hoop dat er niks ernstigs is met je mannetje en alles dadelijk gewoon goed gaat verlopen

Ryan is nu 7 maanden en rolt alleen maar via links op zijn buik maar ook echt niet terug en pakt sinds een paar dagen zijn voetjes
hij kan ook nog niet goed zelf zitten en verder dan dat is hij nog niet

ikzelf (info van mams) heb tot mijn eerste jaar helemaal niks gedaan
daarna ging alles heel vlot en liep pas met 16 maanden
ook kreeg ik mijn eerste tandje pas na 1 jaar....

elk kindje ontwikkelt zich natuurlijk in zijn eigen tempo

wat ik hiermee wil zeggen is dat er niet altijd iets hoeft te zijn

ik duim voor je dat de fysio helpt en je wat geruster wordt
snap je gevoel heel goed

sterkte en succes

leifs moekje en Ryan 24-07-2007

Hoi Eveline,

Wat goed dat je toch dit bericht geplaatst hebt. Wat zul je je vaak onzeker voelen. Je moeder instinct zegt dat er iets niet klopt, maar andere zullen al snel zeggen dat je je geen zorgen moet maken.
Ik ben benieuwd wat de fysio voor je kan betekenen. Ik hoop dat je snel een afspraak met ze kunt regelen, anders blijf je er alleen maar tegen aan hikken.

Ik ben benieuwd naar de foto's. Het zal vast een lekker mannetje zijn. Blijf van hem genieten, want deze tijd gaat zo snel!!!!!!!

Groetjes, Karin

Hoi,

ik kan je je onzekerheid heel goed voorstellen. Je wilt tenslotte allemaal dat het goed gaat met je kindje. Je verhaal klinkt heel erg als mijn oudste zoon. Die draaide met ruim zeven maanden voor het eerst van rug naar buik. Die was motorisch gezien heel traag. Hij liep ook pas met twintig maanden. Maar nu is het een flink kereltje van zeven jaar die zonder mopperen heel de dag met ons gaat fietsen (kan hij pas sinds een jaar met dank aan de kinderfysiotherapeut) en klaagt als we "alweer" naar huis gaan. Zelf was ik ook heel laat motorisch gezien. Ik heb jarenlang fysiotherapie gehad en nu gaat het hartstikke goed met me.

Hoe is het verder met je kindje? Brabbelt hij veel en maakt hij al veel geluidjes. Dat doet onze jongste weer niet zoveel. Daar was onze oudste weer vlug mee en ik ook. Onze oudste leest nu ook al heel goed!!!

Meid, volg je eigen gevoel! Ik ben trouwens heel erg benieuwd naar de foto's van je kleintje.

En als er dingen zijn die je dwars zitten kan je ze altijd plaatsen hier hoor. We hebben allemaal dingen waar we tegen aan lopen en onze onzekerheden. We zijn hier om elkaar te steunen. Laat je weten als je bij de fysio bent geweest.

Groetjes van marloes

Eindelijk gelukt, een foto! Nu had ik hem alleen nog moeten draaien.

Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad afwachten. Maar gelukkig heb ik een fysio gevonden die deze week al tijd heeft. Ik hou jullie op de hoogte, en hoop dat het allemaal  goed gaat komen.

Groetjes,
Eveline

Hai!

Ik vind dat je kleintje lekker pittig uit zijn oogjes kijkt hoor! Ik snap dat het je echt niet lekker zit en hoop dat je snel goed nieuws krijgt. Onze dochter schijnt zich opvallend goed te ontwikkelen volgens de artsen in het wkz maar die zit dus ook nog niet met 8 maanden.... Ieder kind is dus anders en elke dokter heeft zo zijn eigen opvattingen.

Sterkte wijffie!
x ing

Hoi hoi,

wat een scheetje zeg!!
Daar mag je trots op zijn.

Ik snap dat je jezelf zorgen maakt, en ik hoop dat je niet met hem naar het ZH moet, maar dat de fysio het aan kan pakken.
Dylano is ook niet zo snel heb ik het idee... Hij is bijna 10mnd maar kruipt nog niet.
Ja, heel af en toe tijgert hij een klein stukje in zn achteruit.
Wel heeft hij een paar stapjes aan de hand gelopen...

Hou je ons op de hoogte van hoe het gaat??
En heel erg goed van je om het hier toch te plaatsen!!

Groetjes Debby.

Hoi Eveline,

Wat vervelend voor jullie. Laten we met z'n allen hopen dat het uiteindelijk mee gaat vallen. Het enige wat ik vanaf hier voor je kan doen is jullie heel veel sterkte wensen en voor jullie duimen.

En wat een heerlijk mannetje!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan