Kindje met grote achterstand

He eveline

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, vooral als iedereen in je omgeving zijn woordje ook klaar heeft, maar zoals hier al vaker is beschreven elk kind ontwikkeld zich anders. Geef hem de tijd!!!
Ik duim voor jullie dat de fysio een positief effect heeft en dat het zh jullie bespaard blijft.

En erg goed dat je je verhaal hier hebt geplaatst, meestal lucht dat ook al wat op!!!

Heel veel succes en ik duim voor je.

Gr Naomi

Hoi

Fijn dat je het toch van je af hebt kunnen schrijven.
Dat lucht toch weer een beetje op.
Wat een lekker kindje heb je ,ziet er helemaal niet duf uit ofzo.
Hij wil waarschijnlijk alles op zijn eigen tijd doen.En geef hem eens ongelijk.
Mijn dochtertje is nu 9 maand en doet ook nog niet zoveel.Het op de rug liggen bevalt haar nog veel te goed,ze pakt wel haar voeten,maar ook nog niet zolang.
Bij ons op het cb zeiden ze er niet zoveel over,want ze klets de oren van je hoofd.
En ze zeiden daar ook:ieder kind kiest zijn eigen vaardigheid,want ze kunnen niet alles tegelijk leren.
Mijn twee zoontjes waren dus heel snel met fysiek bezig zijn,maar gingen pas praten toen ze de twee waren gepasseert.
We zien wel hoe het loopt en ik leg me er maar gewoon bij neer.

Hopelijk kan de fysio wat voor jullie doen!

Groetjes Jessica

hoi evelien

Kan me zo voorstellen hoe je je voelt.
je reageerde ook op mijn vorige berichtje van verleden week  nog dank je wel!
ik maakte me ook zo'n zorgen maar op de een of andere manier dacht jamie van nou mam ik zal je is laten zien wat ik kan en nu klap ie in z'n handjes,  en vandaag zei ik NEE JAMIE n begon die met ze hoofd nee te schudden nog een paar keer gedaan en ongelooflijk hij blijft het doen op ze buik gaat ie achter ze bal aan. eet brood met 2 fingers.

wat ik  probeer te zeggen een week geleden deed ie dit allemaal echt niet en als mensen vroegen oh wat kan ie al..nou kon ik wel  huilen
en nu dit..iedereen zegt het en ik weet hoe moeilijk het is maar als ik de foto zie dan is het echt een super leuk wijs ventje!

hoop dat de fysio je  wat kan gerustellen en  misschien dat jou kleintje ook ineens zoiets heeft  van kijk mam ik kan het wel!!! maak je maar geen zorgen heb er alleen niet zo zin in....

groetjes marielle  

Ook ik zal voor jou en je zoontje duimen.
Soms kan het ineens heel snel gaan met de ontwikkeling, maar het is altijd goed dat iemand die er "verstand' van heeft er even naar kijkt.

Heel veel succes en sterkte

Hallo,
Even een update over mijn zoontje. Ik probeer het kort te houden.
Sinds 3 weken heeft Kane fysio. Deze is erg tevreden over hoe het nu gaat.  Hij is inmiddels gaan rollen en brabbelen! (verder zie ik nog wel vanalles wat hij niet kan, maar ik probeer geduld te hebben)

Inmiddels zijn we ook begonnen met verder onderzoek. De kinderarts vond het toch nodig om te starten daarmee. Het zou zo gaan: gehoortest bij KNO arts - Oog test bij de oogarts - fysio - gesprek met kinderarts, daarna eventueel bloedafname en MRI.

Dus ging ik nietsvermoedend met mijn mannetje naar de KNO arts voor de gehoortest. En binnen 1 minuut stond hij op de plannig voor een operatie. Ik was er even helemaal stil van. Hij hoorde direct de benauwdheid en het zware ademen, hij heeft nauwelijks hoeven kijken,   zijn neusamandel moet er zsm uit. Ook die in zijn keel, maar dat mag echt nog niet. Ik vroeg nog hoe het zat met zijn oren en dat ik niet kwam voor de amandelen. Tijdens de ingreep gaat hij de oren  ook nakijken, en eventueel buisjes plaatsen en ws zitten zijn oortjes vol met rotzooi (snot/slijm etc)

Volgende week gaat het gebeuren, al twijfel ik erg, ik ga toch nog even overleggen met de kinderarts of eventueel mijn huisarts. Het ging zo snel allemaal. Onder een jaar doen ze dit meestal niet, alleen als het echt niet anders kan.

Aan de andere kant knapt hij er misschien ook wel erg van op, want de benauwdheid viel de fysio ook wel op. Bij inspanning maakt hij ontzettend veel lawaai. Terwijl de kinderartsen (meerdere) zeiden dat het knorren en piepen gewoon zou komen omdat hij wat stevig is.

Wordt het toch nog een heel verhaal, sorry!!!!

Groetjes,
Eveline

Hallo Eveline,

Ik wil je even veel sterkte toewensen met je beslissing wat te doen volgende week. Een second opinion bij de kinderarts kan zeker geen kwaad. Ook omdat het uitzonderlijk is wat ze willen gaan doen.

Ik zal niet uitweiden over wat mijn dochter Eline allemaal voor problemen heeft en heeft gehad, daar word ik zelf heel verdrietig van en het wordt ook een heel verhaal. Maar ik begrijp goed dat je hebt getwijfeld om hier een topic van te maken. Je wilt je verhaal kwijt, maar ook niet als een zeur overkomen.

Sterkte volgende week.

Groetjes, Miranda

Hoi Eveline,

wel fijn dat ze zijn gestart met nader onderzoek en dat er al meteen wat uitkomt. Over die neusamandel en buisjes zou ik me niet zo druk maken hoor. Bij ons doen ze de neusamandel in principe ook niet onder een jaar (mits er inderdaad wat aan de hand is). Er is bij ons sinds een jaar ook een nieuwe (jonge) kno arts en die was wel gewend om de neusamandel er gewoon uit te halen bij kindjes onder het jaar. Mijn oudste 2 kids knapte daar echt enorm van op en als kinderen er veel last van hebben gaat de ontwikkeling ook niet verder.
Mijn jongste heeft met 6 maanden buisjes gekregen, ook heel jong, maar hij is er zo van opgeknapt. Hij had continu oosontsteking en dat is zo pijnlijk, nu heeft hij regelmatig looporen en als je ziet wat er dan uitkot dat had anders in zijn koppie blijven zitten. Nu zit ik echt te wachten tot hij een jaar is om die neusamandel er direct uit  te laten halen.

Een heel verhaal maar maak je er niet al te druk om (al blijft het rot hoor zo'n klein mannetje naar de ok), een operatie voor neusamandel en buisjes valt ook heel erg mee hoor. De buisjes hebben ze helemaal geen last van en de neusamandel valt ook mee. Als de keelamandelen (tonsillen) eruit gaan is het ene ander verhaal daar hebben ze na de operatie echt last van maar misschien knapt hij zo op dat dat niet meer nodig is. Ik werk op de operatiekamer als anesthesie-assistent dus zie dit regelmatig voor bijkomen daarom was ik alleen maar blij dat levi zijn buisjes kreeg al was hij nog heel klein.

Heel veel succes

groetjes chimene
mv levi 12-06-07

wat een verhaal zeg..!

nou meid echt heel veel sterkte en hopen dat je kleine mannetje er snel weer bovenop is!

gr jess mv djesslyn 11-06

gr jess

Terug
Bovenaan