Kindje nog niet gedraaid

Hoi hoi,

Ik ben zwanger van de tweede, en het kindje is nogsteeds niet gedraaid. Ben nu 33 weken. Verloskundige had gezecht dat het met een week of 34-36 echt gedraaid moest zijn, anders gaan ze het zelf probereren. Wat niet is, is niet zo, maar ik zit er toch een beetje mee.

Eerst lag het met het hoofdje boven, billen beneden. Na 3 weken trappen in m ´n buik was het een kwartslag gedraaid. Weer 3 weken later trappen was het weer een kwartslag terug gedraaid!

Toch is er nog niets aan de hand, maar onbewust denk ik er toch wel aan...
Heeft iemand ervaring met een kindje in een stuit?

Groetjes Sientje

hoi sientje
ik heb er geen ervaring mee, maar bij mij dacht de vk ook dat het met de billen na beneden lag en gister na mijn groei echo bleek dat dus helemaal niet het geval te zijn,
maar lag het mooi met het hoofdje naar beneden.
wat ik van verhalen uit mijn omgeving het gehoord kan het nog rustig tot 36 weken uit zichzelf draaien, en zouden ze het anders met 37 weken in het ziekenhuis draaien.
ik zou die paar weekjes nog even rustig afwachten.
groetjes mascha.

Hoi Sientje,

Ik ben nu 34 weken en bij mij is het kindje ook nog niet gedraaid. Kont naar beneden en hoofd en voetjes omhoog.

Ook ik maak me er een beetje zorgen over, maar je kunt er niets tegen doen. In week 36 heb ik weer een afspaak in het ziekenhuis en dan zien we wel verder. Ondertussen roep ik maar steeds tegen de baby dat het moet "draaien Ankie". (zoals de reclame met Ankie van Grunsven)

Sterkte nog even en probeer het niet teveel in je hoofd te laten zitten.

Groetjes

Hoi,

Ik ben 36 weken zwanger en mijn kindje ligt dwars.