Kindje nog niet gedraaid

Hoi hoi,

Ik ben zwanger van de tweede, en het kindje is nogsteeds niet gedraaid. Ben nu 33 weken. Verloskundige had gezecht dat het met een week of 34-36 echt gedraaid moest zijn, anders gaan ze het zelf probereren. Wat niet is, is niet zo, maar ik zit er toch een beetje mee.

Eerst lag het met het hoofdje boven, billen beneden. Na 3 weken trappen in m ´n buik was het een kwartslag gedraaid. Weer 3 weken later trappen was het weer een kwartslag terug gedraaid!

Toch is er nog niets aan de hand, maar onbewust denk ik er toch wel aan...
Heeft iemand ervaring met een kindje in een stuit?

Groetjes Sientje

hoi sientje
ik heb er geen ervaring mee, maar bij mij dacht de vk ook dat het met de billen na beneden lag en gister na mijn groei echo bleek dat dus helemaal niet het geval te zijn,
maar lag het mooi met het hoofdje naar beneden.
wat ik van verhalen uit mijn omgeving het gehoord kan het nog rustig tot 36 weken uit zichzelf draaien, en zouden ze het anders met 37 weken in het ziekenhuis draaien.
ik zou die paar weekjes nog even rustig afwachten.
groetjes mascha.

Hoi Sientje,

Ik ben nu 34 weken en bij mij is het kindje ook nog niet gedraaid. Kont naar beneden en hoofd en voetjes omhoog.

Ook ik maak me er een beetje zorgen over, maar je kunt er niets tegen doen. In week 36 heb ik weer een afspaak in het ziekenhuis en dan zien we wel verder. Ondertussen roep ik maar steeds tegen de baby dat het moet "draaien Ankie". (zoals de reclame met Ankie van Grunsven)

Sterkte nog even en probeer het niet teveel in je hoofd te laten zitten.

Groetjes

Hoi,

Ik ben 36 weken zwanger en mijn kindje ligt dwars.
as wodag moet ik terug naar de gyn en als het dan nog niet goed ligt gaan ze draaien. Heeft iemand ervaring? Je hoort verhalen van hups draaien en weer naar huis. Maar ook van dat je ween remmers krijgt en een ctg. Ik ben benieuwd wat het nu is. En anders hoor ik het wodag wel, maar ik hoop het niet. Ik kan er momenteel geen wijs uit worden hoe het ligt. Soms lijk ik zijn kont bovrn te voelen, maar dan weer de voetjes? We wachten af!

Hoi Sientje

Mijn eerste kind lag in een stuit. Hij lag al zo met 24 weken en is nooit meer gedraaid.
Ik ben zelf maar heel erg klein en de kans dat een kindje bij mij draait is na 30 weken al erg klein.

Toen er met 34 weken nog geen hoofdje beneden lag heb ik de beslissing genomen om het uitwendig te proberen te draaien. Ik ben daarvoor naar het ziekenhuis gegaan. Daar kijken ze eerst met een echo of je genoeg vruchtwater hebt en zullen daarna een weeënremmer inspuiten. Ik kan je zeggen dat dat geen leuke is.
Het draaien op zich is ook niet zo'n hele leuke bezigheid. Ik wil je niet bang maken, maar je wordt helemaal beurs en je krijgt het idee dat je buik in de knoop wordt gelegd.
Bij mij het niet gelukt om mijn zoontje te draaien en heb erna een keizersnede ondergaan.

Heel veel succes met je beslissing wat je gaat doen.

Groetjes

Hoi Sientje,

kijk eens op de site www.stuitlig.nl daar hebben ze het over moxaterapie.
De kans dat je kindje draait is geloof ik 50 tot 75%.
Wel moet je er nu zowat mee beginnen.
Er word dan een warm dingetje bij je kleine teen gehouden voor een paar
minuten lang.
En dat moet je een aantal dagen herhalen.
Misschien dat je partner dat dan bij je kan doen.
Ik hoop dat  je er wat aan hebt. Het is in iedergeval het proberen waard.
Ik heb trouwens pas in een kinderblad gelezen dat vk's dit ook aanbevelen.

Groetjes Nance

Hoi Sientje,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoop voor je dat je kindje nog uit zichzelf draait. Ik heb van anderen wel gehoord dat het niet fijn is als ze je kindje proberen te draaien.
In de groep van de zwangerschapsgym van mijn zoontje was er 1 die ook een stuitligging had. Zij heeft gekozen voor een vaginale bevalling. Deze is goed verlopen, het was haar al met al meegevallen.

De kans dat het heupje van je kindje niet goed in de kom zit is dan wel een stuk groter. Kindjes die gewoon zijn geboren vanuit een stuitligging worden daar ook standaard op gecontroleerd. In dit geval heeft het kindje 9 maanden in een spreidbroek gezeten. Maar daar merk je nu niets meer van.

Groetjes,
Susan

Bedankt meiden!

Donderdag moet ik weer naar de verloskundige. Dan ben ik ongeveer 34 weken.
Ik ben zooo benieuwd wat hieruit gaat komen! Het kindje is wel onwijs in de weer in m ´n buik, echt dat het daar nog de ruimte voor heeft! Toch ben ik best wel zenuachtig, maar wat jullie al schreven, het kan nog draainen natuurlijk!

Ik heb liever geen stuitbevalling. Dan ga ik voor een keizersnee. Maar daar kan ik beter nog niet teveel over nadenken! Eerst maar eens donderdag afwachen.

Groetjes Sientje

Terug
Bovenaan