kindje te zwaar

hallo

wat je ana geeft wat hij krijgt overdag vind ik erg meevallen hoor! ik zou daar zelf niks aan veranderen. maar dat is mijn meinig, 1 snoepje en 1 koekje per dag is toch prima. mijn dochter krijgt 4 koekjes per dag.4 boterhammen per dag. 2 stukken fruit per dag, 4x melk van 200 cc , een snoepje, ze krijgt meer dan wat jou kindje eet, en ze is te licht

ze is 2 jaar en 2 mnd oud is 90 cm en 12 kilo
ik heb te horen gekregen dat ze te licht is voor haar lengte, dat ze wel rond de 15/16 kilo mag zitten. met haar lengte van 90 cm

de dagen dat ik niet werk gaan we altijd naar buiten toe alvanaf dat ze geboren was. ik wandelen met haar in de wagen zo 2 uur per dag, ook goed voor de gezondheid, en mijn beweging., of een heel stuk fietsen
nu gaan we samen lopend naar de brievenbus toe, even later naar de speeltuin toe, we huppelen samen door het park, nemen een bal mee op het grasveldje.doen tikkertje en verstoppen in huis ons.gaat vaak mee op haar loopfiets een rondje om de blok huizen van ons heen.
ze krijgt veel beweing dus daarbuiten speelt ze actief 3 dagen per week op het kdv. waar ze 3 boterhammen tussen de middag eet haha

is ze altijd vanaf het begin zwaar geweest met haar gewicht altijd boven de boven lijn op het cb? ook hebben de figuren van d eouders mee te maken. je ziet vaak als ouders erg dun en lang zijn dat kids dat ook zijn, als ouders wat stevig zijn dan zie je dat soms ook terug komen in de kids.

gewoon je gevoel af gaan, en als je weet met je voedingsschema is niks mis mee.
 met 1 snoepje, 1 kaakje en een boterham met pasta.

succes
anders zou ik me echt niet druk maken
 
quote: ilseilona schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-06-2007 12:19:02'));

hallo,

ilse is al een tijdje te zwaar voor haar leeftijd,
ze is drie weken te vroeg geboren en woog toen 2840 gram.
nu 2 jaar en 4 maanden en weegt nu rond de 17 kilo.

eerst kreeg ze borstvoeding, daarna heeft ze flesvoeding gehad voor hongerige kindjes.

ze heeft altijd al veel gegeten.
ze zit op,
7.00 1 snee bruinbrood, met pasta. meestal wil ze nog een boterham, dan doe ik er niks op. en melk.
10.00 sap met kaakje.
12.00 2 boterhammen met vlees of kaas en thee of verdunde sap.
15.00 fruit.
tussen 12 en 15 soms een dutje, staat een rietjes bekker met water als ze dorst krijg.
16.00 snoepje.
17.00 warm eten eet ze aardig wat van, en toetje bijna altijd vanilleyoghurt, soms iets anders.
19.00 beetje melk en naar bed.

ik weet dat ze te zwaar is maar wat kan ik er aan doen, iedereen zei dat gaat er wel van af als ze gaat lopen, nou niet dus. zelf ben ik van normaal poststuur, mijn man is wat gezet, maar vroeger zeker niet te zwaar.

ze gaat nu naar de peuterspeelzaal en het valt me op dat ze groter is dan de een paar kinderen die ouder zijn dan haar en dat ze een stuk vorser is.

zou het gewicht nog normaal worden.
voor de rest zit ze wel goed in haar vel, ze zweet wel snel, vooral met het warme weer.

groetjes henny






hoi,
zo wie zo is elke kind verschillend in grote of gewicht.
mijn dochter is  met 36 weken  geboren ze was 2500 gram en 44 cm.
ik ben zelf ook maar 1.57 en 50 kilo ook niet groot.
ze is nu bijna 19 maanden en weegt 9,5 kilo ze is ook geen grote eter
9 uur krijgt ze  pap
half 12 gaat ze slapen tot half 2 ong
dan 1 snee brood meestal kaas of vleesprodutcen soms pindakaas
tussendoor eet ze niet veel meestal een koekje of ontbijtkoek blokjes kaas
na der maaltijden krijgt ze ook drinken op een dag tussen de 3-5 bekkers
en om ong half 7     7 uur gaat ze naar bed
ik denk niet dat je kind te dik is elke kind is anders.
maar als je toch bang bent dat ze een overgewicht krijgt probeer dan ipv snoep en koek een plakje ontbijtkoek te geven  in ontbijtkoek zit heel weinig vet of een doosje met krentjes ipv van een snoepje
wat ik ook doe en dat vult ook goed  is milkshakes maken met melk veel  fruit laila is der gek op. maar je moet dus niet te snel naar andere kindere kijken en vergelijken en vooral geen zorgen maken als ze gezond eten komt het vanzelf goed.

 
Terug
Bovenaan