Kindje uitzichzelf in slaap laten vallen?

Hallo mama's

ik ben moeder van Salvador 4 en halve maand. Salvador wil in eens overdag niet meer slapen. Hij is super moe, maar slapen echt niet. Rond kijken is veel leuker. Maar hij is zo moe dat niks goed is. Als ik ons ritueel van inbakeren, liedje zingen langzaam in bed leggen doe, begint hij heel hard en overstuur te huilen. Hij is niet te stoppen. Dus haal ik hem maar weer uit bed. In de avond valt hij na zijn flesje van 7 uur bij mij in slaap en is er niks aan de hand. Maar overdag is het niet te doen. Nou weet ik gewoon niet moet ik hem laten huilen tot hij zelf in slaap valt of niet??? Hij is zo moe dat het ook zielig is om met hem rond te blijven lopen.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben.



Alvast bedankt
 
Haai,

Hier ook een klein mannetje van 8 weken die maar moeilijk zelf in slaap komt. Ik probeer alles voor hem in een vaste volgorde te doen en rust en regelmaat te bieden maar laat ik hem niet huilen in zijn bed. Nu heb ik soms het gevoel dat ik 3 stappen vooruit zet en dan weer 3 stappen achteruit. Helpt niet dat hij reflux klachten heeft.

Nu vraag ik me af of iemand een tip heeft. Als Mijn mannetje 2 keer gaapt en zie dat hij onrustig wordt in de box dan pak ik hem op nog ff knufflen en dan naar bed. Alles gast goed tot ik hem neerleg. Zijn billen hebben het matras nog niet geraakt of hij huilt het uit. Bij niets doen veranderd dit snel in een totale driftbui rood aanlopen krijsen en zweten als een otter. Ik pak hem dan op zonder iets te zeggen en klop hem zachtjes op de rug. Vaak is hij dan snel weer tevreden soms is oppakken alweer genoeg. Tevreden is een teken om hem terug te leggen. dit houd meneer uren vol. Vaak geef ik na 30 à 45 minuten op en doe ik hem in de draagdoek. Dat vindt hij heerlijk en meestal slaapt hij dan in een paar minuten, soms nog met een Beetje wandel hulp. Nu vindt ik het niet heel erg dat hij overdag graag bij mij slaapt. Maar einde van de maand moet ik weer werken en maak me ernstig zorgen over hoe het dan moet. Ben zo bang dat hij daar straks totaal overstuur bij de opvang in zijn bedje ligt. Slapen in de box of kinderwagen is ook geen succes trouwens in de box blijft die klaar wakker en gaat dan huilen van vermoeidheid aan de kinderwagen heeft hij al net zon hekel als zijn bed



Heel verhaal maar hoe zorg ik er voor dat hij straks lekker in zijn eigen bed slaapt zonder huilen en de hele poppenkast
 
Bij ons kindje gaat het identiek als bovenstaand. Bij CB adviseerde ze voorlopig lekker de draagdoek te gebruiken zodat hij wel genoeg slaap krijgt. Mijn gevoel zegt ook dat dit juist is. Mijn verstand zegt het tegenovergestelde; hij moet leren in zijn bed te slapen, dus bij vermoeidheidssignalen er in, en dan maar even laten huilen. Helaas is het 'even laten huilen' langer dan een uur en dat kan ik echt niet over m'n hart verkrijgen. Soms gaat het wek goed en slaapt hij tot de volgende voeding in z'n eigen bed!

Blijf me afvragen waarom het niet lukt...
 
Hier ook zoontje 9 weken hij slaapt het liefst op zn buik overdag wil ik dat best doen maar in de nacht niet, en dan slaapt hij ook op zn rug ingebakerd.....overdag leg ik m op zn buik in bed  dan slaapt hij wel...maar zelf in slaap vallen lukt gewoon niet overdag snachts hoor ik m wel eena maar dan valt hij wel zelf in slaap, k heb een heartbeat knuffel en dat leek even te werken maar dat werk voor de nacht als hij wakker word maar overdag weer niet, vind het zo bijzonder.....vanmorgen vanaf 9 uur bezig geweest hem m laten huilen nou ik voelde me zo slecht, na 5 minuten bij m geweest getroost op bed maar hij begon alleen maar meer te krijsen dus ja dan maar oppakken en dat volgehouden te hebben tot 12.00 uur was ik er klaar mee...Hij moest alweer eten en hij zag spier wit van de vermoeidheid, na zn fles op mijn borst in slaap gevallen en zo weg gelegd....over 6 weken moet ik weer werken en dan gaat hij naar de gastouder en die leggen ze niet op hun buik ivbm veiligheid....vind heel gebeuren....
 
Hier hetzelfde "probleem". Mijn zoontje is nu ruim 8 weken en wil overdag en snachts absoluut niet alleen zijn. Op het consultatieburo werd geadviseerd 10 min. huilen en dan 1 min troosten, 10 min. huilen - 1 min. troosten. Maar dat werkt echt niet!! hij raakt na 2 minuten al overstuur en dat wil ik niet.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij zoveel samen wil zijn en ik denk ook dat het een behoefte is van alle baby's.

Ik gebruik overdag een draagdoek waar hij heerlijk in slaapt en na iedere voeding "speelt" hij even in de box. langzaamaan merk ik dat het steeds langer in de box goed gaat. dus toch een beetje vooruitgang. :)

De draagdoek is echt een aanrader!!! je kindje voelt zich veilig bij jou en slaapt lekker en jij hebt nog redelijk je handen vrij om iets te doen. Ik kan bijv. gewoon stofzuigen met de kleine in de draagdoek, hij wordt er dan niet eens wakker van en vind het wiebelen wel lekker :)

Geef het gewoon de tijd, wie weet is het van de een op de andere dag goed. Doe vooral waar je je zelf en je kindje zich prettig bij voelt!

 
Terug
Bovenaan