Kindje verloren aan Cmv virus

Hallo,

Ik ben 28 jaar en heb 28 april 2006 ons zoontje Joris verloren aan de gevolgen van het Cmv virus. Hij heeft slechts 38 uur geleefd. Het virus heb ik al vroeg in de zwangerschap opgelopen en heeft bij Joris hersenbeschadiging veroorzaakt. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt. Hoop op een reactie omdat dit nog vrij onbekend is. Groetjes Denise.

quote: bau reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-08-2006 16:35:49'));

hoi ik weet niet veel van die virrus maar ik wou je even veel sterkte wensen.
groetjes bauwina

Dank je!

Groetjes Denise

Hoi Denise!
Ik reageer op jouw berichtje omdat jij ook zo kort geleden jouw zoontje heb verloren. 13 Maart is ons zoontje "Beau"  doodgeboren na een zwangerschap van 41 weken. Ik heb dus iets anders meegemaakt dan jij, maar wilde vragen hoe het nu met jou en je viend (man)  gaat en hoe jullie verder gaan met je dagelijkse leven. Heb jij het verlies van je lieve zoontje al een soort van plekje kunnen geven? Ik merk dat het allemaal niet veel makkelijker wordt.Ik wil je in ieder geval héél veel sterkte toewensen en hoop dat je toch wat rust kunt vinden!

Groetjes Brigitte

Hoi Brigitte,

Dank voor je reactie. Het gaat op dit moment redelijk met mij, met mijn man een stukje beter die heeft het al veel meer verwerkt dan ik. Ik heb op dit moment hulp van een psycholoog. Of het echt helpt weet ik nog niet heb vorige week mijn eerste gesprek gehad. Ik heb die stap genomen omdat ik op een gegeven moment niet goed meer met mijn man erover kon praten omdat hij al een stuk verder is dan ik. Hij wil ook al wel weer proberen om nog een kindje te krijgen terwijl ik dat nog niet aandurf. Hoe gaat dat bij jullie?

Groetjes Denise

halo meiden weet wat julie voelen ik heb mijn meisje bij 40 weeken en 3 daagen verlooren ze heeft nog 8 uur geleeft maar ik kan heel veel steun vinden bij www.verlorenvlinders.nl is een chat box voor al s je een kindje ben verlooren tydens of naar je zwangerschap hoop julie daar te spreeken als je behoevte heb jolanda

hallo,
wat een vreselijkl rot verhaal, ik leef met jullie mee overigens met iedereen hier zo zie je altijd maar dat knderen krijgen een wonder is en blijft en het nooit vanzelfsprekend is
maar mijn vraag is eigenlijk wat houdt dat cmv virus in?
heb het al vaker gehoord maar weet niet wat dit is?
veel liefs tamaar

Hoi Tamaar,

Het cmv virus is een normaal onschuldig virus. Je hebt er meestal wat griepverschijnselen van. Het is alleen gevaarlijk als je zwanger bent. De kans dat je dit virus doormaakt tijdens je zwangerschap is 0,09% en of het wel of niet door je plactenta gaat is 50%. Bij ons is dit dus gebeurt. Cytomegalo is de volledige naam en dit betekent dat alle cellen in het lichaam vergroot zijn. Joris heeft hierdoor ernstige hersenbeschadiging  opgelopen. Hij zou zwaar geestelijk gehandicapt zijn en nooit kunnen communiceren. Wat ervoor heeft gezorgd dat Joris is komen te overlijden is dat zijn ademhalingsstelsel was aangetast en hij niet zelfstandig  kon ademen. Dit alles door zo'n rotvirus waarvan je geen idee hebt dat je het doorgemaakt hebt. Bij mij is het al in de eerste 3 maanden geweest, vandaar dat de schade ook zo groot was. Gelukkig zal dit ons geen tweede keer kunnen overkomen maar de schrik zit er goed in.  

Terug
Bovenaan