kindje vernoemen naar opa en/of oma?

He, gaat iemand van jullie kindje vernoemen? Wij denken er aan maar zullen dan wel de originele naam in een modern jasje stoppen.
Ik vind de gedachte wel mooi. Maar weet nog niet of we het als 1ste,2de en of 3de naam doen.

Ben wel nieuwschierig wie dit ook doen, en waarom of waarom niet.

liefs

Wij wel, we gaan beide oma's vernoemen.
Maar dan wel in de doopnamen, niet in de roepnaam.

Voor mijn schoonmoeder is het haar eerste kleindochter, voor mijn eigen moeder is het de 3e of 4e (afhankelijk wat mijn zus krijgt over 2 weekjes :)).

Lekker weekend gehad, trouwens?

Liefs

hey

wij benoemen niet!
ik vind de gedachte wel leuk maar ik vind het gewoon niet mooi!
gelukkig hechten de oma's er geen waarde aan en vinden ze het zelfs niet leuk als de baby hun naam krijgt! hihi
en daar iets moderns van maken zou dan ook niet meevallen!!!
1 naam thats it!

liefs

Ik denk dat wij het kindje wel gaan vernoemen in de doopnaam, maar ik ben niet stuk van hun namen... Dus ik vind het wel lastig. Ik vind het enerzijds een mooie gedachte en ook leuk, maar anderzijds vind ik het gewoon niet altijd even mooi en bedacht ik me ook dat ik zelf mag weten welke naam ik mijn kind geef. Dus ik denk dat we in de doopnaam vernoemen, maar zeker niet in de roepnaam.

HoiHoi..

Ook wij gaan de kleine vernoemen naar de opa´s of oma´s maar wij doen het ook in de 2e naam idd..
Wij pakken delen uit de namen van de opa´s of oma´s en daar hebben we 2 best leuke namen uitgehaald...
Word alleen lastiger als we (mochten we meerdere kindjes kunnen krijgen) dan alleen meiden of jongens krijgen.. maar komt goed.. Dan moeten we maar creatief zijn hea..

Waarom we vernoemen..
Dat is al iets wat ik wil vanaf jongs af aan...
Mijn moeder is namelijk weer naar haar ouders vernoemd en mijn schoonmoeder heeft dezelfde naam als mijn oma van mijn vaders kant en in de namen komt de naam van mijn opa van mijn vaders kant ook gedeeltelijk voor..
Zo hebben we het dus naar onze ouders en mijn grootouders(die helaas geen van allen meer bij ons zijn(grootouders)) vernoemd !! en dat in 1 jongens en 1 meisjes naam..:p:p

Hey,
Wij gaan ook vernoemen, omdat we het mooi vinden. Zelf zijn we beide ook vernoemd :)
Wel doen we het als doopnaam. We hebben er 1 leuke naam van gemaakt.

Omdat we weten wat het word hebben we geluk dat die keuze het makkelijkste was in de vernoeming.. Je treft het natuurlijk niet altijd met makkelijke namen..

Groetjes

Hoi,

Wij hebben onze eerste wel vernoemd naar zijn overleden opa, maar niet als eerste naam, wel als doopnaam. Dit keer zijn er 2 namen te verzinnen en vernoemen/verwijzen we naar andere opa en naar beide oma's. Maar bij geen van drie als eerste naam, die kiezen we zelf!
Vind het een mooie gedachte en de namen van opa en oma's zijn ook leuk, dat scheelt!

Hi,

Ook wij gaan vernoemen.
Ik bedoel dan de tweede en derde naam, niet de voornaam/roepnaam!

Onze zoon hebben we vernoemd naar de vader (inmiddels overleden) en (jong overleden) broer van mijn vriend, onder het mom van 'ode aan'.
We krijgen nu een dochter en vinden het sneu om haar nu maar een naam te geven.
Daarbij heb ik altijd al willen vernoemen naar mijn moeder, die altijd al heel veel voor me betekend heeft.
Nadeel is dat mijn moeder een echt ouderwetse naam heeft, daar kan ik niets 'moderns' van maken, dus laat ik het gewoon zo, ook de derde naam is ouderwets (naar de moeder van mijn vriend, die wilde zijn moeder er ook graag bij).
Gelukkig gebruik je die namen verder toch nooit, het is meer het idee waarvoor we het doen.

Terug
Bovenaan