Kindje, werken, huishouden... Hoe gaat het bij jullie?

Hoi zomer-mama's,

Sinds juni ben ik de gelukkige moeder van een prachtige dochter. Drie weken geleden ben ik weer aan het werk gegaan (voor 3 dagen p/w; dat is het minimum voor mijn functie) en ik moet zeggen dat de dagen nu veeeeeeeel te kort zijn voor alles wat ik wil doen. En dat met 1 kindje (terwijl sommigen 3 kindjes hebben en alles  goed binnen 1 dag gepland krijgen)!
Op de dagen dat ik vrij ben, wil ik ook lekker genieten van de kleine meid. Maar het huis moet ook nog schoon, het is fijn als er gewassen en gestreken wordt, de sociale contacten wil ik graag bijhouden  enz. Kortom: een routine zit er nog niet in.

Ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie gaat. Hebben jullie een ritme / vaste routine?

Groetjes,

Renate

Hallo!!

Ik ben moeder sinds 11 juli. Na een vervelende zwangerschap waarin ik met 5 maanden al thuis zat en een kindje wat heel makkelijk en tevreden is, moet ik zeggen dat ik me al vrij snel begon te vervelen thuis. Ik geniet natuurlijk heel erg van mn kindje en ik ga zo vaak mogelijk een eindje wandelen enzo, maar ik vond niet zoveel uitdaging meer in het verschonen van luiers. Vandaar dat ik sinds het weekend weer aan het werk ben gegaan (had eigenlijk nog vakantie tot 2 november)
Ik moet zeggen dat dat goed ging. Het is 's ochtends natuurlijk wel wat vroeger nu en wel ff een geregel, maar als ik Liz vlak voor we weggaan uit bed haal, dan kan mijn moeder haar drinken geven. Dan kan ik verder op mn gemakje doen en 's middags ga ik haar halen. Als ik een late dienst heb gaat mijn man haar halen 's avonds en doe ik de verzorging gewoon zelf 's ochtends.
Op dagen dat ik late dienst heb, ben ik gewoon vroeg op de been en doe ik wat stofzuigen en strijken. In het weekend doet mijn man dweilen en wat stoffen/ ramen zemen. En verder kijken we even wie er bij de wasmachine uitkomt, die stopt er even een wasje in en droogt die daarna gelijk, zodat het iig droog is.
Ik ben niet zo stipt met het huishouden moet ik zeggen en als ik vrij ben wil ik lekker tutten en uitslapen met dochter lief!!
Ik vind zelf dat ik het aardig voor elkaar heb, en ik zit zelf ook lekker in mn vel en man en dochter ook!

Groetjes Karmen

Ps: leuke topic!!

Hoi,
Leuk om te lezen hoe een ieder het doet..
Ik ben inderdaad mama van nu 3 kindjes..
De oudste zijn 8 en bijna 5, en de jongste nu precies drie maanden.
Ik werk nu maar twee dagen per week ivm ouderschapsverlof..Dat is op dinsdag en vrijdag..lekker verspreid.
De oudste twee moeten naar en van school, en ik moet bijvoorbeeld vanmiddag weer met alle kids naar het zwembad omdat de oudste zwemt voor B.
Mijn partner heeft een eigen bedrijf, en werkt vaak lange dagen, dus ik doe eigenlijk alles alleen..
Zowel het huishouden als de kids.
Ik doe in huis best veel, en hou er ook wel van..beetje poetsten enzo.
Vind het heerlijk als het weer fris en schoon is.
Woon gelukkig niet heel groot, dus wel te doen..We zitten aan het begin van een verbouwing, maar heb me al voorgenomen dat ik me daar niet druk over ga maken, en maar vooruit kijk naar het uiteindelijke resultaat.
Ik heb oma als oppas voor de oudste twee, en die brengt de kids naar school en haalt ze voor de lunch etc als ik werk.
De jongste gaat mee naar mijn werk, op het kdv.
Ik vind zelf dat ik het toch maar mooi allemaal even doe zo..
Waar ik het meeste werk mee heb..is de was...en de boodschappen..
Maar verder denk ik dat ik best trots mag zijn op mezelf..hihi.
Hoor zovaak dat mensen een poetshulp hebben, of de kids vaak uitbesteden om bijv boodschappen te doen..Ik sta gewoon in de winkel met alle drie hoor..
En maak me heus wel eens druk als ze weer een dolle bui hebben..maarja ze horen er wel bij, dus moeten gewoon mee.
Dus ik vind het  werken wel weer lekker, en ben gisteren weer begonnen..
Succes allemaal.
Rina

Ohja, ik ben wel een ochtendmens hoor, en sta op om  kwart over 5..als ik vroege dienst heb..
Doe dan de kids allemaal ook nog in bad of onder de douche..mensen vinden dat vaak heel wat!!
Maar ik vind het prima zo..
Rina

Hoi,

Mijn zoontje is bijna 3 maanden. Ik mag over ruim 2 weken weer werken.
Ik heb nu een aardig ritme en voor mijn gevoel heb ik tijd zat over. Maar straks weer werken... Ik ga 3 dagen werken en dat vind ik heel spannend. Ik heb weer zin om te beginnen, maar moet mijn zoontje dus wegbrengen en dat vind ik moeilijk.

Ik ben heel benieuwd hoe ik dit allemaal ga combineren..

Groetjes Sonja

Ik heb een eigen bedrijf en werk thuis. Ik kan dat doen wanneer ik wil. En ik kan er   ook zoveel tijd aan besteden als ik wil. Echt ideaal.

Ik heb de halve zwangerschap (letterlijk) plat gelegen en mijn conditie is slecht. Hierdoor heeft het lang geduurd voor ik weer een beetje op de been was. Zo langzamerhand gaat het wel goed en kan ik weer dingen doen.

Het huishouden gaat wel goed. We hebben een interieurverzorgster die de grote dingen doet, dus de badkamer soppen e.d. blijven mij bespaart en dat is wel heel lekker. Blijft eigenlijk over de verzorging van mijn kleine meid, de was, de boodschappen en koken e.d. En dat gaat wel heel goed.

Hetgene wat het nog het meest blijft liggen is de was. Lotte wordt wakker van het centrifugeren en dus zet ik alleen een was aan als ze net wakker is geworden. Meestal red ze het dan net om wakker te blijven tot de wasmachine klaar is.

Groetjes, Marisa

hallo renate,
ik ben sinds 4 weken weer aan het werk en   mijn dochter is 4.5 maanden.
mijn schoonmoeder past 2 dagen op, op ma en vrij. de andere dagen zijn wij thuis.
nu is het zo dat mijn schoonmoeder niet stil kan zitten en graag iets wilde doen als zij bij ons oppaste. dus heeft ze aageboden om te poetsen en dat heb ik graag aangenomen! ze hoeft het niet heb ik gezegd en het is vooral geen verplichting.
maar ik moet eerlijk zeggen: ik vind het heerlijk. als ik 's avonds thuis kom zie ik al dat alles weer schoon is! kan ik lekker de andere 2 dagen met demi keutelen.
ik doe zelf de was en de boodschappen. nu heb ik nog maar 1 kindje dus zeeen van tijd want demi is heel makkelijk en slaapt veel.
ik heb echt een luxe-leven!!

groetjes martine

Hoi

ik heb dus totaal geen ritme, m'n zoontje is nu ruim 5 maanden, maar door mijn onregelmatige diensten zit er bij MIJ geen ritme in. Bij mijn zoontje wel! Gelukkig maar. Op maandag komt Oma altijd oppassen en de rest van de week zijn mijn man en ik om en om thuis....dus hij is altijd in z'n eigen omgeving en dat gaat prima.

Het huishouden schiet er wel eens bij in, omdat ik ook voor 32 uur werk en mijn man voor 36 uur....dus behoorlijk wat!  Soms neemt oma hem mee op m'n vrije dag zodat ik mijn hele huis eens kan doen....zoals gisteren en dan is het wel een goed gevoel dat alles is gedaan. Koken gebeurd hier om en om...de ene dag ik de andere dag m'n man!

Wij maken ons eigenlijk niet zo druk om het huishouden, zolang het netjes oogt, dan is alles in orde!! Verder maakt het ons niet uit...het enige wat zich hier altijd ophoopt is de strijk....daar heb ik een hekel aan, dus laat ik het steeds liggen, totdat de kast gewoon leeg is en ik gewoon moet!!

Groetjes!

Terug
Bovenaan