Kindje, werken, huishouden... Hoe gaat het bij jullie?

Halo allemaal,

hier loopt alles op rolletjes. Omdat ik tijdens mijn zwangerschap last heb gehad van mijn rug en niet teveel mocht doen van de fysiotherapeute heb ik alles uitgesteld tot na mijn bevalling. Nu heb ik een soort van postnatale nesteldrang. Ik heb om de week de kliko vol zitten en stop regelmatig nog wat zakken bij wat alleenstaande buurvrouwen in de bak. Alles wordt uitgezocht en bij twijfel gooi ik het weg. Verder probeer ik zoveel mogelijk schoon te maken. Helaas heb ik niet de tijd om elke dag boven schoon te maken en heb ik boven deze week pas twee keer gestofzuigd  , maar ik probeer zoveel mogelijk om alle losse dingen op te ruimen zoals de afwas, was en de strijk. Helaas lukt dat niet altijd, maar nu hebben de oudste twee vakantie en haal ik de schade in. Het voordeel is dat mijn oudste twee al vijf en zeven zijn en dus hun eigen rommel op kunnen ruimen. Verder droogt mijn oudste op zondag altijd af en krijgt daarna zijn zakgeld van wel 50 cent. (25 voor in de spaarpot voor op de banken 25 om te sparen voor iets leuks) en als de tweede naar groep drie gaat moet hij ook een dag in de week meehelpen. Nu wil hij nog regelmatig meehelpen met als gevolg dat ik dan de keuken weer kan dweilen... maar hij bedoelt het zo goed, de schat.

Groetjes van Marloes

Hallo, ben een voorjaar moeder, maar vind het onderwerp erg interessant. Altijd leuk om te lezen dat er moeders zijn die een beetje hetzelfde denken/meemaken dan jezelf. Mijn leventje is na de geboorte van ons dochtertje veel veranderd. Over veel dingen denk ik nu anders als voor de geboorte. Zo ook over het huishouden. Ik denk er zo over: je baby is maar een jaar echt baby en daar moet je zoveel mogelijk van genieten. Daarom staat het huishouden op de tweede plaats en ook ik besteed veel werk uit. Ik voel met er niet schuldig om. Nu wil ik genieten. Ik ben er makkelijker in geworden. Als het er eens een keer niet van komt om de was te doen, dan doe ik het de volgende dag.

Hoi Marloes,
Even een tip wb de volle container..ons wel bekend..
Ik heb gebeld met de ophaaldienst hier in Arnhem, en kon voor een eenmalige 22 euro, een container erbij krijgen.
Daar zitten verder geen extra kosten meer aan.
Je gemeentebelasting gaat zowiezo al omhoog als je gezin uitbreid..dus eigenlijk betaal je er al voor dmv afvalstoffenheffing.
Dus ik balen dat we het niet eerder hadden gevraagd..haha
Nu is het wel makkelijker, ook als je eens een feestje hebt, en dan je afval zich ophoopt..
En wat dacht je weer van die luiers?
Dus misschien ook eens navragen bij je gemeentelijke ophaaldienst??
Is maar een idee he!
Groetjes Rina

leuk om te lezen deze verhalen. Ik moet zeggen dat ik me ook wel stoer vind als alles op rolletjes loopt thuis. Drie kindjes, een man en het huishouden bij houden. En dat het dan ook nog goed verloopt allemaal. Dat geeft voldoening! Erg grappig vond ik het laatst dat een voorbij lopende moeder mij een held noemde!? Alleen maar omdat ik lopend boodschappen had gedaan met een kind in de wagen, een op een kiddyboard en een met de fiets op de stoep. daar denk ik zelf niet eens bij na. Zo ...heb ik mezelf even lekker opgehemeld zeg!

groetjes linsey

Hoi allemaal,

Bij mij loopt het helaas niet zoals het zou moeten.
Al in de 12e week van mijn zwangerschap kreeg ik last van bekkeninstabiliteit.
Nu precies 3 maanden na de bevalling mag ik hier nog steeds van genieten.

Ik heb goede en slechte dagen. Zoals deze week mag ik weer verslijten op de bank.
Iedere stap die ik zet doet mij zeer. lang staan is niet mogelijk.
Soms is zelfs de verzorging van mijn zoon een probleem.Sávonds ben ik vaak vreselijk moe door de pijn.
Kind in bed, uit bed, in de box en er uit of het wipstoeltje. De luier emmer staat te laag. even rond lopen met je zoon. zulke simpele dingen zijn soms een hele klus.

Op goede dagen kan ik wel een boodschapje doen en eten koken, maar poetsen hoef ik niet te proberen. Ik ben wel gestart met werken 3 x 4 1/2 uur wanwege het feit dat ik eigen baas ben en het geld nodig heb. Gelukkig is het geen zwaar lichamelijk werk.

Dit alles steekt erg zeker omdat ik een erg aktief persoontje ben dat graag buiten wandeld , sport of in de tuin bezig is. Gisteren was ik trots omdat ik  vanuit mijn bed de hele was had gevouwen.........

Mijn moeder poetst hier en mijn man doet de meeste boodschappen en kookbeurten. Soms brengt en haalt hij mij van/naar mijn werk. Hulde aan deze mensen.
Mijn zoon is een voorbeeldig ventje. Hij lacht veel waardoor hij mij altijd weet op te vrolijken, al moet ik toegeven dat ik op dit moment wel weer een traan moet wegvegen.

Ik weet dat niet iedereen op dit soort verhalen zit te wachten, maar ik moest het even kwijt.

afz. Saskia

Terug
Bovenaan