kindje wilt niet indalen, nu naar de gynecoloog

ook mijn reactie. ook mijn kindje ws niet ingedaald tot vlak voor de bevalling. De vk heeft me toen ook doorgestuurd naar de gyn, maar die maakte een echo om mijn bekken te bekijken en zei dat hij er eigenlijk niets over kon zeggen en dat een echo eigenlijk iet veel zin had...
Hij meette het hoofdje op en liet merken dat dat best groot was... dat was natuurlijk het laatste wat ik wilde horen, haha
Het enige wat lastig was door het niet indalen, vond ik dat ik niet meer echt weg mocht, wel in de regio, maar zeker niet buiten de provincie. Er werd mij verteld dat als mijn vliezen braken ik moest gaan liggen om het evt inzakken van de navelstreng tegen te gaan en dat zou betekenen als ik verderop zou zijn ik, ik daar zou moeten bevallen.
Uiteindelijk zijn mijn vliezen doorgeprikt na 6 uur weeen en ondertussen was het kindje ingedaald. verder een gewone bevalling.
Achteraf wel veel bekken klachten gehad, denk zelf dat het daar misschien wel mee te maken gehad, mijn bekken heeft het in ieder geval wel zwaar gehad..
gr. Miran

Hoi Miran,

Ik ben dan bij de echo geweest en daar hebben ze de kleine opgemeten.
De maten waren goed (voor deze periode tijdens de zwangerschap), het hoofdje was mooi rond en het kindje was niet abnormaal groot. Ze zei dat het nou ongeveer 6 pond was en dat was netjes.
Voor zover zei kon zien zag ze geen afwijkingen waardoor ik niet " normaal" zou kunnen bevallen.

Het is inderdaad zo dat ik ook niet zover weg mag (althans advies) dat als mijn vliezen zouden breken ik inderdaad ook direct moet gaan liggen ivm het naar beneden zakken van de navelstreng of een handje of armpje. Dat vind ik ook wel jammer, maar goed je moet geen risico's gaan opzoeken die niet nodig zijn.

Maandag moet ik bij de gynecoloog zelf zijn en die gaat kijken en voelen aan mijn buik/kleine en bekken. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen.

Ik maak me er niet druk om, we zien het wel. Ik kan er toch niets aan veranderen.
Wel vind ik het fijn dat alles goed word nagekeken, beter een keer teveel gekeken en niet nodig als andersom!

Hier was ook mijn eerste dochtertje Eline niet ingedaald, denk dat het met de bevalling pas is gebeurd...De gyn heeft mij foto's laten maken van mijn bekken, "just in case" maar dat was allemaal goed.

Maar ja, van thuisbevallen is hier sowieso geen sprake (woon in Z-FR)

maak je iig geen zorgen voor je baby'tje....Die komt er wel uit als die daar zin in heeft!!! ;-)

He hallo meiden,

Ben gister weer ff op controle geweest in het ziekenhuis. Kindje ligt nog steeds erg hoog boven het bekken. Er kan nog wel een hand tussen zeg maar.
Weer het verhaal aangehoord van: als je vliezen breken meteen gaan liggen en bellen met ziekenhuis voor opname!!! Wel spannend hoor!!!
De baby doet het verder uitstekend. Groeit prima, komt wel tot 8 pond waarschijnlijk!!!HELP hahahhaahahaha!!!
Mijn eerste was 8,5pond bij de geboorte en is met een keizersnee gekomen ivm dwarsstand ligging. Het hoofdje ligt dan scheef voor de baarmoedermond en kan zo absoluut niet geboren worden via de natuurlijke weg.
Als ik met 41 weken nog steeds niet ben bevallen ga ik naar de gyneacoloog en gaan ze me ff goed bekijken.....

Liefs Kim

Terug
Bovenaan