Kindjes kort op elkaar;... druk!?

Dag jonge moeders!

Ik ben bijna uitgerekend van mijn tweede kindje.
Dan zit er ruim 15 maanden verschil tussen.
Zijn hier meerdere moeders met kindjes kort op elkaar?

Hoe hebben jullie de kraamtijd en de beginfase ervaren?
Was het echt zo druk? Of had je snel weer je ritme terug?
Wat zijn voor jullie de voor- en nadelen?
Waar haal je dagelijks je ontspanning uit?

(Het enige wat ik tot nu toe merk, is dat de zwangerschap veel zwaarder is, omdat je niet even kunt gaan liggen. En slaap tekort...)
Maar wat staat me zometeen nog meer  te wachten??

Ben erg nieuwsgierig naar de verhalen...

Ik ben ook heel nieuwsgierig naar jou ervaring, want ik verwacht mn tweede begin januari en dan is mijn kleine man ook 14,5 maand. Dus Ik ben erg benieuwd naar hoe jij alles gaat ervaren en of je tips en trucs hebt voor me!!

Liefs Jen

Hoi,

Ik heb twee kinderen waar het 14 maanden tussen zit. Druk? In het begin had ik vooral moeite om in het ritme te komen. Het valt niet mee om 's nachts ' wakker'   te zijn van de jongste en overdag er genoeg energie uit te halen voor de oudste. Na een paar weken ging dat steeds beter, vooral ook toen   ze allebei tussen de middag sliepen op ongeveer hetzelfde tijdstip zodat ik ook even bij kon tanken, want dat had ik wel even nodig. Het moeilijkste vond ik wel het even naar buiten gaan, omdat een baby natuurlijk veel slaapt, bovendien was mijn jongste echt een huilbaby en dat was af en toe echt niet leuk. Na een maand of drie ging het beter. Ik wil niet zeggen dat ik het drukker had, het werd eigenlijk steeds gezelliger. Pas toen de jongste ook ging kruipen, werd het drukker, maar ook dat went heel goed.
Nu vind ik het heel gezellig mijn twee kindjes, de derde is onderweg en dan is de jongste 2. Ik heb wel heel veel steun ook aan mijn man, die doet ook heel veel en eerlijk is eerlijk, mijn huis heeft de laatste jaren niet mijn eerste prioriteit, dat komt wel weer. Dus wanneer de kinders s' avonds slapen doe ik echt iets waar ik aan toe ben en meestal is dat lekker op de bank hangen en een boek lezen. Daar haal ik mijn ontspanning uit en zo nu en dan een avondje of middagje alleen weg, shoppen ofzo.
Ik merk wel dat de kinderen nu steeds meer wat aan elkaar hebben en dat is erg leuk om te zien.

Conclusie: in het ritme komen is gewoon ( in mijn geval) het moeilijkste. Het drukker valt op zich wel mee omdat je erin groeit. En mijn kraamtijd was ontzettend gezellig met al zo'n kleine man over de vloer ( hij leerde net lopen in die kraamweek)

Groetjes van Hanneke mama van Hjerre bijna 3 en Elize van bijna 2

Hey!

Tussen mijn eerste en tweede zitten 17 maanden... Druk..? Wat is druk, of maakte ik mezelf druk? Waar ik me zorgen om maakte was bijvoorbeeld hoe ik in hemelsnaam de jongste in bad moest doen terwijl ik ook nog een dreumes had rondkruipen die alle tijd had om ondertussen 12 lades leeg te roven... Uiteindelijk viel het reuze mee allemaal, het ergste vond ik echt nog wel dat de oudste besloot om in de eerste week van de geboorte van de tweede nooit geen middagslaap meer wilde doen! Daar had ik me toch wel op verheugd: even bijtanken of slapen. Het is net wat mijn voorgangster al schreef: je verlegt je prioriteiten. Dan maar iets later op de ochtend allemaal in de kleren, dan het huis maar iets minder schoon.
En de nachtrust in het begin was hier ver te zoeken hoor. We hebben nachten gehad dat we er 5 keer uit moesten voor 2 kinderen... Heb ook echt wel eens staan janken midden in de nacht dat ik zo graag weer eens 4 (!) uur door wilde slapen zelf.... Maar ik heb eigenlijk hele makkelijke kinders, ik kon lekker elke ochtend met ze wandelen, 's middags lekker in huis hangen en spelen en nu is het zo gezellig die twee samen te zien! Ze hebben inderdaad veel aan elkaar, groeien ook echt samen op. Straks komt de derde, zit ook weer 18 maand tussen. Drie kinders in drie jaar, als ik het een ander zou horen zeggen zou ik acuut moe worden, hahahah! Maar het valt mee, ik denk de grootste overschakeling zit in van 1 naar 2 kinders gaan.
gewoon soms lekker alles laten en als je dan niet kunt slapen, lekker met je voeten op de bank even bijkomen van alles doet wonderen. ( En zo kun je heerlijk genieten van je spelende oudste en en je jongste in de box, wat een rijkdom, als je dat zo beziet vanaf je bank met benen onder je kont...!)

Liefs, Marieke

Hallo allemaal,

Ik heb 3 kinderen en ben zwanger van de vierde.
Mijn twee oudste schelen 14 maanden en de twee jongste straks
ook als alles goed gaat.
Ik ervaar het niet als druk, het is hoe druk je jezelf maakt denk ik.
De twee oudste hebben het erg leuk samen, zijn aan elkaar gewaagd.
Zijn altijd samen, begrijpen elkaar, zitten in dezelfde fase, dat was wel eens vermoeiend, als de een de 'nee'fase voorbij was, begon de ander.
Maar je zit er toch al of nog in dus pakt het ook snel weer op.
Dus eigenlijk beviel het wel en besloten we om als het lukte het weer zo te
doen, daar we graag vier kindjes wilde.

Zelf werk ik op vaste avonden en dat vind ik wel fijn, even een andere rol.
Verder pak ik de momenten voor mezelf als de twee oudste op school zitten
en nu dan nog de jongste op bed ligt.
Verder heb ik niet zoveel moeite met het feit dat ik weinig tijd heb voor mezelf.
Het is allemaal zo tijdelijk en zo voorbij. Ik probeer te genieten van de kinderen. En anders is oma zo geregeld.

Dus ik zou zeggen geniet van ze.

groetjes

Hai

Ik ben zwanger van de vierde en de laatste 2 zitten dus 17 maanden.
Ja druk , ik vond van wel en ik zou het ook nooit meer doen zo snel achter elkaar.
Het is gezellig maar niet altijd ze kunne ook goed ruzie maken maar meestal van korte duur. Ik was eerst de hele dag bezig met opruimen maar nu doe ik behalve de afwas   3 x per dag,steeds 's avonds schoonmaken.
Ik speel met ze en ze hebben allemaal aandacht nodig.
Ik vind het nog steeds druk maar ervaar het niet als negatief!

Totdat het  19 uur is en dan begint mijn rust, mijn avond, heerlijk zonder kinderen en samen met mijn man.. en dan geniet ik ook maar ook overdag met de kinderen maar anders.

groetjes 4 kidz

onze buurvrouw wou graag snel een tweede en vroeg
op de na controle bij gyn van haar eerste wanneer ze
weer met de pil moest beginnen en of ze al snel voor
een tweede kon. de gyn had gezegt dat ze allang weer
aan de pil begonnen had moeten zijn want na een bevalling
ben je erg vruchtbaar maar hij ging er vanuit dat ze nog niet
intiem geweest waren want ze had immers een zware bevalling
achter de rug oooo ja we hebben al wel....en mijn menstruatie is
ook nog niet goed op gang bleek ze zwanger te zijn van nr 2 die
ook nog een maand te vroeg kwam dus daar zit 9 mnd en 3 dagen
tussen ja ze heeft haar handen vol maar inderdaad t is maar net
hoe druk je je maakt

Hoihoi,

Ook ik ben benieuwd naar de ervaringen. MIjn dochter en de tweede zullen dalijk 11,5 maand schelen. Mijn dochter is 2 weken te laat geboren en ik hoop echt dat deze tweede iets te vroeg of op tijd geboren wordt, hoop zo dat deze niet de verjaardag van zijn/haar zus uitkiest haha.

groetjes

Terug
Bovenaan