Kindjes kort op elkaar

Hoi dames,

ik had al eens een topic geopend, maar blijkbaar is deze verwijderd.
Maar ik zit er wel mee, dus wil het hier toch ff eventueel ervaringen delen.
Ons eerste zal 15 maanden zijn als ons tweede komt.
Is redelijk kort op elkaar en het schrikt me (hoewel het een droom is van ons), toch een beetje af. Heeft hier iemand ervaring mee?

Liefs,
van ons

Hallo Febeke,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn 1e is nu 15 maand en ben nu 6 wk zwanger van mijn 2e. Maar mijn zus heeft haar kinderen ook snel op elkaar ( 16 maand). Nu was haar 1e al heel snel met lopen, praten, dat scheelt wel. Nu is natuurlijk elk kind anders, en het is natuurlijk hoe je erzelf mee omgaat!

Groetjes Anne
trotse mama van Levi en ???

Hoi Febeke,

Ik had al gereageerd bij je eerdere topic, welke er nog steeds staat: gericht aan mij bijna onderaan de pagina. Maar goed, dit is mijn verhaal:

Mijn dochter was 13,5 maanden (exact) toen haar broertje werd geboren. Ik vind het geweldig. De zwangerschap heb ik als zwaarder ervaren maar dat geldt  volgens mij voor alle 2e zwangerschappen. Ik heb ook veel kritiek gehad. Inderdaad: "Zo dat is wel snel op elkaar" en de ergste  vond ik  "zeker een ongelukje he?"  Het kan nooit zo zijn dat je ze snel op elkaar zou willen. En neem nu, straks heb ik 3 kinderen onder de 3 (mijn dochter wordt in april volgend jaar 3), dat kan ook nooit gepland zijn.

Maar goed, ik vind het erg leuk. Toen mijn zoon een maand of 6 was begon de interactie. Echt geweldig. Omdat ze zo in dezelfde fase zitten is het ook makkelijk, ze spelen met elkaar, vinden dezelfde tv-programma's leuk, willen allebei graag naar de indoorspeeltuin etc. etc. etc.  Maar ook voor mij, zelfde eten, allebei schone luiers, zelfde slaaptijden!  En dat gaat zo blijven! Dat vind ik er dan weer leuk aan!   Mijn overbuurvrouw is ook zwanger van de derde en haar oudste is 8 en haar jongste 4. Daar kan je dus nooit iets mee. Als straks de oudste 12 is wil hij naar de Six Flags of zo, de middelste van 8 naar de Efteling en die van vier doe je het grootste plezier met een speeltuin.

Dus....niets van aantrekken wat anderen zeggen. Ik vind het ook wel weer grappig straks te kunnen vertellen dat er wéér eentje komt. Zwaar zal het heus wel zijn maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal en het voordeel is ook dat ze strak snel het huis uit zijn!

Veel succes met je zwangerschap,
groetjes,
voor de derde en laatste keer

Hoi hoi
Hier ook een mama met straks drie kinderen vlot op elkaar...
Jesse is 2 jaar en 8 maanden, Senna is 15 maanden en in maart komt nummer 3. Bij ons zit er dus 3 jaar en 3 maanden tussen en dan hebben wij er ook 3 op de wereld gezet. Ik vind het helemaal geweldig. Ze spelen super met elkaar en als ik het over mocht doen zou ik het weer zo doen.
Groetjes

Hoi Febke!

Nog bedankt voor je felicitaties, jij ook van harte natuurlijk! Ik was even op zoek naar de voorstelronde van jou, maar kon die zo gauw niet vinden. Maar je bent dus in verwachting van de tweede! Leuk joh! Ik kan niet meepraten over de 15 maanden die er tussen jullie kindjes zitten, maar in mijn omgeving ken ik ook iemand die 2 zijn ook 15 maanden na elkaar geboren, en als je ze samen ziet keutelen heerlijk! En het zijn een meid en een jongen, en die kunnen het prima vinden samen. Ook de moeder gaat het prima af, wel werkt ze niet meer en is ze volledig thuis. Dit heeft overigens niets te maken met de drukke zorg hoor haha. Ze houd nie zo van werken en voor het geld hoeft ze het niet te doen. Maare ff in t kort: geniet er lekker van, en al heeft iedereen zijn mening klaar, lekker van genieten, en denk maar zo dan zit je ook niet zo lange tijd in de luiers hihi! Nou fijne zwangerschap meid! Toi toi toi! ps hoever ben je nu?

Liefs Repelsteeltje

Hallo allemaal

Ik ben ook zwanger van de 2e en mijn zoontje is waarschijnlijk 19 maanden als de baby komt. Ik wilde ze zelf graag dicht bij elkaar, maar vind het nu ook wel spannend hoe het zal gaan. Gelukkig gaat mijn zoontje nu lopen, nog niet los, maar wel probeert hij steeds los te staan. Dus ik hoop dat hij als de baby er is  wel goed loopt. Ook ben ik 'bang' voor de reacties van mijn omgeving (niet van familie) dat het toch wel snel is.  Maar ja ik zie dat wel.
Ook ben ik nu al erg dik (vind ik zelf) ik ben pas 7 weken en heb echt al een ronde buik naar voor...! Maandag moet ik naar de vk dus ben benieuwd wat ze zegt!

Groetjes van ons.

Hoi Allemaal,

Wij zijn een tijdje bezig geweest met zwanger worden (in december en januari miskraam gehad) dus nu zit er straks 22 maanden tussen Feline en de tweede spruit.
Anders had er maar 16 maanden tussengezeten. Ik moet zeggen dat ik nu niet met een hele dikke buik op het eind zou kunnen lopen, want Feline is momenteel best veeleisend en ze slaapt slecht.
Wel ben ik blij dat er straks geen jaren tussenzitten, want ik heb toch nu nog steeds geen goede nachtrust en dat blijft dan gewoon langer zo. Dat vind ik echt een voordeel!!
Anders kan je over een paar jaar weer opnieuw beginnen.

groetjes Maris

Hi!

Tussen Joris en de volgende zit straks als het goed is 17 maanden.
Tuurlijk zijn er dingen waar ik tegenop zie, of het allemaal wel goed komt enzo.
Maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. 1 of 2 kleintjes maakt natuurlijk wel uit, maar denk niet dat het zo aangrijpend is als een eerste kindje. Ik heb er wel vertrouwen in.
Wat een ander er van vindt maakt me niet veel uit.
Zij kiezen er misschien niet voor, maar ze hebben er toch geen last van dat ik dat wel doe!

Groetjes

Terug
Bovenaan