Kindjes kort op elkaar

Hoi dames,

ik had al eens een topic geopend, maar blijkbaar is deze verwijderd.
Maar ik zit er wel mee, dus wil het hier toch ff eventueel ervaringen delen.
Ons eerste zal 15 maanden zijn als ons tweede komt.
Is redelijk kort op elkaar en het schrikt me (hoewel het een droom is van ons), toch een beetje af. Heeft hier iemand ervaring mee?

Liefs,
van ons

Hallo Febeke,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn 1e is nu 15 maand en ben nu 6 wk zwanger van mijn 2e. Maar mijn zus heeft haar kinderen ook snel op elkaar ( 16 maand). Nu was haar 1e al heel snel met lopen, praten, dat scheelt wel. Nu is natuurlijk elk kind anders, en het is natuurlijk hoe je erzelf mee omgaat!

Groetjes Anne
trotse mama van Levi en ???

Hoi Febeke,

Ik had al gereageerd bij je eerdere topic, welke er nog steeds staat: gericht aan mij bijna onderaan de pagina. Maar goed, dit is mijn verhaal:

Mijn dochter was 13,5 maanden (exact) toen haar broertje werd geboren. Ik vind het geweldig. De zwangerschap heb ik als zwaarder ervaren maar dat geldt  volgens mij voor alle 2e zwangerschappen. Ik heb ook veel kritiek gehad. Inderdaad: "Zo dat is wel snel op elkaar" en de ergste  vond ik  "zeker een ongelukje he?"  Het kan nooit zo zijn dat je ze snel op elkaar zou willen. En neem nu, straks heb ik 3 kinderen onder de 3 (mijn dochter wordt in april volgend jaar 3), dat kan ook nooit gepland zijn.