Kindjes kort op elkaar

HOi Dames,

SInds vanmorgen misselijk wakker geworden, en durf daarom nu zeker te zijn van mijn zwangerschap. En ik dacht: ik ga meteen naar het zwangerschapsforum!

Ik ben vandaag ongeveer 6 weken zwanger van de tweede. Bij de geboorte van de tweede zal mijn eerste kindje een kleine 21 maanden zijn. Wat vinden we eigenlijk snel op elkaar? Ik vind 21 maanden niet snel, maar ik ben wel benieuwd wat reacties zullen zijn van familie en vrienden omdat bij de meesten van onze bekenden er wel meer tijd tussen zit.

Als het aan mij had gelegen had ik wel sneller een tweede gewild, maar vanwege lichamelijke problemen bij de eerste zwangerschap is mij afgeraden om binnen een jaar weer zwanger te worden. Daar du maar even op gewacht...maar na een jaar was het dan ook wel weer meteen raak.

Kim

Hoi dames,

leuk seg al die reacties, dit geeft me weer wel een goed gevoel!!!
Ik zie het weer ff helemaal zitten.
Maar ik ben de laatste dagen ZOOO misselijk geweest, pffffffff en ik vind de zwangerschap ook echt zwaar nu er nog eentje is.
Mijn man zijn verlof zit erop en moet morgen weer starten met werken. Ik zie het nog niet echt zitten, maar het komt wel in orde!
Ik kan echt wel op mijn ouders rekenen als dit nodig moest zijn.
Maar ik wil het liever zelf kunnen redden. Maar goed het feit dat je erop kan rekenen vind ik al veel!!!

Ik kijk er in elk geval enorm naar uit!!!
En op de vraag: 'Hoe ver ben je?' kan ik nog niet met heel veel zekerheid antwoorden. 13 aug heb ik een afspraak bij mijn gyn, dus dan ben ik zeker van alles! Maar ik voel me duidelijk zwanger en denk dat het goed zit. Als ik het juist zou hebben, ben ik ongeveer 9 weken...   Maar ik houd jullie zeker op de hoogte!!

Liefs,
van ons...

Ik ben nu 9 weken zwanger van de tweede en de eerste is ruim 20 maanden als nr. twee zich aandiend. Ik heb hier bewust voor gekozen.
Even een praktisch vraagje; hoe doen jullie het met het bed voor de oudste. Ik ben erg aan het twijfelen om er nog een (goedkoop of 2ehands) ledikant bij te kopen of om mijn dochter al naar een gewoon bed te doen.

Hoe doen jullie dit?

Hallo,

Ook ik ben zwanger van de tweede en de eerste is straks precies 1.5 jaar als de 2de geboren wordt. bij ons is dit ook een bewuste keuze zodat ze (hopelijk) wat aan elkaar hebben en ze in ieder geval in de zelfde fasen zitten..
dus geniet er lekker van en doe waar jij/jullie je goed bij voelen.

over het bedje, wij houden onze dochter nog wel in het ledikantje, vind hetzelf een beetje ver gaan om haar in 1 keer 'de grote zus' te maken want ze is dan nog maar 18 maanden.  maar ook dat moet iedereen (gelukkig) zelf weten.

succes allemaal en geniet ervan!!

gr jajo

Hoi dames,

idd zoals er hier al enkele zeiden, 'Wat is kort op elkaar?' Ik persoonlijk vind 15 maand verschil best wel kort op elkaar.
Maar ik zie het meer en meer zitten eigelijk!

Er zijn er meer die dit aankunnen, dus waarom ik niet dan e.?

Veel succes ermee dames!

Liefs,
van ons

Terug
Bovenaan