Kindjes op het potje

wat goed petra!
denk dat ik hier zodra het mooi weer wordt er ook maar mee ga beginnen Het potje staat er al zetten hem er ook vaak wel even op om te wennen!
mira mv marek

Ik heb al een paar maanden een paar maanden een potje in huis. In het begin ging het zelfs harstikke goed elke dag een plasje en als ze moest poepen zei ze bah ( en holde ik dus met haar naar het potje)en deed ze dat op het potje. Maar heel de maand december hebben we het niet gedaan omdat het zo druk was en nu moeten we het dus gauw weer oppakken.

Mila zit ook al maanden regelmatig op het potje,het is beginnen voor de lol(beetje wennen kan geen kwaad) en uiteindelijk heeft ze al heel wat plasjes gedaan en een keer al gepoept.
Maar ze gaat hier niet standaard op de pot ofzo,
als ze twee zijn zijn ze er lichamelijk echt aan toe.
stimuleren vindt ik niks mis mee voor nu.
groetjes piewie

wij beginnen ook van de zomer, ga denk ik wel binnenkort het potje tussen zijn speelgoed zetten zodat hij er vertrouwd mee raakt
Ivar is nu 16 maanden

groetjes Jenneke

hier ook nog niet hoor.
Ze is nu bijna 16 maanden en mijn moeder heeft ze de eerste keer op de pot gezet en wat denk je poept ze!!
Ze vond het raar maar wel leuk.
Later nog een keer geprobeert en ze plast!!!
Daarna nog wel ens geprobeerd maar niks hoor!!!

Allereerst dank aan alle dames die hier regelmatig schrijven! Ik heb zoveel aan jullie tips en de meeste fases gaan redelijk gelijk. Het is zo fijn dat je weet dat je niet de enige bent!! Ik ben een fanatieke lezer, (nog) niet zo'n schrijver..

Mijn dochter kon vrij snel zitten en ging altijd huilen bij een poepluier. Sinds ze een maand of 10 is gaat ze op het potje. En vooral veel klappen en juichen als ze iets gedaan had op de pot!
Nu hebben we een zitverkleiner en kan ze op de wc. Dat doen we bij elke luier verschonen en dat ben je zo aan gewend. Ze klapt voor zichzelf als ze poept en plast, hahaha!
Elk kindje heeft zijn eigen tempo, dus het komt vanzelf.
En....de afgelopen 4 maanden maar  2x een poepluier, das niet gek toch?  

Hallo,

In juli van 2007 heeft Renée in het ziekenhuis gelegen met een nierbekkenontsteking. Dan kom je uit bij de kinderarts die ze voor de kindjes de "poep en plas dokter" noemen. Zij heeft ons heel erg duidelijk op het hart gedrukt, dat we vooral niets mogen trainen. Renée komt er zelf mee, als ze er aan toe is. Wij hebben hier dus geen potje in huis. De kindjes die al hier er al aan toe zijn, hebben dat ook allemaal duidelijk aangegeven als ik het zo lees. Ik heb er alle vertrouwen in, dat Renée ons het wel laat weten als ze het eens wilt proberen.

Voor degene die het interessant vinden: wanneer ze te vroeg op de pot worden gezet, kunnen zich de volgende dingen voordoen. Ze gaan persen om te plassen. Hierbij ontstaat een druk op het midden van de blaas. Er komt dan dus urine naar buiten, maar er kan door die druk ook urine terug stromen naar het nierbekken, wat een ontsteking tot gevolg kan hebben. Wanneer ze te vroeg hun plas gaan ophouden, bestaat er ook het risico dat ze hun blaas nog niet volledig leegplassen. Ook dit is een grote bron voor bacteriën. Op de pot zetten, zonder dat ze dat zelf aangeven, kan dus problemen veroorzaken. Er is natuurlijk niets mis met het potje zitten als ze het zelf aangeven. Dat betekent dat ze zelf de drang aanvoelen om iets te gaan doen, da's super. Maar zonder drang plassen en poepen is niet gezond. Bij heel veel juichen en klappen, ontstaat er een druk op het kind om te presteren, ook dit werd zeer afgeraden te doen. Ook weer om de bovenstaande redenen.

Heel veel groetjes van Evelien en Renée (16,5 maand)

Hier ook geen potje. We hebben er wel 1 en daar gaan wat blokken in en klaar is hij er weer mee.
Wel vind hij het super interessant als wij naar de wc gaan. Hij trekt dan door, doet de klep dicht en wast zn handen (staat wel lief)
Straks geeft hij zelf wel aan als hij wil.

Terug
Bovenaan