Kindvriendelijk zelfs leren slapen

 
@gebruikerSN bedankt goor je compliment! Als de nabijheid je kindje kan helpen en je ziet hem zo pijn hebbe doe je alles voor hen! En bedankt voor het uitgebreide verhaal! Vanmiddag direct toegepast en dit ging een half uur goed tot hij paniek kreeg. Gepakt en binnen een minuut in slaap. Maar zeker iets om door te zetten om blijven te benoemen dat er er zijn voor hem. Eventueel ga ik het iets langzamer opbouwen door wel te flessen op de kamer en als hij slaapt gewoon overleggen als altijd en anders het na de fles nog proberen ipv colt turkey.
@gebruiker*65 bedankt voor ook jou verhaal te delen. Echter valt ie al voor dat er dit wilden proberen op schoot in slaap. Dan is hij goed weg te leggen gelukkig. Als ik hem net wakker weg wil leggen begint de paniek. Blame him...Snap het want hij is al driekwart jaar gewend om veilig bij ons te slapen tegen de pijn. Lukt het niet proberen we het over een tijdje nog eens. Zijn helaas nog niet helemaal achter alles namelijk. 


gebruiker*84 met de fles valt hij juist in slaap wanneer dit op de kamer gebeurt. Het eerder geven om dit niet te linken of qua energie heeft helaas hier niet gelukt.
 
 
 
IkJijWij, maar dat klinkt al goed! Een half uur is toch weer een ervaring voor je kindje en ook mooi dat je hem niet in de paniek hebt gelaten maar veilig hebt afgesloten zodat hij lekker kon slapen. Slapen kan nou eenmaal alleen als je je biologisch gezien echt ontspannen kunt overgeven en valt niet af te dwingen. Ik kan me voorstellen als je blijft oefenen en herhalen en hem laat ervaren dat je hem niet aan z'n lot overlaat maar z'n bedje een fijne plek is, dat je de stappen kunt opbouwen, dat hoop ik voor je in elk geval!! Heeft hij trouwens al iets van een knuffeltje dat favoriet is? Dat is ook symbolisch een vervanger van de moeder/vader (Google maar eens op transitional object), dus is anders ook nog iets om een beetje te stimuleren en te benadrukken dat die ook bij hem in bed ligt.
Hier trouwens ook een bijna peuter die van de fles juist lekker rozig en moe wordt, hij krijgt hem dus ook vaak in z'n bedje, dan lees ik ondertussen een verhaaltje. Grappig hoe het voor elk kindje weer anders werkt.
 
Hier krijgt ze zeer pedagogisch verantwoord (niet dus) een flesje drinken bij naar bed gaan.
Had dit ook eerst op de arm en dan bij mij in slaap vallen. Nu drinkt ze flesje in bed en valt ze zelf in slaapt. 
Dus niet volledig verantwoord, maar voor ons wel kindvriendelijk.
 
Als dat al niet meer pedagogisch verantwoord is.. zolang je geen whiskey in t flesje stopt, klinkt het prima als je kleine dat fijn vindt! ??
 
@gebruikersn bedankt voor je reactie. Hij heeft inderdaad al een knuffeltje wat hij heel fijn vind. Maar die mag weg als mama niet te dicht bij is met slapen ? we houden het gewoon leuk en blijven tot zijn grens proberen.
@hoosakee. Haha Jaa die heb ik geprobeerd maar de fles werd weg geduwd. Maar bedankt voor het meedenken!
 
Er was gisteren een webinar van de jgz + een slaapcoach over "sensitief / kindvriendelijk leren slapen" . Echt top! Ze hebben het opgenomen en ik krijg nog een link toegestuurd, dus zal hem dan plaatsen. 
Je kunt ook altijd op zoek gaan naar een sensitieve slaapcoach. 
 
Bezig bijtje, ooh die link zou ik wel willen zien ja. Als je dit wilt plaatsen graag! Wellicht komen er wat tips uit ik toe te passen in onze situatie. We kijken vooral naar hem. Niet elke avond en nacht zullen even goed gaan ivm zijn klachten.
 
Terug
Bovenaan