kinje nog steeds in stuit, iemand ervaring?

A

Anoniem

Guest
Maandag bij de gyneacoloog bleek de kleine nog altijd in stuit te liggen.
Nu moeten we de 28e terugkomen om de mogelijkheden te bespreken:
1) kindje prberen te draaien
2) een stuitbevalling
3) een geplande keizersnede
Heel stiekem heb ik altijd al gedaacht dat als ik nu eens de termijn netjes vol zou maken, ik vast niet gewoon zou kunnen bevallen.
Natuurlijk is een gezond kind het allerbelangrijkste, maar na 2 vroeggeboortes(22 en 32 Weken) had ik het wel eens leuk gevonden om een normale bevalling na een normale termijn te hebben, maar ja helaas.
Heeft iemand al ervaring met draaien of stuitbevalling?

Hallo,

Ik weet niet hoe ver je nu bent..

Mijn eerste kindje lag dwars. (dus horizontaal in de buik)
Ze hebben haar met 38 weken (pas) gedraaid. Ik heb hier geen slechte ervarig aan over gehouden, alleen de bevalling (met 42 weken) was lastig omdat ze door het late draaien niet was ingedaald en ook niet zo goed voor de "uitgang" lag. (ze was ook groot dus dat zal ook niet geholpen hebben.)

Mijn tweede lag dus weer dwars en is ook gedraaid.

Nu zwanger van derde en..... weer een dwarsligger. (helaas). Ik ben nu pas 32 weken en ik hoop dat het weer lukt om het kindje te draaien. (met een dwarsligging schijnt de kans dat dit slaagt nog kleiner te zijn als bij een stuitligging) Ik hoop dus maar dat ik weer geluk heb.
Als ze dwars blijft liggen heb ik geen keuze en word het een keizersnede. Een dwarsligging kan nooit via een natuurlijke bevalling gedaan worden.

Ik hoop ook van harte op een "normale" bevalling!

Ik ben nu pas 35 weken, maar over 2 weken gaat mijn cerclage (bandje om de baarmoeder) eraf, dus misschien moet alles voor die tijd wel goed liggen, de kans is dat de bevalling snel begint dan.
Maar na alle spookverhalen van helse pijnen door draaien, klinkt jouw verhaal een stuk beter!

Onze zoon lag ook in stuitligging en  is gedraaid!!!! en ik zag er vreeselijk teggen op maar moet zeggen viel heel er mee de gyn is nog geen 20 sec bezig geweest een stuit bevalling wou ik niet je hoort van die rare verhalen,hij is gedraaid en is goed blijfen liggen en natuurlijk bevallen!!!

Hoi,
Ons dochtertje lag in stuit, maar niemand die dat wist! Totdat ik ging bevallen, toen pas kwamen ze er achter en moest ze er op een natuurlijke manier uit. En ik moet zeggen dat me het alles is mee gevallen. Binnen twee persweeën en twee minuten was ze er al uit. En helemaal niks ingescheurd of ingeknipt! Bij de eerste, die lag goed, was het drie kwartier persen en flink uitgescheurd.
Als ik had geweten dat ze in stuit lag, had ik voor een ks gekozen. Maar achteraf ben ik blij dat het op deze   manier gebeurd is. Als ik mocht kiezen voor de eerste of tweede bevalling, dan koos ik echt voor de laatste.
Succes ermee.
Groetjes Sil

Hoi hoi,

Ikzelf heb er nog geen ervaring mee maar mijn neefje lag ook in een stuit (met de billetjes naar beneden) en is  toch via de natuurlijke manier ter wereld gekomen. Hij was dan wel wat kleiner dan de gemiddelde baby dus misschien dat dat in zijn voordeel werkte.

Bij een collegaatje van mij lag de kleine ook in stuit maar die is toch nog spontaan gaan draaien in de 36e week.

Dus er is hoop!

Groetjes,
Maike
17 weken zwanger

Hoi,

Ik ben eigenlijk van het zwanger worden forum, maar heb ook al een zoontje van 2,5 en die lag in stuit (voetjes bij hoofdje). Ze kwamen er in week 38 via een echo achter. De VK dacht heel de tijd dat hij goed lag, maar ging op het laatst twijfelen. Mijn gyn heeft het niet eens over draaien gehad en plande gelijk een keizersnee voor die week erna (was wel even schrikken). Ik heb heel goede herinneringen aan de keizersnee, had een ruggeprik en heb alles helemaal meegemaakt. Dinsdag bevallen en vrijdag kon ik naar huis en in het zh werd er goed voor mij en mijn zoontje gezorgd. De napijn was wel even erg, maar viel al met al mee en geen enge dingen als inscheuren en knippen gehad natuurlijk. Wel gek dat ik nu een kindje heb, maar geen idee hoe een wee voelt en hoe het is om echt te bevallen, maar toch zou het zo weer willen.
Succes!

Hoi hoi,

je kunt via de gewone weg bevallen ook al ligt het in een stuit. Maar je kunt er ook voor kiezen om het te laten draaien.
Je kunt het  eventueel met acupunctuur laten draaien, dat is minder pijnlijk, en heeft ook heel goede resultaten.

Succes ermee.

Liefs,

Terug
Bovenaan