Kinkhoestprik

Hoi!
Ik heb informatie gekregen over de kinkhoestprik. Vanaf de 22 weken kan je ingeënt worden dan maak je antistoffen voor de baby en de baby hoeft bij 2 maanden niet de vaccinatie. Hoe denken jullie erover?
 
Ik heb de vaccinatie gehad. Het idee dat er ineens weer kindjes jaarlijks overlijden (ookal zijn het er maar een paar) aan Kinkhoest terwijl dat echt onnodig is, vond ik een vreselijke gedachte. Had niks van de vaccinatie en vond het heel fijn dat onze zoon pas met 3 maanden zijn eerste prikjes kreeg.

De reden dat je de vaccinatie krijgt is dus niet enkel om de eerste vaccinaties uit te stellen maar vooral om te voorkomen dat je eigen kindje één van die paar is die eraan overlijden. Was een no-Brainer wat mij betreft, maar ik laat mijn kids dan ook vaccineren. Daar kunnen de discussie hier nogal hoog over oplopen.
 
Gedaan in 2018 en nu weer. Kinkhoest lijkt me afschuwelijk bij zon ukkie en wilde dat echt voorkomen! Maar ik ben ook wel pro vaccineren.
 
Zou het je aanraden. Toen ik zwanger was vorig jaar van onze dochter heb ik hem ook gehaald. Niks van gemerkt en scheelt de kleine een prik
 
Ik heb de prik destijds ook gehaald. Sluit me aan bij wat hierboven werd gezegd. En idd een fijn idee dat je kindje al ietsje ouder is als hij/zij het eerste prikje krijgt, ook al zijn ze dan maar een maandje ouder. Scheelt zeker iets. Fijne zwangerschap verder!
 
Ik heb hem ook gehad. Een ouder van een leerling van mij, waarschuwde me na de geboorte van haar jongste dochter dat ik me moest laten inenten. Haar dochtertje heeft in het ziekenhuis na de bevalling kinkhoest opgelopen. Het arme meisje is de eerste maanden alleen maar ziek geweest en moest aan zware antibiotica. Toen ik haar met 2/3 maanden zag, leek ze pas geboren, zo klein was ze nog. Gelukkig gaat het nu goed met haar. Haar verloskundige had haar nergens van op de hoogte gebracht, ik was op dat moment net ingeënt. Mijn verloskundige heeft me hiervan meteen op de hoogte gebracht en heb de prik met 28 weken gehad en nog deels zelf moeten betalen. Al doet dat er totaal niet toe. Vlak daarna is de prik toen vervroegd.
 
Ik heb hem ook gekregen. Had wel flinke spierpijn in mijn arm en was de dag erna wat gammel. Was voor mij geen enkele twijfel... Kinkhoest is echt zo rot!!!
 
Terug
Bovenaan