Kinkhoestvaccinatie

Hoi allemaal,

Gister heeft de vk het over de kinkhoestvaccinatie gehad. Zijn er hier vrouwen die zich met 22 weken hebben laten vaccineren? Ik vraag me af wat de nadelen kunnen zijn. Op internet vind ik niet heel veel alleen politiek correcte beschrijvingen.
 
Ik zie geen nadelen eerlijk gezegd. Je kindje is eerder beschermd tegen kinkhoest. Is er een reden dat je twijfelt?
 
Ik bij 24 weken. Geen bijwerkingen gehad. Het beschermt je baby vanaf geboorte ipv pas bij de 2 maanden prik. Nu hoeft je kindje hem zelf pas bij 3 maanden.

Ik vind het een fijn idee dat mijn kind vanaf geboorte beschermt is.
 
Ik heb hem ook laten zetten maar wel pas na de 30 weken, dat voelde voor mij fijner!
Hij wordt geadviseerd vanaf 22 weken omdat je dan met 24 weken beschermd bent en de kleine dan als levensvatbaar wordt gezien. Nu is het wel zo dat als je kindje prematuur is de kinkhoestvaccinatie als niet beschermend wordt beschouwd en de kleine alsnog met 2 maanden de eerste prik krijgt volgens het rijksvaccinatieprogramma! Dat was voor mij de reden om hem pas wat later in de zwangerschap te laten zetten ?
 
Ik heb m bij beide zwangerschappen rond week 26/27 laten zetten. De eerste kwam met 35 weken en moest daarom na 2 maanden toch een extra enting. 
Ik heb van de eerste keer een week of twee een warme grote rode pijnlijke plek op mijn bovenarm gehad, en was er ook wel een dagje of twee niet lekker van. Mijn moeder vertelde achteraf pas dat ik als kind ook niet lekker op het vaccin met kinkhoest reageerde. Maar de tweede zwangerschap had ik die reactie helemaal niet. Niks van gemerkt toen. 
Kinkhoest ging ten tijde van de eerste rond in onze omgeving, dus ik vond het een beetje een no brainer om het vaccin te zetten. De babies hebben er in mijn buik niks van gemerkt. Maar ze zijn toch wat beter beschermd meteen vanaf de geboorte.
 
Heb ik zeker gedaan, volgens mij met 23 weken. Wat hierboven ook al is gezegd: je kindje is vanaf de geboorte beschermd én hoeft zelf de eerste kinkhoestvaccinatie dus pas later te krijgen. Voor mij was het een nobrainer, avondje een stijve arm gehad en verder nergens last van. 
 
Ik ga hem volgende week halen met 24 weken. Je hebt de prikken als kind als het goed is ook al paar keer gehad. Als beeb er eerder door beschermd is en zo een vaccinatie minder hoeft na geboorte, dacht ik doen!
 
Ik heb hem met 26 weken gehad, wilde de feestdagen overbruggen en niet het risico lopen dat ik me juist dan niet lekker zou voelen. Dit is echter reuze meegevallen, heb nergens last van gehad, alleen wat spierpijn in mijn arm.
Deze prik wordt in andere landen al veel langer gezet en is uitgebreider getest dan nu met de C-vaccinatie en/of booster en heb je zelf waarschijnlijk ook gehad toen je baby was.
Ik zag alleen maar voordelen van deze prik, dus waarom niet? Als je twijfelt kun je altijd bij je verloskundige terecht voor informatie, maar ook bij het consultatiebureau kunnen ze je informeren.
 
Terug
Bovenaan