Kinkhoestvaccinatie

Super bedankt voor de reacties. Gezien ze de vaccinaties pas een paar jaar doen was ik een beetje sceptisch. Maar denk ook dat ik em gewoon ga nemen.
 
[quote quote=10540210]Super bedankt voor de reacties. Gezien ze de vaccinaties pas een paar jaar doen was ik een beetje sceptisch. Maar denk ook dat ik em gewoon ga nemen.[/quote]
De kinkhoestvaccinatie is al sinds de invoering van het rijksvaccinatieprogramma in 1957 een vast onderdeel. Dus vrijwel elk kind dat sinds 1957 geboren heeft deze vaccinatie 4x gekregen, jijzelf waarschijnlijk ook. 
Je kan over een heleboel dingen sceptisch zijn, maar dit vaccin is er toch wel 1 die zichzelf inmiddels bewezen heeft.
 
De kinkhoest vaccinatie zelf is al vrij oud, het geven tijdens de zwangerschap is pas sinds een paar jaar :) ik heb de vaccinatie genomen met een week of 28, had een stijve arm en nek maar verder niks aan de hand. Goed dat je informeert voordat je zomaar iets doet waar je sceptisch tegenover staat, dat kan echt nooit kwaad.
 
Ik ben absoluut niet het persoon wat tegen vaccinaties. Ben zelf ook geboosterd maar ook over de COVID vaccinatie heb ik mij eerst ingelezen. En gezien de kinkhoest vaccinatie nog niet lang aan zwangere vrouwen wordt gegeven wil ik eerst goed voorgelicht zijn.
 
Terug
Bovenaan