Kl*te Arbo

A

Anoniem

Guest
Sorry hoor maar wat ben ik pissig zeg..

Gister moest ik me melden bij de Arbo voor een reintregratiegesprek..
Nou binnen 5 min stond ik weer buiten   met de panklare beslissing dat ik wel weer kon gaan werken..
Man ik stond te koken van woede maar was met lamheid geslagen en wist niet hoe ik moest reageren..
De vent kon vanachter zijn buro zien en zeggen dat ik wel weer een paar uurtjes per dag kon gaan werken...
Als ik mijn kids heb aangekleed en heb weggebracht ben ik al helemaal gesloopt en kan dan haast tot niets...
Maar dat intresseerde meneer niet... Hij zei alleen dat al het begin moeilijk is!!!
Sorry hoor maar hij heeft mij nog niet eens 5 min gezien en kon dat al beslissen...

Kijk het is niet zo dat ik niet wil werken maar die afstand naar mijn werk red ik niet..
k ben 45 min onderweg naar mijn werk...
Oftewel ik ben al gesloopt voordat ik er ben... en dan wil hij beginnen met 2 uurtjes..
Oftwel 45 min reizen... 2 uur lang pijn hebben .. en dan weer 45 min terug.. en bij thuiskomst heb ik dan ook nog de taak om de kinderen bezig te houden..
Want hulp krijgen we niet want man lief werkt onregelmatig dus die kan makkelijk zijn steentje bijdragen....
Echt ik word gek hier.. Ben sinds gister alleen maar aan het huilen en helemaal uit mijn doen..
Mijn zoontje voelt dat enorm aan en is niet bij me weg te slaan...
Echt ik baal hier ontzettend van..
Rutger ( mijn man) heeft een email gestuurd naar mijn leidinggevende en heeft er ingezet dat wij niet akkoord gaan met de beslissing...
Tot op heden nog niets vernomen en vrees ook dat mijn email geen nut heeft..

Maar kom op zeg ik weet toch zelf wat ik voel.. Het is toch verdomme mijn lijf!!!
Die vent ligt toch s'avonds niet naast me om me tranen weg te vegen omdat ik weer zo'n pijn heb...
Ik verziek liever nog mijn rug aan mijn kinderen dan aan mijn werk...
echt ik word echt gillend gek... Echt ik voelde me goed ( in mijn koppie dan ) gister tot dat ik die kamer weer uitliep
Wat een hel is dit...

Maar Rut staat er op dat ik niet ga werken,...Of evt daar heen ga en na een uurtje weer naar huis ga en me weer ziek meld...
Ik trek het gewoon echt niet..

De arbo zit niet echt in de buurt dus gister moest rut me brengen (heb geen rijbewijs) en na een half uur was ik al helemaal gesloopt.. en dna moest ik nog terug

Echt ik weet het gewoon niet meer !!
Sorry dat ik dit hele verhaal tik maar ik weet mezelf geen raad meer...

Ik zoek me rot voor een baan dichterbij huis maar wie wil er nou een part timer voor 3 dagen.. en dan nog alleen de dagen dat ik kan natuurlijk....

Nogmaals sorry voor mijn verhaal maar ik moest ff mijn hartje luchten

Kus Jo

Hoi Jolanda,

ik vind dat je helemaal niet zit te klagen. Ik vind dat de ARBO moeilijk doet!! Maar ik vind dit een herkenbaar probleem. Die mensen zitten er om je zsm weer aan het werk te krijgen, en hoe dat dan ook is, dat maakt voor hun nix uit.
Ze zitten er uiteindelijk voor de werkgever, en dat maakt dit verhaal wel weer duidelijk.

Ik kan me hier heel erg boos over maken, want er zijn mensen die jarenlang kunnen profiteren van de ZW, terwijl er nix aan de hand is met ze. Maar de mensen die het echt nodig hebben, dus terecht in de ZW zitten, vergeten ze vaak.

Ik zou toch gaan werken, maar dan idd, net wat je man zei: Voor een uurtje en dan jezelf weer ziek melden. Ik denk dat je daar het beste aan doet. Want helemaal niet gaan werken is volgens mij werkweigering, en dan kunnen ze je dus op staande voet ontslaan.
Dan kun je altijd zeggen tegen ze dat je het geprobeerd heb, en hun kunnen niet anders, dan dat beamen.

Nou   meid, heel veel sterkte en succes! En gooi het hier maar lekker van je af hoor!

Dikke knuffel Debby.

Hey meis,

Waar haalt zo'n mens het lef toch vandaan om dat zo ffe voor jou te beoordelen zeg?! Ik kan hier zo kwaad om worden. Die zit er alleen maar om jou werkgever te vertegenwoordigen in plaats van dat ze aan JOU denken!

Ik zou niet gaan werken, als ik echt zou voelen dat het niet gaat. Dat is toch geen werkweigering? Als jij zo'n pijn hebt dan kun je toch niet werken? Of is het wel werkweigering als het UWV bepaalt dat jij kunt werken? Ik weet het niet.....

Anyway, ik zou het even goed uitzoeken als ik jou was en goed naar je lichaam luisteren hoor!

liefs Miranda

Nou ja, mooie kerel zeg, die dat zo in vijf minuten kan bepalen..... Maar je bent dus bij een arbo arts geweest, en niet bij zon uwv arts? Of is dat tegenwoordig hetzelfde. Volgens mij hoef je niet akkoord te gaan met wat zon arts zegt. Het is namelijk een advies wat hij geeft aan je werkgever, dat hij denkt dat je weer kunt werken. Maar goed, of je wel of niet kunt werken, kan je denk ik vooral zelf goed bepalen. En nee, je reistijd helpt daar niet bij mee, dat begrijp ik. Maar goed, daar heeft je werkgever ook geen boodschap aan.

Gewoon lekker blijven doorsolliciteren hoor. De aanhouder wint uiteindelijk!!!

Hoi Hoi,

Ten eerste echt super kl@te voor je...

Ik zou als ik jou was je werkgever/ leidinggevende bellen en een gesprek met hem plannen. Bij jou of als het niet anders kan bij je werkgever.
Als de arbo adviseert dat je weer kan werken en jij zegt van niet dan is er sprake van een 'conflict'. Zo noemen ze dat geloof ik.
Hetzelfde is  als de Arbo iets zegt en de werkgever  is het  hier niet mee eens. Dan kunnen ze ook een second opion aanvragen
Maar zo ver hoef je het zeker niet te laten komen.

Je kunt beter in goed overleg met de werkgever dit oplossen. Ik zou het ook niet over de e-mail doen, maar gewoon ff bellen en een afspraak maken. Is persoonlijker. Je werkgever weet nu misschien ook niet wat er allemaal speelt. En tja als hij het advies krijgt van een arts gaat hij ook twijfelen over jou EN dat wil je natuurlijk ook niet.

Bij mij was het trouwens  andersom. Kon weer wat meer werken, maar de arts zei..ah doe maar lekker rustig aan, terwijl ik dat helemaal niet nodig vond...Is toch ook raar...

In ieder geval heel veel sterkte en idd lekker op zoek naar een baan in de buurt!!!!

gr. Ilone

hoi hoi

wat klote zeg
en dan nog zeggen dat ze onafhankelijk zijn en er zijn voor de werknemers JA ME NEUS dus niet he

helaas heben wij dit vorig jaar ook meegemaakt tijdens de opnamen van Ryan vlak na de geboorte
het werk van mijn man deed ook errug moeilijk en de arbo heeft zijn conclusie al getrokken dan moet je de kame rnog binnen stappen

als je NIET gaat werken is het idd werkweigering.
als je na een uurtje naar huis gaat meld je je weer opnieuw ziek en moet je dus weer
gezien worden door de arbo.
binnen de arbo kun je vragen om een colega/ second opinion)
als dit ook niet werkt moet je een second opinion aanvragen bij het uwv
MAARRRR
je baas kan tijdens het onderzoek van het uwv ,als je NIET gaat werken je loon stopzetten .
als je in het gelijk wordt gesteld krijg je dit met terugwerkende kracht , wordt je werkgeven in het gelijk gesteld dan kan hij je op staande voet onslaan.

helaas is het dus allemaal niet zo makkelijk als mensen denken
maar zeer zeker een gespek aan gaan met of je baas , of een ander vragen bij het arbo bedrijf

wens je heel veel succes  

groetjes moekje

p.s dit is niet om je bang te maken hoor maar laat je goed informeren als je stappen wilt ondernemen.

Hoi Jolanda,

Wat ontzettend vervelend zeg. Ik heb hetzelfde gehad en de arts vond ook wel dat ik weer aan de slag kon. Mijn man en ik hebben toen besloten dat ik helemaal zou stoppen met werken. Ik weet niet in hoeverre dit bij jullie mogelijk zou zijn maar misschien kun je even stoppen met werken en dan in de tussentijd iets in de buurt zoeken? Maar dat moet de portemonnee natuurlijk wel toelaten. In ieder geval heel erg veel sterkte

liefs Linda

Hi Jolanda

Ik heb dit ook meegemaakt toen ik zwanger was van Jayden. Mijn eigen dokter zei dat ik idd niet kon werken ik had namelijk bekkeninstabiliteit. Van mijn werk moest ik ook naar een arbo arts en die zei tegen mij dat het ook niet kon en mijn werkgever belde mij daarna op dat het wel kon! De arbo arts had een fout gemaakt zei hij. Ik ging natuurlijk niet want tegen mij had die arts iets heel anders gezegd.
Mijn werkgever had een brief waarin stond dat ik weer kon gaan werken van die arbo arts maar zonder handtekening! Ik geloofde dit natuurlijk niet! Ondertussen had ik een second opinion aangevraagd bij het uwv waar je zelf voor moet betalen 50 euro! Dit kan je terug vragen aan je werkgever als je uiteindelijk in het gelijk wordt gesteld. En idd wat iemand hier al zei; mijn loon werd tijdelijk stopgezet. Gelukkig en logisch gaf de uwv arts mij gelijk! Pfff wat een opluchting!! Maar ik kon ook echt niet werken ik had zo'n pijn in mn rug en bekken vreselijk en je voelt idd zelf wel aan of je het aan kan of niet. Ik moet zeggen ik was uiteindelijk blij met het resultaat maar het heeft me wel wat stressende weken opgeleverd. Uiteindelijk heb ik lekker mn zwangerschapsverlof uitgelopen en heb toen natuurlijk ontslag genomen, hebben ze mij lekker door mogen betalen, daar vroegen ze natuurlijk ook wel om, want zo ga je niet met je werkgevers om. Nou het is een beetje een lang verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt!!!
Succes en sterkte meid!!!
Je weet zelf het beste wat je voelt

xxxjes

Terug
Bovenaan