Kl*te Arbo

Hoi Jolanda,

Kan me voorstellen dat je daar wanhopig van wordt. Maar even een vraagje, heeft de arboarts je wel onderzocht of heeft hij dat allemaal vanachter zijn bureau besloten?

Als hij je niet eens onderzocht heeft is zo'n second opinion bij een uwv arts misschien niet eens verkeerd.
Ik heb zelf ook veel bekkenklachten gehad, maar gelukkig een onwijs goede en lieve bedrijfsarts die me eerder tegenhiled om te gaan werken dan dat ze me weer liet werken. Bij mij ging het toen om wie er moest betalen, mijn werk of het uwv aangezien ik door het bekken een ehrnia heb opgelopen en dat was volgens het uwv niet zwangerschaps gerelateerd.
Om een lang verhaal kort te maken ben ik ook medisch onderzocht bij het uwv en die konden direct vaststellen dat ik ernstige bekkeninstabiliteit had.
Ik zou als ik jou was dat ingang gaan stellen om een keer serieus onderzocht te worden.

Heel veel sterkte hiermee, ik weet hoeveel pijn dat bekken kan geven.

groetjes chimene

hoi hoi

als JIJ zeker weet dat je NIET kunt werken
er alles aan doet om "beter" te worden dmv fysio of zo
ook geen aangepast werk aan kunt en veel pijn hebt
dan heb je toch nisk te vrezen om een second opion aan te vragen bij het uwv.

je kunt trouwens ook altijd nog een gesprek aangaan met de gene boven je leiding gevende , je baas.
dit is geen stijl van je leiding gevende en hij moet gehoort geven aan jouw .

heb je geen papieren van de arbo mee gekregen of opgestuurd gekregen ??
daar staat vaak een verslagje in en een telefoonnummer en naam

het is een beetje een rare gang van zaken

anders toch gaan werken en na 15 min. (echt geen uur) zeggen dat het niet gaat en je ziek bent want dat is het een nieuwe ziekmelding en kom je dus weer bij de arbo terecht .

wens je heel veel succes , hoe klote het ook is maar kom op voor jezelf
dan maar even krap , misschien dat familie even kan bijspringen of helpen en vraag die second opion aan bij het UWV.

succes groetjes moekje

Hee wijffie,

Geen paniek hoor! Jij hebt zeker wel het recht om zelf contact op te nemen met de arbo-arts. Het is onzin dat dit via een leiddinggevende moet. Weet je nog waar je bent geweest en hoe die persoon heet? Gewoon nr. opzoeken in de telefoongids. Ze kunnen obv je sofinr. zo zien met wie je hebt gesproken want zij hebben ook je dossier daar.

Ik zou als het echt fysiek niet kan niet doorzetten en je lijf op het spel zetten. Meld je weer ziek volgens de ziekmeldprocedure en vraag per direct een second opinion aan!! Het is niet zeker dat ze ook direct je salaris stop zeggen... Ze mogen het maar of ze het ook doen... Ik snap dat je het risico van geen inkomen eng vind maar je hebt even geen keus want als ik jou zo hoor is werken gewoon geen optie. Bel je arbo-arts zsm op en vertel hem dat je nachten niet hebt geslapen omdat je het niet ziet zitten en dat je radeloos bent en er niet uit komt met je werkgever.

Zodra een arbo-arts na 6 weken ziekte een probleemanalyse heeft opgesteld wordt deze naar jou en naar de werknemer gestuurd. Jij en de werkgever dienen dan binnen 2 weken na de ontvangst van deze probleemanalyse een plan van aanpak op te stellen waarin nav de probleemanalyse een plan wordt gemaakt voor eventuele werkhervatting. Het komt ook voor dat er in een probleemanalyse staat dat er nog geen arbeidsmogelijkheden zijn. Ook dan dient er een gesprek te worden gevoerd tussen werkgever en werknemer. Ook passend werk behoort tot de mogelijkheden als je eigen werk nog te zwaar voor je is.

Wat voor een werk doe je?
gr.Ing

Terug
Bovenaan