kl*tegyn!

hallo allemaal,
vandaag had ik een telefonische uitslag van een uitstrijkje dat 3 weken geleden bij een bezoekje aan een gyn (niet mijn behandelende) wegens tusentijds bloedverlies (niks aan de hand) gemaakt was. de uitslag was goed, maar de arts vroeg wat nu het traject was ivm mijn endometriose. hij zei dat endo een voortschrijdende ziekte is (weet ik!) en dat ik ook al zou ik ivf doen altijd minder kans heb om zwanger te worden. hij benadrukte dit enkele malen. hij bedoelde het goed, maar ik heb t idee dat mijn eigen arts mij deze dingen wilde besparen om me niet depressief te maken omdat dat niet echt helpt bij zwanger worden en de strijd al zwaar genoeg is. wat had mijn eigen gyn mijn karakter goed ingeschat! ik zie t nu niet meer echt zitten en als ik er aan denk dat mijn vriend en ik misschien wel nooit kinderen zullen krijgen dringen de tranen weer aan. waar hebben we dit aan verdiend? ik heb zo veel verdriet, nu al, ik weet niet hoe ik t allemaal moet verwerken. en hoe kan ik de moed opbrengen om t elke keer weer te proberen als er misschien maar een paar procent kans is dat t lukt? ik weet wel dat ik nog van alles heb om dankbaar voor te zijn. maar dit is zo pijnlijk! het doet zo zeer.
sorry dat ik weer zo n depri stukje schrijf. jullie hebben t ook zwaar genoeg.
ik heb altijd al geweten dat ik kinderen wilde, en ook sinds jaren al t idee dat t misschien wel niet zou lukken. dit angstbeeld begint eng echt te worden.
pffff, t lucht wel op om t even kwijt te zijn. misschien maak ik over een maand of 2 maanden een afspraak met mn eigen gyn. die weet er ook meer van volgens mij. (de endoman...). ik ga met mn vriend bespreken of we niet alvast een adoptieprocedure moeten starten. dat zou me misschien wel een goed gevoel geven. ik ken mensen die twee meisjes hebben geadopteerd en ook al zijn ze al wat groter, toch zo echt een gezin. dat zou ik ook zo graag zijn...liefs, lis

Lieve Lis,

Meissie, je kunt hier altijd terecht met je verhaal hoor en ik kan mij zooo goed voorstellen hoe je je voelt! Ik hoop dat je toch nog een stukje kracht vind en er helemaal voor kunt gaan, en misschien is het een goed idee om je alvast te verdiepen in adoptie,,als jullie dat beiden willen natuurlijk! Dan weet je in ieder geval dat het gezinnetje er gaat komen!!

Schrijf het maar lekker van je af hoor!

Sterkte, liefs moi xxx

Lieve Lis,

Tjee meis wat een eikel die gyn.!!
Sommige witjassen begrijpen er ook he-le-maal niks van en hebben hun tact en gevoel (als ze dat al hadden) totaal uitgeschakeld, grrrrr om boos over te worden! Jouw droom ligt nu aan diggelen en je hebt nog meer verdriet... en het is allemaal al zo moeilijk. Ik baal met je mee!

Als je echt het gevoel blijft houden dat je niet weet hoe je het moet verwerken zou je eens kunnen overwegen om een gesprek bij een maatschappelijk werkster van het zh aan te vragen.
Ik heb zelf ook een tijd met die zware gevoelens van verdriet (en rouw) rondgelopen en heb daar toen 3x gebruik van gemaakt en dat hielp goed.
In mijn zh zijn op de IVF afdeling speciale maat.werksters die dus op de juiste hoogte insteken in je verdriet.

Het is natuurlijk wel positief dat je nadenkt over adoptie! Mijn collegaatje haalt volgend voorjaar ook haar kindje in China op en da's wel heel bijzonder om van dichtbij mee te maken! Zij voelt zich eigenlijk ook een soort van zwanger, alleen zonder dikke buik en misselijkheid! Ze is er al helemaal mee bezig, echt lief allemaal...

Sterkte meid, enne, laat je niet meteen uit het veld slaan door de woorden van deze witjas! Je eigen gyn. heeft wrsch. een ander beeld en brengt het hopelijk een stuk subtieler!

lfs. Suus

Lieve Lis,

Ik ben er echt even stil van. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu even zwaar kloten voelt! Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik blijf gewoon voor je duimen dat je toch nog zwanger wordt (je hoort vaker dat terwijl het eigenlijk ik theorie niet kan, het dan toch lukt om zwanger te worden).

Sterkte!!

Lieve Lis,

Ik heb jou verhaal twee keer gelezen, en ik vindt het zo sneu voor jullie. Ik wil tegen je zeggen dat een vriendinnetje van mij echt weinig kans had op een babietje, en zij is zwanger geworden ook al was die kans super klein!! Dus geef de moedt niet op hoe moeilijk dat ook soms kan zijn!!!!! Want de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik geloof echt dat jij dat samen met je man/vriend nog gaat meemaken. Wel goed dat je over adoptie nadenkt.

Sterkte en we zijn er voor je hoor.

Liefs

Mick

Hoi Lis,

Ik ben het met al deze meiden eens! Ik hoop dat je nog ergens een beetje kracht/moed kunt vinden om positief te blijven (moeilijker gedaan dan gezegd) maar misschien lukt het dan toch. Positiviteit doet heel veel goeds. En ja misschien als je over adoptie gaat nadenken en informeren wordt je rustiger en heb je dalijk 2 kindjes!!

Veel sterkte in deze kl*te periode en hoop dat je je gauw weer wat beter voelt.

Liefs Claudy

Lieve Lis,

Je mailtje is helaas heel herkenbaar... Je boosheid, je frustraties en en je angsten... ik hoop dat je er uitkomt...Schrijven helpt echt hoor. Ik schrijf heel veel, in dagboeken, gewoon korte verhaaltjes of ik typ een opeenschakeling van zwartgalligheid, zelfspot of andere frustraties. Het helpt mij goed, kan geen therapeut tegenop en hoop dat jij zult ontdekken wat jou helpt om de pijn wat te verzachten of in ieder geval wat onder controle te krijgen...

Veel sterkte.

liefs Lara

Terug
Bovenaan