Klaar met borstvoeding

Hey,

Had ik eindelijk een kindje wat meteen snapte hoe het werkte en aan de borst ging, heb ik tepelkloven en stuwing overleefd, loopt het alsnog verkeerd. Ze kreeg zo'n last van haar darmen, dat drinken san de borst een drama werd. Enkele doktersbezoeken, klysma's en andere medicijnen later leek het alleen maar erger te worden. Terwijl ze de fles wel leegdronk bleef ze aan de borst maar loslaten en huilen.
Afgelopen zondag dan maar de keuze gemaakt om af te gaan bouwen. Sinds ze nu gedeeltelijk flesvoeding krijgt poept ze weer en heb ik een tevreden kind met alleen 's avonds een huiluurtje. Je zou denken eind goed al goed... Maar toch voel ik me schuldig. Voor m'n eerste heb ik 5 maanden lang alles afgekolfd. En ik weet dat daf nu geen doen is, heb heg toch geprobeerd 2 dagen, maar het is geen doen. Dus rationeel heb ik echt de goede beslissing gemaakt. Nu moeten mijn gevoelens er alleen nog mee instemmen want ik kan er nog niet over praten zonder te huilen...

Hoe ging dit bij jullie?

Liefs,

T
 
Ik snap het helemaal,onze kleine pakte wel goed het borst en na 2 weken belande ze in het zh tot dat ze 8 weken was, nu had ze in het zh een sonde en mocht ze afentoe wat uit de fles drinken al die tijd ben ik blijven kolven. Nu roep ik al 2 weken ik stop ermee omdat ze nog 9 voedingen krijgt en niet meer snapt hoe ze aan het borst moet, maar elke dag voel ik me zo schuldig dus kolf ik nog steeds, omdat het het beste is voor ha. Maar het loopt nu behoorlijk terug dus zal het binnenkort echt op een punt komen dat de borstvoeding klaar is
 
Ik ben van het septemberforum, maar vind je verhaal zo herkenbaar dat ik ook wil reageren. Ik ben helaas al na 10 dagen moeten stoppen met borstvoeding. Onze dochter lukte het niet goed te drinken uit de borst. Telkens als we het were probeerden, viel ze af. Ook ik vond kolven geen doen, zeker omdat er ook nog een ander kindje rondloopt. En drinken uit de fles gaat ook zeer moeizaam, dus kost veel tijd. Ik was echt alleen maar bezig met alles rondom de voeding.
Nu komt ze aan en gaat de flesvoeding steeds beter, maar het schuldgevoel blijft. Onze eerste heeft bijna 8 maanden bv gehad, dus het voelt zo oneerlijk. En ook bij mij blijven de tranen komen als ik eraan denk. Heel fijn die hormonen......
Sterkte voor jullie! En geniet ook vooral van die kleine moppies!
 
ik kreeg niet genoeg voeding eruit voor de kleine. Ik was zo opgelucht toen de fles goed ging. Ik weet dat je het anders wilde maar je kindje is blijer met de fles. En flesvoeding is ook goed hoor geloof me! Alsje kindje ermee gelukkiger is is het toch fijn...
sterkte!
 
Hey,
Fijn die reacties...
Rationeel vind ik het geen probleem... Maar ik ga dat zo missen, dat intieme... Ik was er gewoon nog niet aan toe. En dat maakt de teleurstelling zo groot. Heb ik verdorie die tepelkloven en stuwing overleefd... Voor wat? Om dan nu op te moeten geven wegens darmproblemen...
Ff stomme emoties.

X
 
Terug
Bovenaan