Klaar met zwanger zijn door pijn!

<p>Ik weet niet of er al een forum is gestart en eigenlijk ben ik te moe om te zoeken. Maar ik ben het zwanger zijn zo ontzettend zat! </p><p>En ik moet nog even, ik ben nu 32+1 weken, maar heb al sinds 24 weken ontzettend veel pijn bovenin mijn buik, alsof er constant met een mes in wordt gestoken. Ze kunnen er niks tegen/aan doen, het komt door de groei van mijn buik die ging van niet zichtbaar naar binnen 3 dagen hallo grote buik! Je snap het al, alles is niet rustig opgerekt maar nee gewoon in 1x. </p><p>Door de pijn merk ik dat ik erg down wordt, depressief wil ik niet zeggen. maar gezellig ben ik niet meer. Werken wordt er ook al zoveel moeilijker door. Ik moet nog 3 weken werken, en werk gelukkig al minder uur op een dag. ik heb gewoon 2 uur pauze op het werk. Zo lief dat dat kan, ik ga naar huis toe. en ga gewoon 1.5 uur plat liggen om de middag weer vol te kunnen houden. </p><p> </p><p>Ik heb woensdag weer een extra groeiecho omdat onze kleine dame in het begin een beetje langzaam op gang kwam. nu groeit ze keurig. Ze doet het ook super. </p><p>Maar ik wil woensdag wel voorstellen wat de opties zijn, als ik dit nog 8 weken met 2 weken mogelijke uitloop moet volhouden dan ben ik zeer benieuwd hoe ik daar geestelijk uit ga komen. soms denk ik, als ze nou bij 37 weken gewoon gehaald wordt, dan is het klaar, 5 weken moet me nog lukken om te overbruggen maar 8 tot 10, dan heb ik echt hulp nodig. </p><p>Sorry voor mijn geklaag maar moest het echt even kwijt! </p>

Hoi Hoi,
Het klinkt herkenbaar ik heb meerdere keren tegen de  bank omhoog gelegen van de pijn waarvan bleek mijn darmen. Ziekenhuis bezoek na ziekenhuis bezoek middel na middel. Dat sloopt je gewoon helemaal. Vorige week bij de gynaecoloog geweest de vk zei ze moeten het gewoon halen met 38 weken. Gyn zegt dat ik niet doen, 39 weken wil ik wel doen maar als er iemand met hoge bloeddruk binnen komt dan heb je pech.. 
Om je.voor te bereiden het.kan echt heel erg tegen vallen het ligt eraan welke gyn je hebt. Ik kreeg alleen maar een reactie met; er hebben zoveel vrouwen net als jou tegenover me gezeten ik ga je niet eerder inleiden dan 39 wkn. Er zijn risico's voor de kleine en die wilde ze niet nemen... waarop ik antwoordde dat een depressieve mama ook niet iets is wat mijn kindje verdiend maar goed. 
Pin je er niet te veel op vast, je voelt je ellendig en wil graag 'verlost' worden. Maar om niet al teleurgesteld naar huis te gaan ga nergens vanuit...
Succes! Ik nu 37 weken..

Hoi Hoi,
Het klinkt herkenbaar ik heb meerdere keren tegen de  bank omhoog gelegen van de pijn waarvan bleek mijn darmen. Ziekenhuis bezoek na ziekenhuis bezoek middel na middel. Dat sloopt je gewoon helemaal. Vorige week bij de gynaecoloog geweest de vk zei ze moeten het gewoon halen met 38 weken. Gyn zegt dat ik niet doen, 39 weken wil ik wel doen maar als er iemand met hoge bloeddruk binnen komt dan heb je pech.. 
Om je.voor te bereiden het.kan echt heel erg tegen vallen het ligt eraan welke gyn je hebt. Ik kreeg alleen maar een reactie met; er hebben zoveel vrouwen net als jou tegenover me gezeten ik ga je niet eerder inleiden dan 39 wkn. Er zijn risico's voor de kleine en die wilde ze niet nemen... waarop ik antwoordde dat een depressieve mama ook niet iets is wat mijn kindje verdiend maar goed. 
Pin je er niet te veel op vast, je voelt je ellendig en wil graag 'verlost' worden. Maar om niet al teleurgesteld naar huis te gaan ga nergens vanuit...
Succes! Ik nu 37 weken..

Jeetje vervelend zeg! Hoe weet je eigenlijk dat het je darmen zijn en waar zit de pijn precies.
ik ben vorige week ook twee dagen in het ziekenhuis geweest met heftige pijnen onder rug en buik maar vooral in mijn linkerzij en steken naar beneden. Ze denken me nieren maar meer dan een kleine verwijding is niks te zien. Pijnstillers gekregen en zakjes voor betere stoelgang en gelukkig ben ik al bijna een week pijn vrij.
Hopelijk gaat de tijd snel voorbij en beval je snel van een gezonde baby en is de pijn ook meteen weg! 

Klinkt even wat raar misschien, maar vindt het fijn om je bericht te lezen. Iedereen heeft het altijd over de roze wolk betreffende zwanger zijn en je hoort zelden iets over de klachten die je kan hebben. 
In ieder geval super vervelend voor jou dat je zo’n pijn hebt! Ik hoop voor je dat het weg gaat of dat ze je kindje eerder kunnen halen. 

Nou ik weet wel dat dit niet mijn darmen zijn, ik heb gelukkig totaal geen last van verstopping of iets in die geest! 
@Kellzzz, ja klopt je hoort alleen maar de roze wolk en de mensen om mij heen hebben ook geen klachten! Dat maakt het ook nog is lastig, daardoor durf je het er al niet over te hebben want je bent bang dat ze vinden dat je je aanstelt enzo! 
@Kimmoe ik ga er ook zeker niet van uit dat ze haar eerder gaan halen hoor, maar het zou wel super fijn zijn! Misschien heeft de verloskundige wel ander oplossingen en die zal ik ook zeker gaan proberen en testen alles is welkom! Als de pijn maar afneemt. 
De gezondheid van ons meisje is sowieso het aller belangrijkste dat zal altijd voorop staan! Maar soms is het gewoon allemaal even heeel vervelend. 

Ik ben er zelf totaaaal niet van, veel te nuchter voor, maarkan me zo voorstellen dat ik met zulke pijn overstag zou gaan: heb je al gekeken of je in het alternatieve (geneeskundige?) circuit terecht kunt? Wie weet is er een goeie oplossing voor je, zonder medicatie. Baat het niet, dan schaadt het vast ook niet toch? Kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent. Naast die onhandige buik en alles wat daar bij komt ook nog eens die pijn. Sterkte! 

@biho Heel herkenbaar je verhaal! Heb je pijn net onder je borsten? 
Ik heb het ook gehad.. bij de eerste zwangerschap heel erg. Deze zwangerschap (nu 36 weken) ook, maar minder. 
De vorige keer werd de pijn bij mij veel minder toen het kindje begon in te dalen.
Het klinkt een beetje gek, maar ik bind nog wel eens een sjaal tussen mijn borsten en buik. Voor mijn gevoel geeft het wat verlichting van de pijn. 
Sterkte ermee!! 

Terug
Bovenaan