Klaar voor een tweede kindje?

<p>Hi, </p><p>Mijn vriend zou erg graag al een tweede kindje willen. Wij hebben nu een zoontje van 8,5 maand. Ik hield het een beetje af omdat alles nog als de dag van gisteren lijkt, onze zoon is nog zo klein terwijl ie eigenlijk al bijna 9 maanden is.</p><p>Maar de laatste dagen spookt het toch wel door mijn hoofd. Onze zoon met een broertje of zusje, samen spelen. En alles nog een keer mee maken.  Laatst was het kindje van een vriendin van me hier om op te passen, dat kindje is 10 weken. Als ik zag hoe onze zoon dat kindje steeds in de gate hield en het handje vast pakte, zo schattig...</p><p>Er zijn genoeg voors, maar ook tegens. Onze zoon loopt nog niet en dan moet je volgens mij ook nog een babykamer kopen want onze zoon kan nog niet in een groter bed. Daarnaast is ons huis niet heel groot. We hebben 2 grote slaapkamers en 1 kleintje, waar net een eenpersoonsbed in kan. </p><p>Nouja, lastig haha. Zijn er meer mama's met korte tijd tussen 2 babys? </p>

Hi, 
ik herken je gevoel heel sterk. Onze dochter is 10 maanden oud. Het lijkt me prachtig om 1,5 tot 2 jaar tussen de kinderen te hebben. 
Ook ons huis is eigenlijk te klein aan het worden. We wonen in een appartement met 2 slaapkamers. (Vroeger waren het 3 slaapkamers maar er is een muurtje uit gehaald.) Eventueel kan op onze kamer wel een bedje, maar ik vind een eigen kamer erg prettig. We wensen wel een koopwoning en zijn de zoektocht net begonnen. 

Maar wat mij het meest tegen houd is onze relatie. Sinds de geboorte zijn wij een beetje uit elkaar gegroeid. Ik heb een lastige periode gehad  met ontzwangeren en anticonceptie die me er niet vriendelijker op heeft gemaakt. De balans tussen ons is even zoek. 
toevallig sprak ik dat van de week uit naar mijn vriend. En hij vond ook dat we eerst weer naar elkaar toe moeten groeien voordat we aan een kindje beginnen. 
voor mij is dit best spannend. Een tweede zou heel welkom zijn?

Vanwege de ruimte zou ik het niet laten, dat veranderd toch niet als je later pas een tweede neemt..  ook als je later pas een tweede wilt heb je toch ook een nieuwe kamer nodig, ik zou gewoon een peuterkamer maken en voor een paar tientjes een tweede ledikant lopen, zoveel verschilt dat niet.. plus als je begint met een tweede proberen te krijgen, weet je nog niet hoe lang het duurt, en daarna moet je alsnog 9 mnd wachten.. ik heb er nu eentje van 3mnd en eentje van dik 2.. hartstikke leuk en valt reuze mee allemaal..!

Heyyy ik ben zelf nu 21 weken zwanger van de 2e en mijn zoontje is net 15 maanden .
Wij zijn toen hij 9 maanden was weer begonnen  en in ronde 2 was het raak?
Ik vind het ook leuk een klein leeftijd verschil ertussen. Ik denk zelf  dat het wel eventjes pittig is  maar ik denk ook  super  leuk  

Vanwege de ruimte zou ik het niet laten, dat veranderd toch niet als je later pas een tweede neemt..  ook als je later pas een tweede wilt heb je toch ook een nieuwe kamer nodig, ik zou gewoon een peuterkamer maken en voor een paar tientjes een tweede ledikant lopen, zoveel verschilt dat niet.. plus als je begint met een tweede proberen te krijgen, weet je nog niet hoe lang het duurt, en daarna moet je alsnog 9 mnd wachten.. ik heb er nu eentje van 3mnd en eentje van dik 2.. hartstikke leuk en valt reuze mee allemaal..!

Hier 38 weken zwanger en dochter is 16 maanden ongeveer als hij geboren wordt.  Wij wilde ook graag niet te lang ertussen, al ging het sneller dan verwacht, maar ook al vind ik het spannend ik kijk er erg naar uit om die twee samen te zien.
ik zou vooral kijken naar wanneer je er aan toe bent, andere factoren zijn niet perse beter als je langer wacht. 

Hier ook 18 maand en tussen de twee jongens was eerst wel pittig ook omdat de oudste nog geen 2 was en smiddags niet meer sliep maar  zijn nu 8 en net 10 maar  hebben wel heel veel aan elkaar ondanks dat ze heel verschillend zijn en gaan snel achter elkaar nasr school dat vond ik eerst wel lastig maar nu wel erg handig  de baby kamer hadden we gewoon gelaten en de oudste in een peuterbed gedaan dat vond hij masr niks en toen masr gelijk in een groot bed gelegt  met een hekje ervoor ging prima 

Terug
Bovenaan