Klaar voor een tweede kindje?

Wij hebben er 20maand tussen zitten, en het gaat super. Tuurlijk zijn er dagen die pittig zijn, maar die zal je ook hebben als er meer leeftijdsverschil is. Het is denk ik maar net hoe je er mee omgaat.
Wat betreft een 2e ledikant, hebben wij niet gedaan. De eerste 4maand sliep de baby in de co-sleeper. Bij onze oudste zijn wij kort voor de geboorte van nr2 begonnen met de overstap naar het grote bed, geen peuterbed. Eerst een maand in het ledikant met 1 open zijkant zodat hij zelf er in en eruit kon. Daarna op een 1persoonsmatras op de grond (vooral omdat ik erg bang was dat hij anders iedere keer uit bed zou vallen). Rond zijn 2e verjaardag kreeg hij een echt groot bed. Trots dat hij was! En de jongste ging toen in het ledikant. 
Ondanks dat wij de mogelijkheid zouden hebben beide kids een eigen slaapkamer te geven, slapen ze samen op één kamer. De bedoeling is ongeveer de aankomende 8 jaar. :)

Hier zit er 20 maanden tussen en het gaat supergoed. Wij wonen in een huis met naar 2 slaapkamers. De baby is nu 4.5 maand en ligt bij ons op de slaapkamer. Gaat prima. Als ze eenmaal wat beter slaapt en écht doorslaapt, gaat ze bij haar zus op de kamer erbij..Waarom niet? Ze hoeven van mij niet persé een eigen kamer als ze zo klein zijn. Op een dag gaan we wel verhuizen want het huis wordt echt wel te klein op den duur, maar voor nu gaat het goed.
De oudste slaapt in een peuterbed sinfs ze 20 maanden is. Gaat ook heeeel goed. Nooit gedoe mee gehad. Haar zusje ligt nu in haar ledikant. Ze delen de commode en kledingkast, daar heb je er ook echt geen 2 van nodig.
We hebben ook geen duowagen, maar een plankje waar de oudste op kan staan en dat gaat ook heel goed.
Dus daar moet je het niet voor laten hoor, een baby heeft zo weinig nodig! 
Wel is onze baby heel ziek geweest de laatste maand en ze huilt heeeeeeel veel. Heefr reflux en t is best pittig nu. Dan merk ik wel dat 2 kindjes dicht op elkaar zwaar is, ik loop de hele dag met de baby op mn arm en ik wil de oudste ook de aandacht geven die ze verdient. Dat is wel moeilijk. Je weet van tevoren niet of je een makkelijke baby krjjgt of niet.
Het is ook wel keihard werken met 2 ukkies, maar vooral genieten!!! 

Hier zit er 20 maanden tussen en het gaat supergoed. Wij wonen in een huis met naar 2 slaapkamers. De baby is nu 4.5 maand en ligt bij ons op de slaapkamer. Gaat prima. Als ze eenmaal wat beter slaapt en écht doorslaapt, gaat ze bij haar zus op de kamer erbij..Waarom niet? Ze hoeven van mij niet persé een eigen kamer als ze zo klein zijn. Op een dag gaan we wel verhuizen want het huis wordt echt wel te klein op den duur, maar voor nu gaat het goed.
De oudste slaapt in een peuterbed sinfs ze 20 maanden is. Gaat ook heeeel goed. Nooit gedoe mee gehad. Haar zusje ligt nu in haar ledikant. Ze delen de commode en kledingkast, daar heb je er ook echt geen 2 van nodig.
We hebben ook geen duowagen, maar een plankje waar de oudste op kan staan en dat gaat ook heel goed.
Dus daar moet je het niet voor laten hoor, een baby heeft zo weinig nodig! 
Wel is onze baby heel ziek geweest de laatste maand en ze huilt heeeeeeel veel. Heefr reflux en t is best pittig nu. Dan merk ik wel dat 2 kindjes dicht op elkaar zwaar is, ik loop de hele dag met de baby op mn arm en ik wil de oudste ook de aandacht geven die ze verdient. Dat is wel moeilijk. Je weet van tevoren niet of je een makkelijke baby krjjgt of niet.
Het is ook wel keihard werken met 2 ukkies, maar vooral genieten!!! 

Terug
Bovenaan