Klaar voor Klaas???

Afgelopen zaterdag hebben we Sinterklaas bij mijn vader gevierd. Met mijn broer en schoonzus. Mijn zus is nu in Afghanistan en kon er dus niet bij zijn, maar ze had cadeautjes opgestuurd en we hebben veel gefilmd, dat stuur ik binnenkort op.
Emma en Renske zijn de enige kinderen en krijgen van iedereen een cadeautje. En wij trekken lootjes en kopen dan cadeautjes met gedichten. Daarna hebben we gegourmet.
Het was weer heel gezellig, al was het wel wat stil zonder mijn zus (en ook mijn moeder mis ik op deze dagen enorm).
Voor Emma (die 4 jaar is) was dit echt het hoogtepunt van het Sinterklaas vieren, denk ik. Ze kreeg het grote Pet Shop huis van opa en ze vindt het zo gezellig als iedereen er is.
En op 5 december vieren we het nog thuis met z'n vieren. Een paar cadeautjes en pannenkoeken eten.

Hoi!

Wij zijn bijna klaar voor de Sint en zijn Pietjes!
We vieren het zaterdag bij ons thuis met ouders en schoonouders.
Die hebben cadeaus gekocht voor Isabelle en wij hebben ook wat cadeaus gekocht (puzzel van jip&janneke en een hello kitty bouwhuisje, morgen haalt Stefan een driewieler op uit zijn werk).
Ik verzorg allerlei lekkers (maak marsepein, pepernoten, chocoladebroodjes) en heb vanmorgen het huis gezellig gemaakt met slingers en een opblaassint en een opblaaspiet.
We doen de cadeaus (voor zover het past) allemaal in een jute zak.

Als het goed is blijven ze allemaal eten, maak ik 1-2 pannen soep en broodjes.

Voor kerst hebben we bij beide ouders lootjes getrokken voor de volwassenen en bij mijn ouders stonden er ook cijfers op die corresponderen met kleine cadeaus die wij voor Isabelle hebben uitgezocht.

Grappig om te lezen hoe anderen het vieren.
Liefs Monica

klinkt allemaal gezellig, maar hier nog helemaal geen sint dit jaar. elounda heeft wel 1 keer haar schoen gezet. vond ze eerst maar heel raar (waarom nou 1 schoen bij de kachel hahaha daar hoort mijn schoen helemaal niet) maar smorgens was het toch wel heel leuk om daar pepernoten en een dootje (cadeau) te vinden. een week later pakte opeens zelf haar schoen zet hem bij de kachel en zegt dood leuk: piet, nootje?? haha die kleine boef.
hier verder weinig kleine kinderen in de fam. en ik vind haar ook nog iets te jong, ze weet het gemis toch nog niet. daarbij komt dat we met kerst altijd een cadeautje onder de boom doen en ze is in jan, jarig. ik ga wel vrijdag even op mijn werk met haar naar sint en piet kijken, heb ik vorig jaar ook gedaan (vinden de kids in mijn klas ook nog eens super gezellig)

veel plezier allemaal

Zaterdag vieren we sinterklaas bij mijn schoonzus en zwager, met surprises, Laura is dan het enige kindje daar. Ook gaan we nog bij mijn ouders langs omdat sint daar ook iets gebracht heeft. Niet een heel groot feest dus maar wel gezellig met lekker hapjes enzo.

Wat leuk om te lezen hoe iedereen sinterklaas viert.
Wij vieren het zaterdag hier thuis met mijn ouders, mijn zus en haar vriend. Onze meid krijgt van ons een keukentje (heeft ze vorig jaar voor haar verjaardag gekregen van onze vrienden, maar daar was ze toen nog te klein voor) Dus die krijgt ze nu. En we hebben de dierentuin van de duplo gekocht. Van mijn ouders krijgt ze 1 kleinigheidje en van mijn zus ook nog een cadeautje.
We beginnen 's middags en gaan dan rond 6 uur lekker gourmetten. Ik moet zeggen dat ik er erg veel zin in heb.
Zondagmorgen moeten we naar mijn schoonouders. Daar wordt ze dan dus overladen met cadeaus. Ze hebben een bolderwagen gekocht en nog twee broeken (heb ik zelf gekocht). Wij vonden dus genoeg maar uiteindelijk moeten ze toch nog iets erbij kopen. Heb tegen mijn man gezegd dat ze maar iets moeten kopen waar ze bij hun mee kan spelen, want daar speelt ze nog steeds met dingen die veel te simpel zijn. Dat doen ze dus niet.
Dit kopen voor sinterklaas is alleen maar om tegen anderen te kunnen zeggen dat hebben wij gekocht. Vreselijk vind ik dat. Heb er dus ook helemaal geen zin in, maarja.

Groetjes anne

hier is al een paar x het schoentje gezet wat karlijn prachtig vind ( vooral smorgens als riets inzit hahaha )
morgenmiddag krijgenwe sinterklaas op bezoek voor de meisje en de 2 kis van mijn zus
dan lekker de cadautjes uitpakken , gourmetten en dan zijn de grote aan de beurt met surprise met mijn schoenfamilie
karlijn krijgt dan ook nog een pakje mdat ze anders zit toe tekijken

zondag sinterklaas bij mijn ouders met cadeautjes en lekker eten e dan is t weer over

groetjes maurilla en e meisjes

Terug
Bovenaan