klachten bij stoppen met pil?

ook ik had nadat ik gestopt was met de pil klachten. het leken wel zwangerschapklachten, en dus baalde ik!

Ook heb ik zonder pil veeeel meer zin in sex. Ik wil dus echt niet meer
aan de pil. Dan maar liever meer zin met condoom dan weinig zin
zonder....

grappig he, al die verschillen!

Hallo allemaal,

Ik kwam deze forum tegen en hoop dat ik via deze weg m'n verhaal een beetje kwijt kan en jullie misschien wat tips/adviezen hebben :)

Na ongeveer 12 a 13 jaar aan de pil te hebben gezeten, ben ik sinds vorige week vrijdag gestopt met de pil. Vorige week was m'n laatste 'onttrekkingsbloeding' en had vrijdag dus weer met de pil moeten beginnen maar samen besloten om ermee te stoppen. M'n vriend en ik hebben een kinderwens dus dat is de reden.

Nadat ik was gestopt merkte ik het afgelopen weekend vrij weinig. Ik dacht echt ; wow ik merk geen verschil en voel me eigenlijk best goed! Ik had misschien even een ochtend dat ik me licht misselijk voelde, maar dat was gauw weer over. Tuurlijk wist ik dat het een lange tijd nodig heeft als alle hormonen uit je lichaam verdwenen zijn! Nu heb ik vanaf afgelopen dinsdag weer telkens de misselijkheid die sochtends tot begin van de middag optreed. Komende maandag komt de inspectie op m'n werk (basisschool) en daar ben ik ook best zenuwachtig voor.. Ook was / ben ik de afgelopen weken heel veel bezig geweest met onze kinderwens. Elke dag op internet verhalen lezen, zwangerschapsapps downloaden en dagelijks lezen. Misschien geeft dit allemaal onbewust ook wat stress? En misschien de tijd van t jaar? Savonds sneller donker, sochtends langer donker....

Al met al... Hoe zijn jullie ervaringen met het stoppen van de pil? En dan met name de misselijkheid... Ik denk zelfs; ik heb liever op dit dagdeel hoofdpijn dan misselijkheid! Gadverdamme, je voelt je er zo lamlendig en vermoeid door.....

Ik hoop dat jullie wat tips en adviezen hebben :)

Liefs N89

Terug
Bovenaan