klachten na stoppen pil

Hallo iedereen,

Ik ben 6 september na 15 jaar gestopt met de pil. Na twee weken kreeg ik last van steken en een zeurend gevoel links onder in mijn buik, vlak bij mijn lies + schaambeen. Als ik er op duw doet het zeer. Ik moet vanaf die tijd ook vaker plassen dan normaal. Urine laten testen bij huisarts en op ziekenhuis, hier was niets abnormaals aan te zien. Week later werd ik hierbij ook nog misselijk. Dit heeft vier dagen geduurd, toen ging ik menstrueren (na 34 dagen). Maar twee dagen, toen een dag niets, toen een dag weer een heeeeel klein beetje.
De buikklachten en het vaker plassen heb ik nog steeds. Misselijk ben ik ook nog regelmatig een beetje na het eten.
Weer naar de huisarts, welke mij doorstuurd naar de gynaecoloog. Hier kan ik echter pas 1 november terecht en ik maak me nu zorgen. De klachten worden niet erger, blijven wel hetzelfde. Ik ben volgens de zwangerschapstesten niet zwanger.
In het begin dacht ik steeds dat het te maken had met stoppen met de pil. Maar nu maak ik me meer zorgen.
Wie herkent de klachten en kan mij meer vertellen? Anders zal ik mij toch gewoon druk moeten maken tot 1 november......

Miranda.

Hoi Miranda,

Ik ben half augustus gestopt met de pil. Ben 16 aug. voor laatst ongesteld geworden. Zit morgen op dag 60. Voor 2 weken geleden heb ik s'nachts mega mega pijn gehad in mijn buik werd er ook een beetje misselijk van. Ik dacht dat ik ongesteld zou worden. Tot op de dag van vandaag nog steeds niks. Ik heb na het stoppen met de pil ook een erg vette huid gekregen. Ik heb 2 testen gedaan, maar die zeggen dat ik niet zwanger ben.
Ik ga morgen naar de dokter, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Sterkte verder.

Groetjes Meike

Hoi Miranda,
Zodra er geen afwijkingen in je urine zijn gevonden dan is dit positief.In urine kunnen ze n.l veel oorzaken vinden die je eventueel zou kunnen hebben, maar dit is bij jou niet het geval.Vaker plassen zou kunnen betekenen dat je een blaasontsteking hebt, maar dit kunnen ze aan je urine ontdekken, dus dit is het ook niet.Zodra je stopt met de pil dan moet je lichaam weer wennen en is dan een tijd van slag.Ik neem aan dat als je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben dat dan je test positief zou moeten zijn.Als de huisarts zou denken dat er iets ernstig met je aan de hand is, dan zou hij je echt niet dat 1 november laten wachten, dus hopelijk stelt je dit wat gerust.Ga je zelf de komende weken niet te druk maken.Het is al prettig dat je voor alle zekerheid naar de gyneacoloog mag en dan ben je echt niet te laat mocht je toch iets mankeren.

Liefs en sterkte meid.

Waarschijnlijk heeft de pil alle klachten die je 'normaal'zou hebben tijdens je cyclus onderdrukt en voel je nu alle ontwikkelingen van de cyclus weer. Na 15 jaar pil slikken weet je niet meer hoe je eigen lijf reageert en misschien heeft de heftige buikpijn dus wel te maken met een eisprong.
Probeer eens wat te lezen over PMS daarin herken je meer dan je zou denken! Tijd voor warme kruiken en paracetamol! Heel veel sterkte!
Groetjes een naamgenootje

He Miranda,
Zo te lezen heb je zo'n beetje dezelfde klachten die ik had na het stoppen met de pil. Alleen had ik op den duur bijna geen menstruatie meer.Ook ik moest lang wachten tot ik naar de gynaecoloog kon, maar heb inmiddels al een aantal bezoekjes aan hem gebracht. Ik kan je vertellen dat het reuze meevalt, de eerste keer naarde gynaecoloog. Dat kan ik ni natuurlijk makkelijk zeggen, de eerste keer dat ik heen moest was ik ook goed zenuwachtig. Op het moment gebruik ik medicijnen zodat mijn hormoonhuishouding weer een beetje normaal wordt en ik ook weer regelmatig ongesteld kan worden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en laat nog eens wat van je horen.
Liefs Fenna

Hallo Miranda,

Ik herken gedeeltelijk je klachten. Ik ben ook na 15 jaar gestopt met de pil.Ik heb nu 5 weken terug ook een zeurende pijn gehad in mijn linker lies en ik kon niet staan, zitten of eraan komen want het deed te veel pijn. Bij mij voelde het als krampen die steeds heviger werden. Mijn vriend wilde dat ik toch naar de huisartsenpost ging. Mijn urine was inorde, de arts vroeg wanneer ik een ei sprong verwachten. Ik dacht dat ik die toen gister gevoeld had, de arts vermoede dat het ging om de eisprong en die kan bij sommige vrouwen af en toe hevige klachten geven. Of het kon een onstoken eistok zijn, maar dan zou de pijn nog erger worden en zou er koorts bijkomen. Gelukkig was de pijn de volgende dag al stukken minder en daarna zo goed als weg. Ik plaste de 2 weken erna ook meer dan normaal, was misselijk, had pijn in mijn borsten, voelde me raar etc. etc. Helaas werdt ik toch ongesteld, dat voelde wel anders dan anders.Ik heb nog geen test gedaan maar denk dat ik die toch nog ga doen. Op een of andere manier heb ik een echte NEE nodig. Je lichaam kan je goed in de maling nemen als je iets te graag wil.
Probeer je niet te druk te maken, maak anders nog een keer een afspraak bij je huisarts voor om je vragen en twijfels weg te nemen.

Claudia

ja hoor, klinkt erg bekend. ikhad zulke steken in mijn linkerlies dat ik af en toe niet eens mn been helemaal naar achter kon doen, en dus ook niet normaal kon lopen...dat allemaal na het stoppen met de pil. misselijk, hoofdpijn, rare huid, zere borsten...t hoorde er bij mij allemaal bij de eerste 3 maanden! nu ben ik 8 maanden gestopt en zijn de meeste klachten weg. sterkte!

Hoi,
De klachten die jij hebt zijn heel erg normaal, de meeste van mijn vriendinnen die inmiddels ook zwanger zijn hebben de zelfde klachten. Ik zelf ben al 4 maanden geleden met de pil gestopt en telkens heb ikhet gevoel dat het zover is maar, je lichaam fopt je heel erg. Ik heb de klachten ook pas sinds 4 weken en ben al 22 dagen overtijd. en niet zwanger. Ik denk dat wij als vrouwen deduld moeten hebben, en als we geoznd en wel zijn dan komt het vanzelf.

Liefs Wendy

Terug
Bovenaan