klachten plots weg, nu erg onzeker!

Hoi meiden,

Heb de laatste week helemaal nergens meer last van, terwijl ik daarvoor last had van bandenpijn en misselijkheid lijkt alles plots verdwenen!
Wel heb ik erger last van afscheiding, geen bloed of bruin het is alleen wat donkerder.
Heb de verloskundige gebeld maar die zegt dat ik me niet druk hoef te maken.
Ik heb over anderhalve week pas een echo.
Dit is mijn eerste zwangerschap en wat ben ik onzeker zeg!!
Pffffff.
Heeft iemand dezelfde ervaring of heeft iemand  adviezen?

Veel liefs Desiree
(10 weken en 4 dagen zwanger)

Hi Desiree,

Kan me voorstellen dat je je druk maakt maar luister naar je vk; er is wellicht niks ergs hoor! De klachten nemen vaker af na 10 weken en het kan een dagje minder zijn. Is ook weer een hormoonkwestie. Maar ik snap je hoor, ik ben ook blij met elk kwaaltje! Ben blij met een tekentje elke dag, maar helaas kun je die kwaaltjes niet bestellen.

Wb afscheiding: ik heb daar ook last van, komt ook door de zwangerschap. Schrik er soms een beetje van en soms doe ik schoon ondergoed aan.

Wacht het even af en als je je echt heel erg druk maakt kun je altijd je vk bellen: daar is ze voor!

Groetjes Jannie

We zijn alle drie even lang zwanger en ook ik merk sinds maandag dat mijn klachten minder worden. Weg is niet het geval maar wel minder. Rond de 10 weken heb je je HCG-piek gehad en gaan je klachten minder worden. Hoewel het nu de derde keer is dat ik dit meemaak, maakt het me elke keer toch weer wat onzeker. Ik hoop dat je snel een goede echo krijgt.

Ik heb precies hetzelfde!
De klachten zijn opeens zo goed als weg, en vandaag begin ik opeens flink veel afscheiding te ontwikkelen, ik voel het gewoon!

Maar ik heb eergister een echo gehad en alles is goed! Het zwaaide zelfs naar ons!

Niet druk maken dus

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve adviezen
Goed om te weten dat het een normaal voorkomende situatie is en ben blij dat ik er met jullie over kan praten!
Ik sta normaal wel sterk in mijn schoenen maar de gedachte van een klein babytje in je buik maakt je met een hoop dingen onzeker en een stuk voorzichtiger!

@voor de eerste en laatst keer, Wat leuk dat je ook even ver bent!
net als Jannie!
Wanneer heb jij je echo?

@Reno, Hoever ben jij nu?

@Jannie, Ik vind die kwaaltjes ook helemaal niet erg, was ontzettend misselijk op mijn vakantie maar voelde me ook echt zwanger en dat vond ik een heerlijk gevoel!

Ik zal me trouwens een beetje voorstellen:
Ben 23 jaar en ga 5,5 jaar met mijn vriend, gestopt in juni met de pil en het het was als een wonder meteen raak!
Dit hadden we NOOIT verwacht maar wat zijn we blij met dit wondertje!

Ben ook benieuwt naar jullie verhalen!

Veel liefs Chantal

Hoi Chantal ,

Ik heb met 9 weken al een echo gehad en krijg er woensdag over een week weer 1. Toen was alles helemaal in orde, het kindje was precies even groot als het moest zijn (conform ovulatie dan, maar dat wijkt bij mij iets af). We mogen nog een keertje terugkomen voor de "leuk" op 17 september. Dan konden we zien of het kindje goed gegroeid was. De echoscopiste was de VK die mijn eerste bevalling heeft gedaan en ja....inmiddels is er een band ontwikkeld. Vandaar.

Succes met je eerste echo! Spannend hoor, een eerste zwangerschap. Het blijft altijd bijzonder maar zo speciaal als de eerste keer is wordt het nooit meer!

En degene die schreef over de vele afscheiding....dat merk ik nu ook, hele dotten/plakaten. Ook weer heel herkenbaar!

Groetjes,
Ingeborg

Terug
Bovenaan