klachten plots weg, nu erg onzeker!

Hi Chantal,

Hoe voel je je nu? Nog steeds zo enorm onzeker of valt het mee? Hoop voor je dat je niet erg in de stress zit. Het schijnt te helpen als je een dagje rust neemt.

Chantal & Ingeborg: morgen zijn we 11 weken zwanger! Grappig hoor dat we even ver zijn... Bij mij was mijn eisprong op maandag 7 juli, bij jullie dus ook! Gek idee toch? Had het bijgehouden in mn dagboekje en het klussen van zondag 6 juli heeft zn vrucht(en) afgeworpen! Gekke is dat dat ook heel bijzonder was, nu weet ik waarom!!! Hihi!

Hebben jullie al n vermoeden wat het gaat worden? Ik denk een jongetje.

Groetjes Jannie

Goedemorgen meiden,

Fijn weekend gehad?
Ikke wel, maar veeeeeels  te  laat geworden  haha
Merk nu wel dat het allemaal iets zwaarder word.

Wat betreft de onzekerheid, ik maak me niet druk meer en wacht de echo van volgende week dinsdag gewoon af, heeft geen zin om jezelf constant gek te maken!
Plus mijn echo van 8 weken zag er toen goed uit, dus heb eigenlijk geen reden om me zo druk te maken.

Ik heb vorige week mijn eerste babypakje gehad, echt geweldig!!
De meeste wachten tot de 12 weken echo, tot de   zekerheid er is.
Maar ik kan ook niet wachten met inkopen doen.

Wij willen  trouwens niet weten wat het word, en jullie?

Veel liefs

Hey hallo,

Ik denk dus een jongetje, grappig! Maar anderen denken weer een meisje maar dat komt omdat ik nogal een meisje-meisje ben en veel van t roze ben. maar we zullen zien, maakt me niks uit! Wil t wel weten dus ben benieuwd.

Ik heb ook al een pakje gekocht en gekregen hoor! Ik heb me nog wel ingehouden dus heb t gelaten bij n pakje, sokjes, een speentje en een rompertje. Kan hij of zij de eerste uurtjes vooruit, haha.

Desiree: wat goed dat je zo positief bent! Fijn meid, en je hebt groot gelijk trouwens.... Ik tel de dagen nog steeds af, nog 10 te gaan. Heb er nog steeds vertrouwen in en de vorige keer voelde ik dat er iets niet pluis was, dus ik ga uit van een spartelend beebje op onze echo van 12 weken en 3 dagen! :-D ik vind het allemaal megabijzonder. Heb vandaag voor t eerst mn broek op de bekende "vreethaak" en mn broek zit vast met een elasteikje dor t knoopsgat. Weet elke dag niet wat ik aan moet doen...  

Op de 18e, na de echo en de afspraken,  lekker het nieuws vertellen op mn werk, 's avonds vriendinnen bellen en zaterdag de 20e lekker op vakantie!

groetjes Jannie

Hoi Desiree! Uitgaan van het goede hoor, waarom zou het ineens fout zitten? Ik maak het nu voor de derde keer mee en weer nemen mijn klachten af rond deze tijd. Je kan er ook blij om zijn. Er zijn vrouwen die de hele zwangerschap door lopen over te geven. Nou, dan liever dit! En.....nog een ervaringswijsheid, je blijft je toch altijd zorgen maken. Straks ben je de miskraamperiode door en dan ga je denken aan of alles wel goed is (20 weken echo) en dan hoop je dat het gezond uit de bevalling komt. En dan.....ontwikkelt mijn kind zich wel goed.....voordat je het weet zijn ze het huis uit!

Ik heb overigens geovuleerd op de 11 juli. Ik ovuleer ietsje later dan gemiddeld en ben officieel dan ook een begin april mama. Maar omdat we grote kinderen krijgen, komt dit nooit uit de (latere) echo's.  Nu wel uit de vroege echo met 8+6 dagen  maar over een dikke week is dat verschil hoogstwaarschijnlijk weer  weggetrokken. De VK houdt elke keer de officiele  uitgerekende datum aan bij mij: nu  dus 30 maart, omdat het verschil minder dan een week is.  Maar ik weet beter. Mijn dochter kwam ook pas met 41 weken (1 dag na de uitgerekende datum) en mijn zoontje met 40+3 weken, 39 + 5 dagen.

@Voor de derde en laatste keer,
Ondertussen ben ik er ook achter dat het eigenlijk heel gezond is om er over in te zitten, misschien dat de moedergevoelens al een beetje opkomen.
Mijn ongie was precies 28 dagen en het was de eerste maand van klussen meteen raak.
Alles klopte gewoon, dus wist ook precies hoever ik was toen ik erachter kwam.

@jannie, leuk dat je al kleertjes hebt gekocht, ik kan ook echt niet wachten.
Je hebt zoveel leuks!
Alleen jammer dat ze er zo weer uitgegroeid zijn.

Weten jullie al een thema voor de kinderkamer ik ga op save en ga voor onze lieve vertrouwde poehbeer haha,
Schokken jullie trouwens niet van de lijst die jullie als het goed is  mee hebben gehad van de verloskundige?
Alhoewel mijn vriendin zegt dat je de helft niet nodig hebt, haal ik voor de zekerheid alles maar in huis.
Plus een reden om lekker te shoppen!

Hello,

3e enlaatstekeer: grote kids, betekent dat ook zware bevalling?

Wij hebben een heel strakke inrichting en houd eerlijk gezegd niet van beestjes, beertjes etc etc dus ik wil eigenlijk een spierwitte kamer/meubeltjes maar wel met hele (fel)gekleurde accesoires. Vind nu het Hollandse boerenbont erg leuk. Dus bijv voor een meisje rode en roze ruitjes en voor een jongen blauwe en rode ruitjes. Toch stoer en toch lief. Maar ik ken mezelf: kan allemaal nog veranderen!

Desiree: ben je een echte Pooh-fan? Een vriendin van mij wel namelijk en zal me niet verbazen als haar kamertje later (is nog niet zwanger) een Pooh-kamertje word.

Ach tis allemaal zo leuk! Vandaag 11 weken zijn we, jeuj! Heb het idee dat ik veel fitter ben (ik stortte voorheen na de lunch in...) dan de afgelopen weken, fijn! Maar heb nog steeds die zeurende baarmoederbuikpijn, alsof je ongesteld bent. Heb ik al vanaf het begin.
Is dat nou bandenpijn? Of heet dat anders?

3e en laatstekeer: ik ben dus een maart mama en heb kans op vroeggeboorte, maar hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk. Ben zelf altijd enorm van de klok (lees: te vroeg) dus heb t idee dat ik een week of 1/2 eerder beval. Je hoort wel eens een bakerpraatje....
Mag niet veel eerder komen want ik ga 22 februari nog een weekje naar Oostenrijk met de familie. Dit jaar niet skien voor mij maar wel zwemmen, boekjes en tijdschriften lezen en gezellig eten met de familie. leuk!

groetjes Jannie

Hoi Jannie,

Even terugkomend op jouw twee vragen/opmerkingen. Ik ben ook erg van de klok en heb altijd gedacht dat mijn eerste vroeger zou komen. Ik zat echt klaar met 37 weken en ik kan je zeggen. Het heeft werkelijk eindeloos geduurd voordat de bevalling zich aandiende. Met de tweede dacht ik dat ik toch weer overtijd zou gaan en was verrast dat de weeen zich zo vreselijk (relatief gezien) aandienden. Het overdonderde me gewoon. Nu denk ik achteraf wel eens....als ik relaxter was geweest bij de eerste...dan was ze er waarschijnlijk sneller geweest. Je kan door spanning je weeen namelijk ophouden. Ik hoop voor je dat je kindje zich tijdig aandient, maar wel vanaf 1 maart....niet veel te vroeg dus....dat is helemaal niets. Daarnaast zijn kindjes van rond de 40 weken gewoon veel rijper dan die van rond de 37 weken. Hoewel ze geboren mogen worden hebben ze toch vaak meer opstartproblemen...alle reden om ze nog even binnen te willen houden dus. Maar goed, dat heb je niet altijd voor het uitzoeken!

Of je een zware bevalling hebt maakt staat los van de omvang van je kindje in mijn ogen. Mijn dochter (eerste) was 3770 gram en een aardige bovengemiddelende maar geen extreem zware  dame voor een eerste. Ik heb er 24 uur over gedaan, puur omdat mijn weeen niet sterk genoeg waren. Wel sterk genoeg om niet meer te kunnen slapen. Dus uiteindelijk met pethedine (morfine) en weeenopwekkers de laatste 3 cm ontsluiting erbij gekregen. Dat heb ik ervaren als een hele zware bevalling. Ik ben overigens niet ingeknipt of zo...alleen wat scheurtjes in mijn schaamlip. Maar niets ernstigs.

Mijn zoon daarentegen....die was 9 pond en 54 cm, echt een joekel.....en die was er binnen 8 uur en zonder enige schade aan de onderzijde. Iedereen vond dat zo knap dat ik niet in paniek raakte toen ik hoorde dat hij 9 pond was. Tja, kind moet er toch uit?! Ben redelijk relax in dat soort dingen. Mijn VK hield maar vol dat het een gewone 8 ponder zou worden. Ik wist wel beter, deze was enorm (hij zat zelfs boven mijn ribbenboog). Toen ik achteraf hoorde dat ze wel wist dat het een 9 ponder zou worden, toen werd ik pas  boos. Ik wil niet voorgelogen worden. Daarom: vertrouw op jezelf! En...geen zorgen maken....ze komen vanzelf wel! Desnoods met een beetje hulp. Er is er nog nooit eentje blijven zitten!

Groetjes,
Ingeborg

Terug
Bovenaan