Klagen

Hoi allemaal, ik moet echt even mijn verhaal kwijt (ongegeneerd klagen)..
Onze dochter is 13 maanden en een pittige tante. Tot 9 maanden een goede slaper in de nacht maar nu al een hele tijd niet meer. Moet er vaker tijdens de nacht uit dan dat ze gewoon lekker door slaapt. Er is altijd wel iets; tanden, ziek, sprongetje…
Dat icm moeten werken breekt me echt op. Mijn geduld is echt nog maar minimaal.. vanochtend heeft ze niet geslapen en net werd ze na een half uurtje slapen alweer wakker. Dan weet ik dus ook weer dat de nacht weer helemaal klote wordt (ze is ook altijd standaard om 7.00 wakker, uitslapen doet ze niet aan) Hebben een weekje vrij gehad met de feestdagen, maar uitrusten komt er gewoon helemaal niet meer van.
Merk dat ik de laatste tijd steeds meer uit m’n slof schiet, naar haar toe maar ook tegen mijn man. Echt heel erg, maar soms verlang ik zo terug naar de tijd toen we nog geen kind hadden :(
Nu komt ook nog de vraag of we een tweede willen.. ja dat wil ik, maar toch ook weer helemaal niet als ik zie hoe het nu gaat. Moet er niet aan denken om nóg zo’n handenbinder te hebben. Iemand die hier herkenning in ziet of opbeurende woorden heeft? Kan ze even goed gebruiken nu :(
 
Wij hadden deze echt de slechtste slaper! De osteopaat heeft wat geholpen en 's nachts weer voedingen. Wij wilden ook een tweede en ik dacht gewoon: ik slaap toch al niet, dan kan een baby er wel bij! De week dat ik een positieve test had besloot de oudste ineens door te slapen ?. De jongste is een veel betere slaper gelukkig! Misschien beurt het je wat op!
 
En even van je af klagen mag altijd! Je doet het hartstikke goed en het is ook logisch dat je met veel slaaptekort een korter lontje je hebt!
 
Mijn dochter is nooit een goede slaper geweest. Sinds 8/9 mnd zat er wel eens een nachtje doorslapen tussen. Maar meestal 2-3 keer eruit. En ook genoeg nachten een paar uur huilen en wakker, of juist elk uur wakker. Inderdaad constant virusjes, tandjes, verlatingsangst, zomaar wat. En ze is altijd rond 6 uur wakker. Dit is een poosje zelfs 5 uur geweest. Dus ik vind 7 uur uitslapen ?. Dat is een heel normale tijd voor een kindje. 
Maar inderdaad 3 dagen werk erbij. Geen familie in de buurt of vrienden die oppassen erg leuk vinden, dus geen vangnet. Altijd maar zelf paraat staan. Het kan zwaar zijn. 
Heb jij de optie om familie voor wat vrije middagjes in te schakelen? Of is een gastouder/opvang een dagje mogelijk? Lijkt me niet goed om je vermoeidheid op je kindje af te reageren. Je man kan het nog plaatsen. Maar je kindje niet. En die doet niks verkeerd, het hoort er gewoon bij.
 
Oh en misschien is ze klaar voor 1 middagslaapje? 
Hier doet lekker veel bewegen en naar buiten ook wonderen voor slaapjes overdag.
 
Opbeurende woorden? Nee!
Herkenning? Ja!

Mijn dochters zijn nu 4 en 2.5 (en 16 weken zwanger van de 3e) maar nog altijd is het moederschap niet bepaald makkelijk :)

Er zijn nou eenmaal heeeeel veel momenten/fases dat kinderen gewoon niet zo leuk zijn en in een lastige periode zitten. Weinig slapen overdag, s nachts veel wakker zijn, niet uitslapen, slecht eten, wéér ziek etc. Helaas hoort het erbij..

Mijn jongste besloot al met 2 jaar geen middagdutje meer te doen. Echt heel vroeg, de meeste kindjes slapen tot minimaal 2.5 a 3 jaar in de middag.. maarja, hoe rot ook.. ik doe er weinig aan. Ook genoeg dagen eet ze amper, is alles strijd.

Doorslapen/uitslapen? Na 4 jaar gebeurt dat nog steeds zeer zelden. Ze slapen van 19.30-5.30/6.30. Noooooit langer dan 6.30. 7.00 is echt uitslapen voor ons, sorry! Haha. 7.00 is echt een hele normale tijd om wakker te worden voor kindjes, 6.00/6.30 helaas ook. Alleen wij vinden het wat te vroeg :(
O en in de nacht moet ik er vaak nog 1 of 2x uit, ook al zijn m'n meiden al 'groot'

Ook ik heb momenten dat alles me teveel wordt en ik niks van ze kan hebben. Hier helpt het dat we beiden 1 dag in het weekend 'uitslapen'. Een van ons gaat naar beneden, de ander blijft liggen tot 7.30/8.00, dat is echt uitslapen tegenwoordig Haha!

Na 4 jaar heb ik zulk soort dingen ook wel geaccepteerd ofzo denk ik. Dit is gewoon het leven met kinderen, en NEE dat is zeker niet 24/7 genieten...

Verder plan ik 1x per 14 dagen een ochtend voor mezelf van 8.30-12.00. De jongste 1 ochtendje extra naar de opvang. Even 1 ochtendje lekker geen kinderen om me heen maar rommelen in huis en filmpjes kijken. Die 3 uurtjes per 14 dagen zijn me heilig en daar laad ik van op!!


7u slapen
 
Maaaarr hoe pittig ook, nu ze 2 en 4 zijn worden dingen over het algemeen wel makkelijker. De oudste lekker naar school, de jongste kan ook al goed praten. Ze zijn beste maatjes, spelen vaak leuk samen en ondanks de nog steeds slechte nachten en zeer vroege ochtenden, is het vaak gewoon gezellig en leuk met ze! De babytijd ligt achter m'n rug (voorlopig dan, over 5 maanden zitten we er weer middenin haha) maar zodra ze een jaar of 2 zijn, wordt alles echt een beetje makkelijker is mijn mening!
 
Dankjewel allemaal voor jullie reacties! Het feit dat anderen dit herkennen is gewoon al heel fijn.. en ja ik weet dat het bij anderen soms nog heftiger is, zo slecht hebben we het echt niet getroffen denk ik. Maar op sommige dagen is het even te veel ;) heb zelf gewoon even m’n dag niet denk ik.. en dan even klagen tegen mensen die ik niet ken lucht dan wel op haha!
Ik ga lekker op tijd naar bed vanavond, morgen weer een dag. We zien elke dag maar weer hoe het loopt, meer kan ik niet doen :) morgen maar extra met m’n dochter knuffelen om mijn chagerijnigheid van vandaag goed te maken ;)
 
Terug
Bovenaan