Kleding bevallen ziekenhuis

Hi! Wat is nou fijn om aan te doen als je naar het ziekenhuis gaat? En hoeveel kleding neem je gemiddeld mee? Enwat is nou comfy om aan te hebben als je naar huis gaat na de bevalling?

Zitten hier vast genoeg vrouwen met ervaring ?
 
Ik ben thuis bevallen, maar zou in ieder geval zorgen dat je een broek bij je hebt die wat losser zit aan de bovenkant. ;-) Misschien wel 2. Ik had na mijn bevalling nl nog last van bloedingen en kon me 2x omkleden. Vervolgens in een joggingbroek van mn partner alsnog naar het ziekenhuis. Oeps...
Ondergoed maatje groter ivm de verbanden (Ik had hele simpele naadloze van de Hema, en 1 met pijpjes). Een voedingsbh voor als je borstvoeding geeft. Warme sokken. Verder zou ik kiezen voor een donker shirt voor als je kindje bij je ligt en nog niet helemaal schoon is (valt niet zo op op de foto). Moet vooral comfortabel zijn.
 
Ik had een speciaal ietwat lang shirtje gekocht en met knoopjes. Iedereen zei dat is ideaal tijdens de weeën en daarna voor de borstvoeding.
Uiteindelijk heb ik de halve bevalling met 4 truien over elkaar heen gelopen, zo koud had ik het. En toen het intenser werd, stond ik onder de douche, dus alleen m'n bh.
En toen de baby er was ging ook de bh uit.
Is dus heel persoonlijk. In de nacht daarna waren de knoopjes wel top.

Als broek is het wel fijn om een wijde lichte elastiek broek aan te doen. Zowel voor als erna. Je wil echt niks over je buik hebben. Ik had zo een wijde zomerse broek, want m'n vliezen waren gebroken en daar had is zo een lekmatje in gedaan (maandverband in m'n onderbroek en matje in mn broek haha)
 
Bij de bevalling zelf had ik een zwangerschaps/voedingsnachthemd aan. Ik hoefde daardoor niet helemaal naakt als ik rondliep en de knoopjes konden aan de bovenkant los toen mijn dochter geboren was en ze dus op mijn borst gelegd werd. Hierdoor was ik dus ook niet naakt op de foto's.
Ik was ook thuis bevallen en moest ook daarna naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik een onderbroek van het ziekenhuis na de operatie (die kan je wassen) en die zaten toch lekker na de bevalling! Het is niet zo'n charmant ding maar het heel comfortabel.

Voor de rest inderdaad losse kleding. Ik had een schoon nachthemd voedings bh en een joggingbroek aan. Toen ik het ziekenhuis uit ging mijn jas er overheen. In de winter kan je natuurlijk nog een dik vest aan doen. Die zijn makkelijk als je borstvoeding geeft.
 
ik had beide keren een los doorknoopjurkje aan (naar het ziekenhuis + tijdens de bevalling) een hempje en lang pyamaoverhemd mee (als schone kleren voor na de bevalling, want alles waar je in bevalt is vies en wil je uit) en een los jurkje + panty voor naar huis en inderdaad zo'n naadloos broekje van de hema als ondergoed. Ik vond een broek niet fijn daarna, had het gevoel dat ik een luierkont had met die kraamverbanden;).
Ik vond juist strakkere/hogere onderbroekdingetjes heel fijn daarna, geeft een beetje steun aan je buik en baarmoeder.
Het is inderdaad heel persoonlijk, en tijdens het bevallen was ik echt niet bezig met wat en of ik kleren aanhad.
 
Trek iets aan tijdens de bevalling wat lekker zit maar waarvan het je niet uitmaakt als je het daarna misschien weg moet gooien als het echt vies is! Voor na de bevalling hetzelfde, vooral geen strakke broek of legging want daar wil je je echt niet in hijsen ;)
 
Ik had een zwart voedingsnachthemd nee. Twee stuks, 1 voor tijdens de bevalling en 1 voor na het douchen.
https://www.bonprix.nl/product/voedings-nachthemd-met-duurzaam-katoen-zwart-943160/?size=251236422&promo=Umstandsmode&typ=PLA&anbieter=googleshopping&aktion=shopping_topseller_smec&version=&matchkey=89851426734_94316095%2340&gclid=CjwKCAiAl-6PBhBCEiwAc2GOVMW4v-8XQO_vQnt2csJC6J_hR7gLE_rl2DwqYoRfdTg9fjr5NsykchoCMvEQAvD_BwE

Na de bevalling uitgewassen en ik gebruik ze nu nog ☺️
Verder had ik een xxxxxl onderbroek mee (haha... Hoe groter hoe beter!)
Een zwangerschapsjoggingbroek (je buik is namelijk niet direct verdwenen) en een groot T-shirt met een lang warm open vest. Zodat ik die makkelijk aan en uit kon doen ivm de hormonen waardoor ik het de hele tijd warm of koud had. En lekkere sloffen. Ik ging met de rolstoel naar de auto dus die twee meter erop buiten lopen kon best ?
En een fijne zachte voedingsbh die met alle stuwing mee kon bewegen.

Mijn lievelingsdouchegel en shampoo om me daar kort te wassen konden ook echt niet ontbreken.

En een zak chips ? heerlijk al dat zout na dat harde werken!!!!!

Ik had trouwens ook een miniluidspreker mee. Ik vond het heerlijk om op onze kamer zachtjes onze eigen muziek af te kunnen spelen.
 
Ik denk dat dat per persoon heel verschillend is. Ik ging in een joggingpak naar het ziekenhuis en ook weer in eentje naar huis. Zorg vooral voor comfortabele kleding. Om in te bevallen had ik gewoon een simpel hempje, als de baby geboren is is huid op huid contact, dus dan ga je toch bloot. Ik ben de eerste keer naakt bevallen en de tweede keer in een ziekenhuishemd.

En zorg voor goed ondergoed voor het kraamverband. Ik had boxers van de hema die super rekbaar waren.
 
Terug
Bovenaan