Kleding bevallen ziekenhuis

Ik mocht met de ambulance naar het ziekenhuis tijdens m'n bevalling, had dus geen jas en schoenen bij me! Tip om die in je tas te stoppen, voor het geval dat!
Voor na de bevalling een fijne broek en een shirtje met evt vest inderdaad!
Tijdens m'n bevalling was ik tegen m'n verwachtingen in gewoon naakt.
 
Ik ben in bad bevallen in alleen een sport-bh (bamboe van de hema). Deze ging na de geboorte direct uit, voor huid op huid contact.

Je krijgt in het ziekenhuis een netbroekje waar je de maandverbanden goed in kwijt kan. En ik had daarover een joggingbroek en een nachthemd aan.

Het verschilt natuurlijk per persoon, maar het kon mij echt niet schelen hoe ik eruit zag op dat moment. Het is zoiets puur/rauws dat kleding er echt niet toe deed, ook niet als ik nu de foto's terugkijk.
 
Ik had zelf een hele ruime nachtjapon aan, dat vond ik erg relaxed zitten, maar was op gegeven moment toch te warm voor me (had ook flinke koorts). Uiteindelijk bevallen met een spoedkeizersnede en dus in zo'n operatieshirt, dus dat staat ook op de foto's.
Verder vond ik een badjas echt superfijn voor de eerste dagen na de bevalling in het ziekenhuis en gewoon nog comfortabele, wijde zwangerschapskleding, ik moest echt niets straks om mijn lijf hebben toen (wel handig als het iets is met knoopjes boven oid zodat je het open kan maken bij evt borstvoeding). Ik vond die netbroekjes van het ziekenhuis ook fijner zitten over het litteken van mijn keizersnede, en heb daar ook thuis nog een tijdje mee rondgelopen (er zaten er ook een paar in mijnn kraampakket).
Thuis moest de verwarming van de kraamzorg op 20!!! graden, dus ik had het ook zo superwarm dat ik die eerste week thuis alleen maar in een lang t-shirt en zo'n netonderbroekje heb rondgelopen, terwijl het winter was en die week nog gesneeuwd had... Voor de kraamvisite heb ik wel nog een badjas aangetrokken (in het ziekenhuis alleen de deken over mijn benen gehouden, kon toch nog niet echt uit bed komen), maar daar moesten ze het maar mee doen. Was overigens ook alleen mijn ouderlijk gezin + aanhang, voordat we in de eerste lockdown kwamen, tegen de tijd dat de rest van de kraamvisite kwam (meer dan een maand later dus) kleedde ik me wel weer gewoon aan en toen paste ik ook weer meer van mijn pre-zwangerschapskleding.
Ik denk dat ik sowieso nooit superveel geef om hoe ik eruit zie, maar toen in elk geval helemaal niet. Misschien had ik gigantische wallen onder mijn ogen en zag mijn haar eruit alsof het wel weer een keer een borstel kon gebruiken, maar ik heb mijn ogen nog nooit eerder zo zien stralen op foto's. 
 
Op het moment dat je naar het ziekenhuis gaat heb je vaak al even weeen dus ik liep in makkelijke kleding rond. Had thuis al onder de douche gestaan om wat weeen op te vangen en daarna een johgingbroek en trui aangetrokken. Ben toen met ugg sloffen aan naar het ziekenhuis gegaan. In het ziekenhuis eigenlijk meteen alles uitgedaan om lekker in bad en onder de douche de weeen op te vangen. Moest alleen even het bed in om af en toe uitsluiting te controleren en vanaf dat ik persweeen kreeg dus heb me ook niet meer aangekleed. Je krijgt gewoon een lakentje dus ligt niet helemaal bloot, al maakt je dat op dat moment helemaal niet uit. Vanaf persen laken ook weggedaan want alles zit dan toch in de weg. Ik heb mijn dochtertje zelf aangepakt dus kon haar meteen op mijn blote borst leggen. Na bevalling ben ik in legging met een lekker vest erover en weer de ugg sloffen naar huis gegaan. Als alles goed gaat ga je na een paar uurtjes alweer naar huis en kruip je thuis lekker je bed in met de newborn dus je hoeft je niet helemaal op te tutten
 
Terug
Bovenaan