Ik had zelf een hele ruime nachtjapon aan, dat vond ik erg relaxed zitten, maar was op gegeven moment toch te warm voor me (had ook flinke koorts). Uiteindelijk bevallen met een spoedkeizersnede en dus in zo'n operatieshirt, dus dat staat ook op de foto's.
Verder vond ik een badjas echt superfijn voor de eerste dagen na de bevalling in het ziekenhuis en gewoon nog comfortabele, wijde zwangerschapskleding, ik moest echt niets straks om mijn lijf hebben toen (wel handig als het iets is met knoopjes boven oid zodat je het open kan maken bij evt borstvoeding). Ik vond die netbroekjes van het ziekenhuis ook fijner zitten over het litteken van mijn keizersnede, en heb daar ook thuis nog een tijdje mee rondgelopen (er zaten er ook een paar in mijnn kraampakket).
Thuis moest de verwarming van de kraamzorg op 20!!! graden, dus ik had het ook zo superwarm dat ik die eerste week thuis alleen maar in een lang t-shirt en zo'n netonderbroekje heb rondgelopen, terwijl het winter was en die week nog gesneeuwd had... Voor de kraamvisite heb ik wel nog een badjas aangetrokken (in het ziekenhuis alleen de deken over mijn benen gehouden, kon toch nog niet echt uit bed komen), maar daar moesten ze het maar mee doen. Was overigens ook alleen mijn ouderlijk gezin + aanhang, voordat we in de eerste lockdown kwamen, tegen de tijd dat de rest van de kraamvisite kwam (meer dan een maand later dus) kleedde ik me wel weer gewoon aan en toen paste ik ook weer meer van mijn pre-zwangerschapskleding.
Ik denk dat ik sowieso nooit superveel geef om hoe ik eruit zie, maar toen in elk geval helemaal niet. Misschien had ik gigantische wallen onder mijn ogen en zag mijn haar eruit alsof het wel weer een keer een borstel kon gebruiken, maar ik heb mijn ogen nog nooit eerder zo zien stralen op foto's.