Hallo,
Ons kleintje heeft nu inmiddels maat 74..
Bij haar geboorte had ik (wisten wel dat het meisje werd) setje 50 bij me die klein viel, setje kleertjes in 50 (normaal) en 56 zodat ik altijd wat mee had wat pastte of als extra.. en romper maat 50 en een romper 50/56
Wij hadden met 39 weken nog een extra echo met spoed omdat ze geen groei meer opmerkte wat kon betekenen dat ik evt. Met spoed ingeleid zou worden omdat dat op allerlei complicaties kon wijzen.. ze was alleen zo diep ingedaald dat daardoor mijn buik niet meer echt groeide, niks aan de hand dus maar hoorde daar dat ze vrij klein zou zijn (wij zijn ook niet zo groot)..
Ze was uiteindelijk 44 cm en had dus kleine kleertjes 50 aan..
@niekvb een echo rond de 30 weken (dus 32 weken o.i.d) is geen functioneel bewezen echo en deze "groei" echo wordt dus niet bij elke praktijk gedaan.. (overigens ook niet vergoed via zorgverzekering als het niet medisch noodzakelijk is).. ik had dit al eerder uitgezocht en nu nogmaals zodat ik zeker wist dat ik goed geïnformeerd ben hierover.. Dit kan dus wel je advies zijn maar misschien krijgt niet iedereen deze echo.. Dit is niet bedoeld als aanval maar als informatie..
Mijn advies: neem meerdere setjes mee want je weet niet of je moet blijven..
Ik weet niet hoever je nu bent in je zwangerschap maar als je nu al kleertjes koopt terwijl je nog bijv. Nog 4 maanden hebt dan kan het zijn dat je de maten koopt die dan in het verkeerde seizoen aan kunnen.. je kunt ook kijken of je wat kan lenen van anderen zodat je wat in huis hebt en dan kan je wat rustiger rond kijken en kijken wat er ook bij je kindje past..
Ons kindje begon in 44
- 2 maanden 50
- 3 maanden 50/56
- 4 maanden 56
- 5 maanden 62
- 6/7 maanden 68
- 7/9 maanden 74
Maat gaat op lengte kindje dus als je kindje 52 cm is dan kan hij/zij 50 aan maar bij 55 cm is 50/56 beter.. een maat 50/56 is een tussenmaat, die valt wel iets groter dan 50..
Meestal krijg je wel kleertjes als kraamcadeau (of bijv. Hema bon, kan je zelf)
Je kan ook iemand inschakelen die meteen voor je op pad kan met een een lijstje wat je wil (bijv. 5 romper maat .. in .... kleur/wit, boxpakje, truitjes lange mouw, korte mouw etc)
Enne, je kan ook vast wat kleertjes in een favorieten lijstje doen zodat je alleen maat hoeft in te voeren en bestellen.. meestal volgende dag in huis..
Je hebt ook site lijstje.nl daar kan je een lijstje maken met cadeaus die je graag wilt hebben.. die kan je ook maken, dan kopen ze wel de dingen naar jullie smaak.. kan je ze ook op wijzen als ze vragen wat je wilt (je maakt lijstje met dingen met evt. Link, diegene die het koopt kan het afvinken zodat een ander het niet koopt maar dat kan de maker v/h lijstje niet zien.. je kan ook dingen blokkeren die niet erg zijn om dubbel te krijgen zoals bijv. Geld)
Hoop dat je wat aan mijn bericht hebt, beetje lang, sorry! Haha..