Kleding kleintje bevallen

Bij prenatal heb je rompers in maat 50/56. Maakte het voor ons makkelijk??? Heb daar 8 van gehaald!
Kleertjes heb ik vooral 56. En een pakje 50. Ik sla de mouwtjes wel om als ie echt heel klein is, en anders: vandaag besteld morgen in huis! 

Ik had 1 setje maat 50 kon ze 1 x aan. Ze is met 37.5 weken geboren. 48 cm 3110 gram.
Had veel maat 56, de boxpakjes aan 1 stuk passen slecht omdat ze lange benen heeft. Maat 56 veel nauwelijks of niet aan gehad. En ze zat al bij een week of 6 op maat 62. Sommige dingen kan ze nog maat 56 aan. Maar bijvoorbeeld jurkjes van het merk Dirkje zitten die al te strak en moet ze maar 68.
Haar jasje/ vestje is ook van Dirkje maat 74! Moet alleen de mouwen een X omslaan.
Veel merken hebben zoveel verschil per maat. Dus daar zou ik ook naar kijken.
Rompers liever wat ruimer dan te strak. Ik vind die van de zeeman fijn. En die van de Hema al helemaal maar ja die zijn 6€ per stuk. 
En wat hierboven al wordt aangegeven je grijpt snel steeds naar dezelfde kleding. Ook kijk je al snel naar wat praktisch is met verschonen en omkleden. 

Wij hebben meerde echo's gehad vanwege medische redenen en telkens werd aangegeven dat het zo'n grote meid zou worden. Met vooral ellelange benen! Dus hadden veel mt 56 en zelfs nog wat groter coor het geval dat. Uiteindelijk was ze maar 48 centimeter hehe, ze heeft nog weken maatje 50 aangehad. 
Vooral de eerste dagen vond ik omslagrompertjes ideaal, hoef je niet zo te stoeien met je net geboren babietje. Daar had ik ook twee setjes van mee naar het ziekenhuis.
Je merkt heel snel of je "genoeg" kleren hebt, of toch net wat te weinig. Ik kan je niet echt helpen met hoeveel je moet hebben, wij hebben heel veel kleertjes gekregen van vrienden van ons waarvan de baby de kleertjes niet meer pastte. Maar ik dacht altijd wel, zo besteld mocht het niet genoeg blijken te zijn. 

Ik had 4 of 5 setjes 50, en dat was echt nog veel te groot bij de geboorte. Onze dochter is met 39+2 geboren en 48cm, 2860gam. Doordat maat 50 echt nog te groot was denk ik dat ze misschien nog wel kleiner was dan die 48cm. Bij alle echo’s was ze gewoon gemiddeld geschat, maar bleek toch echt lichter en kleiner te zijn. Mijn ervaring is dus dat zo’n echo geen zekerheid biedt. Ze heeft overigens maat 50 zeker een maand aan gehad en maat 56 2 maanden. Maar goed bij halen kan altijd nog natuurlijk, maar ik was blij dat ik het al in huis had ?

Hallo, 
Ons kleintje heeft nu inmiddels maat 74..
Bij haar geboorte had ik (wisten wel dat het meisje werd) setje 50 bij me die klein viel, setje kleertjes in 50 (normaal) en 56 zodat ik altijd wat mee had wat pastte of als extra.. en romper maat 50 en een romper 50/56
Wij hadden met 39 weken nog een extra echo met spoed omdat ze geen groei meer opmerkte wat kon betekenen dat ik evt. Met spoed ingeleid zou worden omdat dat op allerlei complicaties kon wijzen.. ze was alleen zo diep ingedaald dat daardoor mijn buik niet meer echt groeide, niks aan de hand dus maar hoorde daar dat ze vrij klein zou zijn (wij zijn ook niet zo groot)..
Ze was uiteindelijk 44 cm en had dus kleine kleertjes 50 aan..
@niekvb een echo rond de 30 weken (dus 32 weken o.i.d) is geen functioneel bewezen echo en deze "groei" echo wordt dus niet bij elke praktijk gedaan.. (overigens ook niet vergoed via zorgverzekering als het niet medisch noodzakelijk is).. ik had dit al eerder uitgezocht en nu nogmaals zodat ik zeker wist dat ik goed geïnformeerd ben hierover.. Dit kan dus wel je advies zijn maar misschien krijgt niet iedereen deze echo.. Dit is niet bedoeld als aanval maar als informatie..

Mijn advies: neem meerdere setjes mee want je weet niet of je moet blijven..
Ik weet niet hoever je nu bent in je zwangerschap maar als je nu al kleertjes koopt terwijl je nog bijv. Nog 4 maanden hebt dan kan het zijn dat je de maten koopt die dan in het verkeerde seizoen aan kunnen.. je kunt ook kijken of je wat kan lenen van anderen zodat je wat in huis hebt en dan kan je wat rustiger rond kijken en kijken wat er ook bij je kindje past.. 
Ons kindje begon in 44
- 2 maanden 50
- 3 maanden 50/56
- 4 maanden  56
- 5 maanden 62
- 6/7 maanden 68
- 7/9 maanden 74
Maat gaat op lengte kindje dus als je kindje 52 cm is dan kan hij/zij 50 aan maar bij 55 cm is 50/56 beter.. een maat 50/56 is een tussenmaat, die valt wel iets groter dan 50.. 
Meestal krijg je wel kleertjes als kraamcadeau (of bijv. Hema bon, kan je zelf)
Je kan ook iemand inschakelen die meteen voor je op pad kan met een een lijstje wat je wil (bijv. 5 romper maat .. in .... kleur/wit, boxpakje, truitjes lange mouw, korte mouw etc) 
Enne, je kan ook vast wat kleertjes in een favorieten lijstje doen zodat je alleen maat hoeft in te voeren en bestellen.. meestal volgende dag in huis..
Je hebt ook site lijstje.nl daar kan je een lijstje maken met cadeaus die je graag wilt hebben.. die kan je ook maken, dan kopen ze wel de dingen naar jullie smaak.. kan je ze ook op wijzen als ze vragen wat je wilt (je maakt lijstje met dingen met evt. Link, diegene die het koopt kan het afvinken zodat een ander het niet koopt maar dat kan de maker v/h lijstje niet zien.. je kan ook dingen blokkeren die niet erg zijn om dubbel te krijgen zoals bijv. Geld)
Hoop dat je wat aan mijn bericht hebt, beetje lang, sorry! Haha..

Per merk verschilt het nogal
Hema valt vrij groot evenals zeeman
Hm valt op de maat
En prenatal ook redelijk op de maat. 
Zijn jullie zelf lang? Vaak geeft dat wel een indicatie hoe lang de baby zal zijn. Ik ben zelf niet lang en ons meisje was netaan 48 cm. Ze heeft een dikke maand maat 50 gedragen (pakje van de hema int begin met 3x omgerolde mouwen) 
Maar hoor vaak genoeg van hollandse gezinnen dat de kids lang zijn als ze geboren worden en direct in 56 gaan. 
Succes! 

Dames bedankt voor de reacties. Id handig om na het zhk verschillende maten  mee te nemen. En id kleding is zo gehaald of besteld. Ja rompers heb ik wel genoeg. Van alle maten wel wat alleen de kleding zelf niet. 

We zijn allebei niet heel groot verwacht ook eigelijk niet een hele grote baby.

Dames bedankt voor de reacties. Id handig om na het zhk verschillende maten  mee te nemen. En id kleding is zo gehaald of besteld. Ja rompers heb ik wel genoeg. Van alle maten wel wat alleen de kleding zelf niet. 

We zijn allebei niet heel groot verwacht ook eigelijk niet een hele grote baby.

Terug
Bovenaan