kleding krijgen (2e hands)

Ondertussen krijg ik heel wat kleren van buren en vriendinnen van hun dochters.... maar daar zitten heel vaak vlekken in of ze zijn al versleten..... voel me d'r gewoon een beetje ongemakkelijk mee vaak. Dit weekend was ik het zat en nu ligt er dus een hele hoop in de container.

Wij werken beide dus we hebben een fatsoenlijk inkomen en kunnen dus heel goed zelf kleren kopen voor onze meid. Nou vind ik het ook best leuk om leuke dingen te krijgen hoor, vooral merkkleding die ik zelf niet zo gauw zou kopen, maar zeg nou ns eerlijk.... als er al vlekken in zitten of gaten/slijtplekken....

wat moet ik daar nou mee? tact is niet mijn sterkste kant, dus ik accepteer het maar en gooi het daarna toch maar de container in, zou niet weten hoe ik fatsoenlijk/anders moet reageren...help!

liefs

Esther en Rêve (die zelf al genoeg vlekken en slijtplekken maken)

Hoi,

Ook ik krijg van een vriendin vaak kleertjes omdat haar meissie eruit gegroeid is.

Ze geeft me dan allen maar de redelijk goed kleren die eventueel nog
een ronde mee kunnen. Ik vind het geweldig om die spullen te krijgen
(ook wij kunnen het gewoon allemaal betalen hoor).

Ik heb pas bij ons in de buurt nog 2 zakken met kleertjes opgehaald en
inderdaad daar zaten leuke dingen maar ook echt oude troep in.

Kleding die verder nog goed is maar die ik niet leuk vind gaat ook de kleding container in.

Ergens op de wereld zijn ze er waarschijnlijk toch nog blij mee. Eigenlijk zijn we dan wel een beetje verwend (hihi)

Ik zou er gewoon niets van zeggen.

Ik neem aan dat ze niet komen vragen achteraf van ....n draagt hij/zij die spullen wel eens??

Groetjes en suc-7

Claudia en Maud

Hoi hoi

Ik herken wel wat je zegt.
Sterker nog: Ik heb het ook met speelgoed!
We kregen laatst van onze oppas 4 grote dozen vol met speelgoed! En het was ook nog tot ongeveer 4 jaar! Nu denk ik dan: Ik heb al genoeg. Er komt nog meer bij. EN ik ga geen speelgoed 4 jaar bewaren hoor!

Zo ook met kleding. Ik vind het erg leuk om zelf te kopen, dus als het ook maar een béétje verwassen is wil ik het niet. Maar ja, ze bedoelen het wel goed.... Ik neem dus ook alles maar aan en wat ik niet wil,,,,,gaat weg....

Wel een beetje een luxe-probleem he?
Liefs Annet

ik ben dol op tweedehands kleding
ik krijg heel veel van een moeder op school voor mijn oudste dochter en dat het een beetje verwassen is vind ik niet erg

als er echt vlekken in zitten ja dan doe ik het weg maar meestal krijg ik de dingen met vlekken niet

groetjes saskia

oja wat je niet wil zou ik idd in de kleding bak doen en er verder niks van zeggen

Hoihoi,

Van één vriendin krijg ik de kleertjes die haar dochter niet meer aankan. Zij heeft echt bérgen kleding gekocht en daarvan de leukste en de duurste bewaard. Dus echt alleen kwaliteit, heel en schoon heeft haar kritische oog overleefd. En ik vind ze super (mexx, imps&elfs, noppies, etcetera). Tis echt niet dat ik het zelf niet kan betalen, maar haar smaak is wel mijn smaak, alleen geef ik er echt niet zoveel geld aan uit haha. Denieuwe aanwas  is er wel een beetje uit nu, vanaf maat 80 heeft ze eigenlijk niet zoveel meer (ze doen langer met een maatje he), helaas.

Maar verwassen, met vleken en/of kapot: nee, dat zou ik niet aandoen (maar uit beleefdheid dan maar wel aannemen...). Maar een beetje vreemd om dat weg te geven  vind ik het wel eigenlijk.

Groetjes
Susan

ook ik heb een heleboel gebruikte kleding gekregen
en Lorenzo heeft het allemaal gedragen moet er wel
bij zeggen dat het er allemaal nog prima uitzag
het is nu Lorenzo het gedragen heeft  wel een beetje
verwassen en versleten
maar op zich ben ik altijd blij met tweede hands kleding
als ik het niet mooi vindt dan kijk og ik iemand anders er blij mee
kan maken en kleding met vlekken of slijtage..ach daar maken dan
maar een ppoetsdoek van

groetjes
Bianca mv Lorenzo

ik ben er ook blij mee, kijk wel wat ik Ivar aan zou doen, anders doe ik het in de kledingcontainer of zeg er nee tegen
nu hij langer in een maatje zit vind ik het leuker om zelf wat duurdere kleding te kopen, maar toen ie 2x per dag de boel onderpieste oid, toen was ik heel blij met al die reservekleertjes hahaha

groetjes Jenneke mv Ivar

Ik zeg het gewoon hoor, nog voor ik het krijg. Ik zeg dan: "Je mag het gerust geven, maar ik hou het alleen als het er nog als nieuw uitziet. Want anders koop ik het liever nieuw."
Resultaat: Je  krijgt alleen de mooie dingen, en je hoeft je niet vervelend te voelen als je iets niet accepteert. Het is geen schande om te zeggen dat je alleen de spullen wilt die er als nieuw uitzien. Je kan ook bij aanname zeggen: "Wat zal ik doen met de kleertjes/spulletjes die ik niet wil hebben? Wil je ze terug of zal ik het doorgeven aan de zak van max ofzo" Dan kunnen ze nog kiezen ook.
Je kunt het beter meteen zeggen dan dat je je achteraf in bochten moet wringen.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan