kleding krijgen (2e hands)

ik krijg ook regelmatig kleren en ik geef ook vaak kleren door. Ik krijg en geef ook de wat oudere kleertjes, ik vind het leuk om te krijgen omdat het idee erg lief is. De kleertjes hebben voor die persoon veel betekend, daarom zijn ze wat vaal of zitten er wat vlekjes in. Als ik zelf de wat verwassen kleertjes weggeef zeg ik er ook bij dat ze gerust weg mogen gooien wat ze niet mooi vinden... maar het kan natuurlijk gewoon heel handig zijn als de kinds lekker aan het kliederen zijn, met vingerverf of in de tuin of weet ik veel, om die minder mooie kleertjes aan te doen. Ik maak er dus ook niet zo'n punt van, ben er erg blij mee

Ik ben ook blij met tweedehands kleren. De eerste keer dat ik kleertjes kreeg heb ik ook gezegd dat ik echt verwassen kleren of kleren met vlekken die er niet meer uitgaan Tijs niet aan zal doen. Reactie was: "Natuurlijk niet, zou ik ook niet doen. Maar ik had zelf niet zo'n zin om alles uit te zoeken, dat mag jij doen. Wat je niet wil mag weg, ik wil niets terug." Dus dat was meteen opgelost. Ik heb enigzins wat verwassen kleertjes liggen voor reserve. In juni heeft Tijs buikgriep gehad, wat was ik blij met de extra rompertjes en kleertjes. Het was niet bij te houden met wassen. Verder zitten er ook nog super mooie kleertjes bij, het geld wat ik dan bespaar kan ik toch mooi weer ergens anders aan besteden.

Groetjes,
mv Tijs

Ik krijg van mijn broer kleding die van mijn neefje  zijn geweest. Het  zijn vooral dure kleding, en  helaas  ook niet altijd mijn style om het zo maar te zeggen. Hun zijn meer van de "kak" en wij wat meer van de casual. Maar gelukkig zijn hun wel net als ons fan van het merk Pointer  en die kleding is gewoon erg kostbaar. Ik ben er dus altijd erg blij mee als ik ze krijg.

Maar soms neus ik ook wel eens op Marktplaats en heb er al eens een leuk kledingstuk aan overgehouden.

Maar laatst had ik een nachtdienst met een collega die 4 jongens heeft en waarvan de oudste inmiddels 8 jaar oud. Ze had 3 vuilniszakken met kleding meegenomen welke natuurlijk al van oudste op jongste waren overgegaan en ik dus de 5e gebruiker zou gaan worden. De kleren waren helemaal vaal, bevlekt (ontvangen haha) en afgetrapt.. Zij heel trots alles één voor een laten zien en ik mocht dan zeggen wat ik wilde hebben.. Ik vond eigenlijk alles lelijk hahahaha.. Gelukkig moest zij halverwegen iets gaan doen zodat ik even snel kon spitten in die berg kleding en kon gelukkig 2 truitjes vinden die nog "mooi" waren én in zijn maat. Anders voelde ik me helemaal rot..
Ik vond het ook vervelend om bij élk kledingstuk te zeggen dat het niet mijn smaak was, dus af en toe ging het onder het mom van "te groot" of "heeft hij al"..

Tsja,.. ik vond het meer moeilijk omdat ze zelf zo enthousiast was en waarschijnlijk haar eigen kinderen er weer in terug zag toen het net gekocht was haha, maar ook dat ze al die moeite had gedaan om alles mee naar het werk te slepen.   Dus ik ben wel eerlijk geweest, maar na 1,5 vuilniszak te hebben gezegd dat het niet zo mijn smaak was het ik de andere "leugentjes" maar gezegd..

Maar zolang de kleding nog mooi is en niet afgedragen zal ik  Kay gerust in 2e hands kleding laten lopen hoor!!

Dus eh,... Iemand al maat 86 gegroeit? hahaha..

Esmé mv Kay

Van een collega krijg ik nog wel eens tweedehands kleertjes, maar ik zoek altijd wel uit wat ik leuk vindt en niet omdat zij het kwijt moet of zo. Op internet kijk ik vooral naar tweedehands merkkleding, heb toch al een paar leuke dingen erg goedkoop gescoord. EN als er toch een vlek of inzit die er niet uitgaat, dan zijn dat de kliederkleren als ze zelf wil eten, verven, knutselen ofzo!

En is het echt niets, idd er zijn overal kledingcontainers, dan maak je weer nieuwe mensen blij.

Lisenka mv Tessa

Wij hebben al veel kleertjes gekregen van vrienden en kennissen. Ben er erg blij mee hoor. De kleinste maatjes zie je niet dat het gedragen is en nu Julian de maat van kruipen en vallen en opstaan heeft is het ook niet erg dat de kleding wat verwassen of vaal is. Kan hij er lekker in spelen zonder dat ik bang   hoef te zijn dat er vlekken in komen die er niet meer uit kunnen.

Afgelopen zaterdag was er in ons buurtcentrum een kinderkledingbeurs. Ik heb een broekje, een trui en een winterjas gekocht voor samen 8 euro!! Kijk dan ben ik helemaal blij, want het is een beetje een sport geworden. We kunnen ook wel dure merkkleding betalen, maar dat koop ik voor mezelf niet en dus voor Julian ook niet. En nu konden we ook nog lekker uit eten !

Groetjes,
Ellen mv Julian

Als het schoon is, geen vlekken of gaten heeft vind ik het prima. Soms zit er wel verwassen spul bij, dat houdt ik dan als reserver. De echte leuke dingen draagt hij gewoon.

Ik merk nu alleen wel dat ik het verwassen en goedkope spul van Lukas niet bewaar. Dat gaat de container in voor het goede doel. Het duurdere spul (Villa Happ) bewaar ik wel en zet ik op marktplaats. Ik heb net voor het eerst er wat op gezet, zijn winterjasje van vorig jaar (mt 74). Ben benieuwd of ik er biedingen op krijg. Als het niet via mp weggaat bewaar ik het nog een tijdje maar dan ga ik toch op zoek naar een kindje dat er meer aan heeft.

Annemieke

Heeee E,

ik heb nog een lading liggen van je nichtjes, belangstelling?   Hahahaha geintje.
Ik heb een ontzettende hekel aan het krijgen van kleren met vlekken en andere tweedehandsrommel. En afhankelijk van wie ik het krijg dan pak ik het aan, of zeg ik, dankje wel ik heb al genoeg. Als ik het aanpak en ik wil het niet gebruiken dan gaat het zonder pardon de vuilnisbak in.

Ik heb vaak het idee dat mensen graag hun rommel bij je dumpen zodat ze er zelf vanaf zijn.

Overigens heb ik wel van het weekend een lading kleertjes aan mijn broer meegegeven. Zij verwachten hun derde, en er zaten kleertjes bij van onze Meike die ze hooguit één keer aangehad had. Echt zonde want die kleertjes waren nog prachtig. Ik heb erbij gezegd, kijk tegen dat je bevallen bent, maar wat je wil gebruiken en de rest doe je maar weg.

Ach zij hebben weer connecties in Polen en daar zijn ze er weer blij mee.

M.

ik krijg ook weleens wat,eerst van een collega daar zat nog wel eens wat bij.
Of van een kennisje,echt mooie dingen.
als het mijn smaak niet is gaat het naar de overbuurvrouw en dan zeg ik doe er wat leuks mee haha.
ik kreeg ook weleens wat van haar,dan had zij dat weer gekregen en kreeg ik de votjes zeg maar..moest maar kijken wat ik er mee doe...
in de KLIKO dus!
OP moment koop ik alles nieuw,ik ben fan van het merk bakkaboe.
tweede hands is wel welkom,maar dan wel wat draagbaar is.
Soms krijgen we wel eens wat van ouders op ons dagverblijf.
pik er nog wel eens wat uit.laats had ik een heel mooi merkbroekje en trui.daar ben ik dan weer blij mee.
piewie,mv Mila

Terug
Bovenaan