Kleding Maat 80 en 86, hoe lang past dat?

Hoe ouder ze worden hoe langer ze met een maat doen in de regel. 
Mijn dochter is nu ruim 3,5 en zit qua winterkleding tussen maat 110-116 in. Maar zomerkleding kan ze nog 98-104 aan. Korte mouwen blijven korte mouwen. Een korte broek blijft kort, het gaat dan vooral om de breedte en daarin groeit ze minder hard tov de lengte.
 
 
Nou, mijn dochter is nu 3 en ik kan éindelijk zeggen dat ze volledig in maat 92 zit. Ik denk dat ze wel een jaar in 74/86 heeft rondgelopen. Nu is ze ook wel vrij smal dus qua broeken is het sowieso een beetje zoeken, maar, ja, die maten bleven hier dus ook lang in de kast.
 
Maat 80 was hij hier zo uit! Met maat 86 heeft hij bijna een jaar gedaan. Hij is nu net 2 en ik ga nu over op maat 92, omdat de mouwen vooral te kort worden. Het was altijd een grote baby, maar sinds hij loopt is hij weinig gegroeid! Dus het ligt echt aan je kindje.
 
Die van mijnhas mqat 80 86 van 18 maanden tot 2 jaar nu nog maat 86 met broeken en soms maat 92 van shirts
 
Dat ligt echt aan je kindje en aan de leeftijd. Volgens mij groeien ze in het eerste jaar het hardst. Mijn dochtei is 21 maanden en zat afgelopen half jaar in 80, nu heeft ze net de broekjes over naar maat 86. Shirts volgen meestal pas later ? Daarvoor zat ze ook al een half jaar in 74. Is ook niet een al te grote dame...
 
Mijn dochter zat met een maand of 8 /9 echt goed in 80, ze is inmiddels bijna 11 maanden en past al sommige dingetjes in 86. Mijn zoontje ging pas met een maand of 16/17 in 86. Inmiddels 2.5 en zit in maat 98...
 
Terug
Bovenaan