Kleding maat

<p>Hoi, </p><p>Ik ben momenteel 33 weken zwanger. Nu ik de laatste dingen aan het afronden/kopen ben vroeg ik me af welke maatjes kleren jullie hebben ingeslagen? Ik twijfel heel erg welke maten. Op alle lijstjes van de Kraamzorg staat maat 50 en 56 inslaan. Mijn schoonmoeder heeft al een aantal keer gezegd dat mijn partner nooit 50 gepast heeft vroeger maar meteen in 56 zat. Maar hij is pas bij 42 weken geboren. </p><p>Dit alles brengt me heel erg aan het twijfelen. Wat zouden jullie inslaan?</p><p>We weten dat we een jongetje krijgen. Qua groei loopt hij netjes in het gemiddelde mee. (Ietsje bovengemiddeld, maar wel nog in de normaal waarde). Wel hebben ze al een aantal keer aangegeven dat hij korte beentjes heeft.</p><p>Ik hoor graag van jullie. </p><p> </p><p> </p>

Is ook enorm lastig: dochter 41 wk geboren 3500 gram 52 cm zat er 1 week in

Mijn zoon 40 wk 3350g 50 cm heeft er 2/3 wk in gezeten, had dus ook niet veel maar dat heeeft hij toch echt allemaal 4/5x aangehad.
Ik was heel blij met de hema bamboe overslagrompertjes die kun je in de lengte oo 2 mt aanpassen. Ook heb je bij de hm broekjes die je kunt omslaan❤️

Ik zou zelf een stuk of 2 pakjes maat 50 kopen en alvast wat in je winkelmandje doen zodat je meer kan bestellen. Ik zou wellicht wel een aantal rompers halen. Bij de hema zag ik er (in de aanbieding) met een dubbele sluiting onder. Als hij dan maat 50 heeft pak je de voorste knoopjes en maat 56 de achterste. Is fijn als die goed aansluiten. 
Geniet ervan! 

Mijn beide dochters wogen 4350/4000 gram en hebben maat 50 ook amper aan gehad. T is idd heel afhankelijk van hoe groot je kindje is. Maar ik zou zeker niet teveel kopen in 50. Twee of drie setjes is voldoende. Mocht je kindje nu heel klein zijn, bestel je gewoon nog wat online en dat heb je tegenwoordig ook binnen 3 dagen in huis!

Wat idd hierboven gezegd wordt: 1 of 2 pakjes kopen en als t nodig is gewoon bijkopen. Mijn dame was 9 pond en kon echt niet in maat 50. Was blij dat ik maar 1 pakje had gekocht in die maat. En dat heb ik nu doorgegeven aan een zwangere vriendin. Maar te grote kleertjes vind ik zelf ook altijd een beetje gek staan. Zeker die eerste dagen maak je veel foto's en dan is t ook leuk als de kleertjes mooi staan toch?

Mijn dochter was bij de geboorte 52cm en kon dus gelijk in maat 56! Alle kinderen zijn lang in onze families dus ik had daar rekening mee gehouden, ik had 1 geboortesetje maat 50/56, die heeft ze 1,5 week aan gehad (rekte wel mee). 
Maat 56 zit meestal toch wel goed, misschien wat ruim de eerste paar weken, maar daar kun je niet bij mis grijpen!
Dus ik sluit me aan bij één/twee setjes maat 50, de rest maat 56 en dan kun je met 2-3 maanden naar maat 62, het gaat zo hard ?

Owja, die rompers van de hema vallen wel groot, maat 44 kan prima voor een maat 50 (op de kleine maat) en 55 op de grote maat door. 

Terug
Bovenaan